    From: io <i...@o...pl.invlid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Date: Sun, 19 Mar 2023 21:41:10 +0100

    Hej,

    Szukam jakiegoś taniego przycisku bezprzewodowego do automatyzacji czego
    bądź. Żebym sobie mógł przylepić na ścianie, meblu. gdziekolwiek i by mi
    to mogło wystawić przyciśnięcie do HA lub czegoś innego.

    Najprościej byłoby gdyby taki przycisk wysyłał przyciśnięcia po WiFi,
    ale wiadomo, że pojawi się problem bateryjności. Więc może musi to być w
    innej technologii bezprzewodowej z jakimś interfejsem własnym.

    Nie mam przekonania do przydrogawych technologii tj ZigBee czy jeszcze
    innych, które wymagają bramek. Już prędzej BT, biorąc pod uwagę, że ESP
    używany w istniejących sterownikach potrafi BT i może przy okazji na to
    reagować.

    Tak samo nie bardzo widzę użycia przycisków opartych o 133MHz ponieważ
    wymagają jakiegoś dodatkowego odbiornika, niepewnego odbierania i
    niekoniecznie mają możliwość adresowania ich dużej ilości.

    I żadnego Tuya czy innego szitu tylko ograniczającego mi swobodone
    wykorzystywanie.

    Jak tak sobie myślę to właściwie tylko to BT ma sens. Bo jakieś
    przyciski na 133MHz pewnie są ale do nich trzeba dodatkowego sprzętu i
    niekoniecznie mają potrzebną mi ilość adresów a BT już niejako mam. Może
    dokładnie BLE by mnie interesowało.

    Ewentualnie zaproponujcie coś szerzej użytecznego. A przede wszystkim
    coś w miarę gotowego i niedrogiego ewentualnie coś w co będzie wartało
    zainwestować. Wyobrażam sobie np że taki przycisk można zrobić
    samodzielnie: obudowę wydrukować na drukarce 3D i włożyć do niej taniego
    ESP do BT. No ale może jest coś gotowego co po prostu działa.

    Ktoś? coś?