  • 21. Data: 2009-03-22 18:38:28
    Temat: Re: Blacha cynowana
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > hmm, z cieciem miedzi sie nie spotkalem, do tego zdaje sie potrzeba lasera
    > wiekszej czestotliwosci, znasz moze jakis zaklad gdzie sie tym zajmuja?

    Zobacz:
    http://www.pimstal.pl/cms/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=25&Itemid=52

    Paweł

  • 22. Data: 2009-03-22 20:30:17
    Od: s...@g...com

    On 22 Mar, 19:38, Paweł <p...@n...pl> wrote:

    > Zobacz:http://www.pimstal.pl/cms/index.php?option=co
    m_content&task=view&id=2...
    Znam firmę która ma podobny laser (też Trumpf, tylko mniejszy), ale
    podejrzewam że za miedź to ładnie skasują. Nie wiem zresztą czy
    normalnie taką usługę oferują, wiem że próbowali kiedyś. Na tej
    stronie zresztą pokazali w czym rzecz, stal do 20mm, miedź do 3mm,
    raczej stawiałbym na nich. Chyba lepiej było by ciąć plazmą, albo
    wodą, nie ma takiego limitu grubości, a i pewnie taniej będzie.

  • 23. Data: 2009-03-23 14:22:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Paweł napisał:

    > Dowiadywałem się o taką usługę.
    > Najbardziej mnie zdziwiło, że chcą wycinać tylko od 0.5 mm w górę.
    > Myślę, że te mikrometry cyny odparują tak szybko, że nie będą miały
    > żadnego znaczenia.

    I tu masz właśnie odpowiedź jaka blacha jest ci potrzebna - otóż jest ci
    potrzebna blacha stalowa goła! Co ci z powłoki cynowej jak laser ją
    ciężko pokiereszuje? Robisz z blachy czarnej i po wycięciu a przed
    krępowaniem cynujesz ogniowo - do celów spożywczych użyte nie będzie to
    można pocynować stopem lutowniczym a nie cyną czystą z atestem
    spożywczym. Cienką i jednorodną powłokę cyny uzyskasz ścierając z
    bielonego elementu nadmiar cyny zwyczajną szmatą.

    Można też element stalowy, już po wykrępowaniu, pocynkować galwanicznie
    - będzie nawet lepiej (korozyjnie jest to odporniejsze rozwiązanie). A
    lutować też się daje. Tylko cynkowanie pojedynczego elementu to trochę
    drogo może kosztować - za dużo indywidualnego chrzanienia się z tym,
    galwanizer zapewne doliczy za fatygę...

    --
    Darek

  • 24. Data: 2009-03-23 14:39:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > lutować też się daje. Tylko cynkowanie pojedynczego elementu to trochę
    > drogo może kosztować - za dużo indywidualnego chrzanienia się z tym,

    A dlaczego cynkować, skoro galwanicznie można również pocynować? Dla
    galwanizera nie ma przy tym wiele "indywidualnego chrzanienia się",
    bo taki blaszany element wiesza się obok innych jemu podobnych na
    zawieszce albo wrzuca w bęben.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2009-03-23 15:45:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > galwanizera nie ma przy tym wiele "indywidualnego chrzanienia się",
    > bo taki blaszany element wiesza się obok innych jemu podobnych na

    Cyna nakładana galwanicznie to w realiach małych galwanizerni zupełna
    nisza technologiczna. Dalej - nie położysz galwanicznie szczelnej i
    błyszczącej warstwy cyny - to wychodzi szare i porowate, błyszczącą
    blachę bieloną galwanicznie jaką znasz z puszek uzyskuje się obtapiając
    tę szarą i porowatą warstwę cyny w gorącym oleju z topnikami - kupa
    roboty w sumie. A cynkowanie ma prawie każda galwanizernia.

    A ile kłopotu? Jednego elementu w kosz nie wrzucisz. A jak wrzucisz
    jeden robiony indywidualnie i parę setek masówki to później musisz go
    mozolnie szukać... Generalnie roboty jednostkowe zawsze były, są i będą
    obciążone dodatkowymi narzutami.

    --
    Darek

  • 26. Data: 2009-03-23 16:02:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > tę szarą i porowatą warstwę cyny w gorącym oleju z topnikami - kupa
    > roboty w sumie. A cynkowanie ma prawie każda galwanizernia.

    Wpisałem w gugla "cynowanie galwaniczne". Nie jest tak, żeby na każdym
    rogu stał zakład, który to robi. Ale kilka ofert jest. A jak już ktoś
    się z usługą ogłasza, to nie sądzę by partaczył. Jak już wspomniałem,
    cynowanie znam nie z puszek, tylko z galwanizerni w fabryce elektroniki.
    Powierzchnia im tam nie wychodziła lustrzana jak u szprotek w oleju, ale
    równa i matowa. Taka jak być powinna.

> [...]
    > jeden robiony indywidualnie i parę setek masówki to później musisz go
    > mozolnie szukać... Generalnie roboty jednostkowe zawsze były, są i będą

    No właśnie jest tak, że cynkowanie to masówaka w porównaniu z cynowaniem.
    I to dużo tańsza masówka. Tu rzeczywiście może być problem z tym, by komuś
    chciało się szukać tej jednej blaszki w koszu. A element powieszony na
    drucie w wannie do cynowania raczej nie zginie.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2009-03-23 17:04:10
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > cynowanie znam nie z puszek, tylko z galwanizerni w fabryce elektroniki.
    > Powierzchnia im tam nie wychodziła lustrzana jak u szprotek w oleju, ale

    Korzystałem już z tego typu usług. Powłoka jaką nakładają lutuje się
    dobrze tylko kilka lub kilkanaście dni po jej wykonaniu. Po 2-3
    tygodniach nie lutuje się zupełnie.

    Paweł

  • 28. Data: 2009-03-23 18:34:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł napisał:

    > Korzystałem już z tego typu usług. Powłoka jaką nakładają lutuje się
    > dobrze tylko kilka lub kilkanaście dni po jej wykonaniu. Po 2-3
    > tygodniach nie lutuje się zupełnie.

    A poza tym, że się nie lutuje, zmienia jakoś swój wygląd, parszywieje
    albo co? Bo te blaszki co je widziałem, zanim szły do lutowania, trochę
    sobie leżały. Może je czymś zabezpieczali? Olejem od sardynek albo czymś
    takim. Aż tak dokładnie w to nie wnikałem.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2009-03-24 22:10:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > raczej stawiałbym na nich. Chyba lepiej było by ciąć plazmą, albo
    > wodą, nie ma takiego limitu grubości, a i pewnie taniej będzie.

    Generalnie miedź paskudnie się spawa i paskudnie tnie termicznie - ma
    doskonałe przewodnictwo cieplne i po prostu trudno ją lokalnie nagrzać
    jak reszta zimna. Plazma też chyba nie będzie zbyt skuteczna - najlepiej
    jednak mechanicznie (w tym wodą właśnie)

    --
    Darek

  • 30. Data: 2009-03-25 21:45:06
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    > jak reszta zimna. Plazma też chyba nie będzie zbyt skuteczna - najlepiej
    > jednak mechanicznie (w tym wodą właśnie)

    Spawali mi duzo duzych rzeczy z miedzi. Spawanie gazowe, wszystko na
    szamocie lezy, wszystkie detale palnikiem mocno nagrzane przed spawaniem
    wlasciwym. Wychodzilo 'jakos'... no ale nie bylo wyjscia.
    Laserem sie ladnie tnie miedz (no ale my mamy lasery-wynalazki).
    Plazmowo - nie wiem.

    --
    Jerry1111