  • 1. Data: 2009-01-22 15:51:47
    Temat: Blokowanie "ukrytych" numerów.
    Od: ant <a...@n...tld>

    Witam.

    Zastanawiam się nad kupnem programu BlackBaller do mojej
    komórki, praktycznie tylko w celu blokowania połączeń
    z numerów ukrytych, gdyż coraz więcej debilnych marketoidów
    do mnie dzwoni w ten sposób, a na nieszczęście mam też
    dwóch niereformowalnych klientów, którzy też tak dzwonią,
    więc niestety "muszę" odbierać takie rozmowy.
    To mnie kosztuje sporo czasu. Pytanie jest takie, czy jest
    jakaś możliwość, aby odgórnie zablokowac przyjmowanie
    takich połączeń (mam na myśli u operatora - PlusGSM),
    czy jednak pozostaje mi tylko BlackBaller (który nie
    jest idealny, bo nie zawsze zaskoczy "natychmiast")?
    Mój telefon "sam w sobie" niestety nie ma takiej
    mozliwości.

    Dzięki z góry za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2009-01-22 17:03:20
    Temat: Re: Blokowanie "ukrytych" numerów.
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    ant pisze:

    > Zastanawiam się nad kupnem programu BlackBaller do mojej
    > komórki, praktycznie tylko w celu blokowania połączeń
    > z numerów ukrytych, gdyż coraz więcej debilnych marketoidów
    > do mnie dzwoni w ten sposób,

    Ocierasz się już o grupę p.m.t.gsm.

    > Pytanie jest takie, czy jest
    > jakaś możliwość, aby odgórnie zablokowac przyjmowanie
    > takich połączeń (mam na myśli u operatora - PlusGSM),

    Usługa taka to usługa sieciowa, nazywa się z angielska Anonymous Call
    Reject (ACR), działa w Polsce _chyba_ tylko w sieci TP (a więc też u
    resellerów na zasadzie WLR) pod nazwą blokowanie połączeń anonimowych.
    Niestety polscy operatorzy komórkowi jej nie udostępniają, choć...
    wymaga tego prawo.

    Możesz rozpocząć walkę z operatorem: zażądaj włączenia takiej usługi w
    BOK, powiedzą że jej nie świadczą, więc złóż reklamację z powołaniem się
    na obowiązującą ustawę. A tutaj potrzebne cytaty:

    Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. I. z 2004 r.
    Nr 171 z późniejszymi zmianami)
    Art. 171.
    2. Dostawca usług świadczonych w publicznej sieci telefonicznej
    umożliwiającej prezentację identyfikacji linii wywołującej jest
    obowiązany zapewnić, za pomocą prostych środków:
    [...]
    3) abonentowi wywoływanemu - możliwość eliminacji dla połączeń
    przychodzących prezentacji identyfikacji linii wywołującej, o ile będzie
    to technicznie możliwe, a jeżeli taka prezentacja jest dostępna przed
    rozpoczęciem połączenia przychodzącego, także możliwość blokady połączeń
    przychodzących od abonenta lub użytkownika końcowego stosującego
    eliminację prezentacji identyfikacji linii wywołującej.

    Jeżeli jesteś abonentem (w myśl polskiego prawa, ale wkrótce określenie
    to będzie oznaczało także "użytkowników", czyli pre-paidowców, jest już
    wyrok ETS w tej sprawie), operator jest obowiązany zapewnić Ci blokadę
    przychodzących połączeń anonimowych.

    Ja walczyłem z Orange w tej sprawie, niestety bezskutecznie. Nie
    napisałem jeszcze formalnej skargi do UKE (a powinienem, wysłałem tylko
    maila, którego najwyraźniej zignorowali).

    > czy jednak pozostaje mi tylko BlackBaller (który nie
    > jest idealny, bo nie zawsze zaskoczy "natychmiast")?

    A co to za telefon? Jeśli na Symbianie, to zainteresuj się Advanced Call
    Managerem - działa nad wyraz sprawnie (wyłapuje anonimowych zanim
    telefon zacznie dzwonić, a w dodatku przydaje się do innych celów, typu
    profile czasowe). Używam, polecam. Jeśli na Windows Mobile, to niestety
    nie wiem.

    Marek

  • 3. Data: 2009-01-22 17:37:12
    Od: ant <a...@n...tld>

    MarekM wrote:
    > Ocierasz się już o grupę p.m.t.gsm.

    Przepraszam, nie zauważyłem jej ;]

> [...]
    > to będzie oznaczało także "użytkowników", czyli pre-paidowców, jest już
    > wyrok ETS w tej sprawie), operator jest obowiązany zapewnić Ci blokadę

    Jestem abonentem.

> [...]
    > telefon zacznie dzwonić, a w dodatku przydaje się do innych celów, typu
    > profile czasowe). Używam, polecam. Jeśli na Windows Mobile, to niestety

    To Nokia E90, Symbian. Dziękuję za odpowiedź.
    Zainteresuję się tym ACM bo jakoś nie mam ochoty pisać pism
    i się procesować ;) Jeszcze raz dziękuję.

  • 4. Data: 2009-01-22 19:06:11
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    ant pisze:

    > To Nokia E90, Symbian. Dziękuję za odpowiedź.
    > Zainteresuję się tym ACM bo jakoś nie mam ochoty pisać pism
    > i się procesować ;) Jeszcze raz dziękuję.

    Advanced Call
    Manager załatwi wszystkie twoje problemy :)