  • 11. Data: 2009-03-20 23:07:41
    Temat: Re: Blacha cynowana
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello szadok,

    Friday, March 20, 2009, 9:19:57 PM, you wrote:

    > A one są cynowane, czy cynkowane?
    > Wydawało mi się, że cynk...

    Spożywcze są cynowane.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-03-20 23:27:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Spożywcze są cynowane.

    A mówiąc ściślej -- były. Teraz przeważnie blacha jest powlekana
    jakimś tworzywem sztucznym. Przynajmniej wewnątrz puszki.

    Natomiast co do tych niespożywaczych, to z tego co widziałem,
    elementy kształtowane są z blachy stalowej, a ta dopiero po
    skończonej obróbce jest cynowana galwanicznie.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-03-21 01:49:50
    Od: s...@g...com

    On 20 Mar, 23:06, Paweł <p...@n...pl> wrote:
    > Najbardziej mnie zdziwiło, że chcą wycinać tylko od 0.5 mm w górę.
    Cienka blacha się wygina podczas cięcia.
    Laserami CO2 można to spokojnie ciąć, gorzej jest z mosiądzami i
    miedzią (z miedzi są wykonane np. lustra w laserze), ale też się da.

  • 14. Data: 2009-03-21 11:57:02
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > elementy kształtowane są z blachy stalowej, a ta dopiero po
    > skończonej obróbce jest cynowana galwanicznie.

    tylko cynowane pewno były przed wojną. Dla mnie od zawsze one są lakierowane.
    Używają do tego lakierów epoksydowych. Jedynych dopuszczonych do kontaktu z
    żywnością. To z że wycinane i potem galwanicznie cynowane uznać należy jako
    legendę. Może i jakieś super specjalne elementy tak się robi. Masówki na pewno
    nie. Za drogo. Na dodatek nie ma żadnej gwarancji ze to co widziałeś było
    cynowane galwanicznie. Ktoś tam był pewien że blachy do kontaktu z żywnością się
    cynkuje. Ja jak czegoś nie wiem to nie piszę i nie wymyślam żeby innych w błąd
    nie wprowadzać. To dobra zasada. szkoda że nie stosowana przez innych.

  • 15. Data: 2009-03-21 13:26:02
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    kogutek pisze:

    > tylko cynowane pewno były przed wojną.

    Bzdura. Weź pudełko czekoladek np. Wedlowskich i sprawdź.

    > Dla mnie od zawsze one są lakierowane.

    Druga bzdura. Chyba, że urodziłeś się wczoraj.

    > Używają do tego lakierów epoksydowych.

    A skąd to wiesz?

    > Jedynych dopuszczonych do kontaktu z
    > żywnością.

    J.w.

    > Ktoś tam był pewien że blachy do kontaktu z żywnością się
    > cynkuje.

    Cynkuje to się rynny.

    > Ja jak czegoś nie wiem to nie piszę i nie wymyślam żeby innych w błąd
    > nie wprowadzać. To dobra zasada. szkoda że nie stosowana przez innych.

    No to jeszcze podaj źródło swoich informacji.

    AW

  • 16. Data: 2009-03-21 13:29:32
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Bezproblemowo. To jest lustro dla jakiej dlugosci fali? 10um z lasera
    > CO2? ;-)

    A co, dla 10um to lustro musi być jakieś super specjalne?
    Zawsze sądziłem, że im większa długość fali tym niższe wymagania co do
    jakości/gładkości powierzchni.
    No ale mogłem się mylić.

    AW

  • 17. Data: 2009-03-21 15:03:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kogutek napisał:

    > tylko cynowane pewno były przed wojną. Dla mnie od zawsze one
    > są lakierowane. Używają do tego lakierów epoksydowych. Jedynych
    > dopuszczonych do kontaktu z żywnością.

    Z tego co wiedzę, cynowane są nadal. Niezależnie od lakierowania.
    Pomysł z cynowaniem ma związek nie tylko z kontaktem z żywnością.
    Stalowa blacha po ocynowaniu (odwrotnie niż ocynkowana) ulega
    szybkiej korozji po zarysowaniu i kontakcie z wilgocią.
    To w zamyśle miało doprowadzić do szybszego rozkładu wyrzuconego
    opakowania.

> [...]
    > Masówki na pewno nie. Za drogo. Na dodatek nie ma żadnej gwarancji
    > ze to co widziałeś było cynowane galwanicznie.

    Jak się moczy podłączone do prądu blaszane elementy w kadzi
    z bulgoczącym roztworem, to podług mojej skromnej wiedzy jest
    to cynowanie galwaniczne. Widziałem takie rzeczy, jak mnie kiedyś
    chciano wychować przez pracę (bo od nauki to się tym studentom
    może w głowach poprzewracać). Całkiem normalne i zupełnie niespecjalne
    elementy tak robiono.

    > Ktoś tam był pewien że blachy do kontaktu z żywnością się cynkuje.
    > Ja jak czegoś nie wiem to nie piszę i nie wymyślam żeby innych w błąd
    > nie wprowadzać.

    Tak, tak...

    > To dobra zasada. szkoda że nie stosowana przez innych.

    Aha.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-03-21 16:00:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, March 21, 2009, 12:27:39 AM, you wrote:

    [...]

    > A mówiąc ściślej -- były. Teraz przeważnie blacha jest powlekana
    > jakimś tworzywem sztucznym. Przynajmniej wewnątrz puszki.

    Ale to nie ma nic wspólnego z cynowaniem, bo stalowe nadal są
    cynowane. Tworzywo lub lakier wewnątrz swoją drogą.

    [...]

  • 19. Data: 2009-03-21 17:36:41
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No to jeszcze podaj źródło swoich informacji.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > AW
    Chyba Cie pogięło. Jak uważasz ze jest inaczej to Ty podajesz źródła swoich
    informacji. Jak nie podajesz tylko masz żale to na tych żalach możesz sobie zupy
    nagotować albo je w buty wsadzić.

  • 20. Data: 2009-03-22 18:19:28
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    s...@g...com wrote:

    > Cienka blacha się wygina podczas cięcia.
    > Laserami CO2 można to spokojnie ciąć, gorzej jest z mosiądzami i
    > miedzią (z miedzi są wykonane np. lustra w laserze), ale też się da.

    hmm, z cieciem miedzi sie nie spotkalem, do tego zdaje sie potrzeba lasera
    wiekszej czestotliwosci, znasz moze jakis zaklad gdzie sie tym zajmuja?