  • 31. Data: 2020-10-09 03:11:24
    Temat: Re: Bootloader
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rlmnql$14am$...@g...aioe.org

    Widzę, że niewiele zrozumiałeś z tego, co napisałem, choć moim zdaniem
    pisałem językiem aż zbyt łatwym (nudnym wręcz z powodu swej prostoty)
    do zrozumienia...

    -=-

    EasyBCD zastępuje BCDEdit.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 32. Data: 2020-10-14 16:03:19
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 02/10/2020 11:27, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Jest coś godne zaufania, obecnie używane, co pełni funkcję GRUBa, czyli
    > pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej
    > przyjazne niż GRUB i mozliwe samowystarczalne? Uzywanie GRUBa bez Linuxa
    > jest kłopotliwe...
    >
    > UEFI obowiązkowo...
    >
    > Jak trzeba to uzyje GRUBa, ale dopytuję o alternatywy, może coś innego
    > mi się spodoba.

    systemd-boot, następca GRUBa. Pełna obsługa UEFI.

    https://wiki.archlinux.org/index.php/systemd-boot

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 33. Data: 2020-10-15 15:30:16
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 13:31:55 +0200, heby napisał(a):

    > OK, ostatnio jak oglądałem Plop'a, był nieużywalny, wieszając mi
    > komputer. Nie pamietam kiedy to było, ze 3 lata temu? Coś się tam dzisje
    > w projekcie?

    Jeśli PLOP to tylko z września 2010, gdyż potem został mocno po........ny.

  • 34. Data: 2020-10-16 18:56:33
    Temat: [narzekanie] Re: Bootloader
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2020 12:27, heby wrote:
    > Jak trzeba to uzyje GRUBa

    Sprawdziłem jeszcze czy z grubem się jednak przeproszę.

    1) Ubuntu czasami nie widzi Winowsa 10 (zrówno legacy jak i uefi) mimo
    instalacji jako 2-gi, znalalazłem info że to taki "bug" ale nie poprawią
    bo się nikomu nie chce. Trzeba odpalać kilka razy instalator i
    faktycznie: za którymś odnalazł widnowsa i porawnie skonfigurował.
    Brawo! Tylko 15 minut czekania za każdym razem!

    2) po instalacji gruba2 miałem dual boota i już prawie się zastanawiałem
    czy jednak nie zostawić, aż tu nagle przestał bootować windowsa.
    "Invalid signature". Że co? Okazało się że "grub2 się czasem psuje jak
    system się zahibernował i był wtedy pełny restart" jak wyczytałem na
    jakimś forum. ŻE CO? Poradzili aby użyc "Boot-Repair". Faktycznie,
    proste. Klikasz i po chwili Windows znika z gruba2, czyli się
    "naprawiło" bo już kominikatu nie da się uzyskać wcale. os-prober nie ma
    śladu dokumentacji, nie znajduje windowsa i przecierajac oczy ze
    zdumienia ... dowiedziałem się że szuka tylko pod /dev/sda (ale gdzie
    indziej napisali że nie wiadomo gdzie szuka, wiec ogólnie bardzo wesołe
    narzędzie). A ja mam dysk systemowy jako /dev/sdb. Czyli nienormalny
    jestem. Dobrze mi tak.

    I tak sobie człowiek myśli. Czy oni w ogóle to ogarniają w tym Linuxie?
    Takie skomplikowane czynności jak instalowanie się koło Windowsa i
    konfiguracja kilku wpisów w pliku tekstowym musi być rocket-science,
    który w dodatku nie działa? Nie było z tym problemu do niedawna, aż tu
    nagle "przyszedł grub2 i pozamiatał", w sensie już nawet normalnego menu
    nie ma, tylko toole które są popsute i skrajnie żałosne.

    Cudownie.

    Byłbym zapomniał. BCD bootował linuxa, ale mu się odechciało. Nowa
    instalka Wi10 i Ubuntu. Dalej nie wiem dlaczego, po prostu zawiesza na
    czarnym ekranie, mimo że godzinę wcześniej bootował a to waniliowe
    Ubuntu i nic w nim nie zmieniałem, nawet kernela. Może dlatego że piątek.

    Dżizas... co za beznadzieja i skrajne dziadostwo z każdej strony. Na
    pierwsze 10 wyników z gogole, wszystkie h... warte, albo instalacja
    iditycznego softu, albo skrajnie debilne porady: zainstaluj na nowo
    tylko tym razem uefi albo legacy. Jak tu ma się odnaleźć jakis nowicjusz
    albo nawet średnio zaawansowany user który niekoniecznie chce kernelować
    kompile?

    Przerwałem ten eksperyment. Nie widzę sensu zabawy w
    bootloadery/bootmanagery, chyba wszystkie są do d... jeśli to ma być na
    dłuższą metę takie stabilone jak te dwie porażki ...