  • Data: 2023-03-21 23:06:19
    Temat: Re: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Od: io <i...@o...pl.invlid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2023 o 18:33, J.F pisze:

    > Wygląda inaczej, producent nieznany, ale jesli RSL, to funkcjonalnie
    > podobny.

    No ale co to jest "RSI"? Może to dwa różne modele. Tak czy siak, nawet
    gdyby uznać, że oba funkcjonalnie są wystarczające, co jest wątpliwe
    jednak, to cena nie zachęca.

    > To ma jakies parowanie, wiec może sąsiad niestraszny,
    > a pilot ma nawet 16 kanałów .. ciekawe - starczy na 8 czy 16 urzadzen/

    Ale jakie parowanie? Ustawienie tych samych kanałów i adresów to jest
    parowanie, ale parowanie w moim jest na przyciskach i daje 2^5
    kombinacji, czyli 32 i koniec.

    > Ale widzisz - sa "właczniki scienne", piloty, odbiorniki, sterowniki
    > rolet ...

    I w czym to przeszkadza?

    > ale jak by sie chciało spiąc np z Alexą, to czegos braknie.

    Niby czego? Co w ogóle ma Alexa do przycisku? To nie jest wydawanie
    głosowo poleceń? To co Alexa te przyciski obchodzą?

    > Dokladnie.

    > Ikea tego sama raczej nie zrobiła, ale jak widac nawet nie chce
    > napisać co to jest.

    Kojarzę z eteru, że mieli automatykę opartą o jakiś niepopularny
    standard. Ostatnio z tego standardu wykluł się popularniejszy i teraz ne
    tylko Idea tak robi. Ale jak jest naprawdę to by trzeba znowu rozpoznać.
    I tam, gdzie podawałeś w Ikea jest jeden przycisk bo kosztuje 60zł,
    czyli nadal przydrogawo. Tak ogólnie, to te przyciski pewnie należy
    kupić w Chinach, ale trzeba wiedzieć które.

    > No wlasnie cos takiego mam na mysli.
    > Przycisk na scianie, apka na telefonie, sterowanie głosem, przez
    > internet ...

    Skoro jest HA to o co chodzi?

    > To sie tylko cieszyc.

    > ciekawe - dluzej wytrzyma bateria, czy taki pstryczek :-)

    One są dotykowe. Tak można zresztą zrobić samodzielnie swoje bez
    większych trudności konstrukcyjnych.

    > No ale wlasnie o to chodzi, ze jak padnie czy zwariuje, to mam
    > właczyc swiatło włącznikiem przy drzwiach, i ewentualnie zablokować
    > automatykę, ktora sie np uprze migać tym swiatłem,
    > a nie przy kaganku reperować serwer.

    Czemu przy drzwiach? :-)

    MZ, w duchu moich podróży alternatywnymi do spalinówki metodami
    transportu czyli m.in. koleją :-), system powinien przełączyć się w stan
    bezpieczny :-) co w tym przypadku oznacza, że wszystkie lampy należy
    załączyć :-) A jak co to można jeszcze jednym bezpiecznikiem wyłączyć
    wszystkie sterowniki w okolicy :-) i oświetlenie awaryjne załączyć :-)

    > A potem support do jednego bedzie, do drugiego nie ...

    No i właśnie dlatego lepiej mieć jedno, drugie i trzecie do wyboru niż
    tylko jedno bez wsparcia. Ta Ikea też sobie rozwija własną automatykę
    domową ale ma w nosie że jeszcze niedawno oferowała coś innego i to coś
    nie działa a za chwilę zrobi kolejny i kolejny, jak z tymi
    pseudokomunikatorami.

    > No ale pisales np o centralnym sterowaniu roletami.
    >
    > I juz sie moze okazac, ze odleglosc od pilota do odbiornika-sterownika
    > jest wieksza. 10m w domku to sie moze nie uzbiera, ale pare stropow i
    > scian skróci ...

    Sterowniki tanie dzisiaj są, taki ESP np, może być jeden albo i więcej
    na każde pomieszczenie. Sobie będzie czymś sterował i odbierał lokalnie
    polecenia. A funkcję sterowania roletami możesz mieć w najbliższym
    pilotowi albo jakimś dalszym. Masz np gotowe sterowniki ESP do lamp,
    gdzie możesz podłączyć odbiornik pilota.

    > No to nie masz problemu zasiegu.
    > Masz problem kosztów ESP :-)

    No co Ty. Ja myślałem, że przycisków :-)