  • 91. Data: 2020-12-20 00:52:13
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-19 o 12:03, trybun pisze:

    > Pozornie, jakiś czas temu chwytałem sie różnych metod naprawy, a także
    > próbowałem kupić nowy wentylator. Koniec końców pasującego wentylatora
    > nie szło dostać a kolejne naprawy (smarowania łożyska i inne) przynosiły
    > tylko krótkotrwały skutek.

    A samo umycie, wyczyszczenie nie pomogło?

    --
    animka

  • 92. Data: 2020-12-20 19:10:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 19.12.2020 12:03, trybun wrote:

> [...]
    > próbowałem kupić nowy wentylator. Koniec końców pasującego wentylatora
    > nie szło dostać a kolejne naprawy (smarowania łożyska i inne) przynosiły

    Właśnie smarowanie łożyska (0,5 kropli oleju maszynowego) zawsze
    pomagało mi na lata, chyba że masz jakiś naprawdę trefny wentylator,
    nigdy takich nie spotkałem.

  • 93. Data: 2020-12-21 03:29:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" rrm77s$ir7$...@g...aioe.org

    > Chodziło mi jakie programy masz w autostarcie i czy
    > Ci Windows jakichś zadań nie nawsadzał.

    - 32W10 na Netbooku nie wsadza
    - 64W10 na Notebooku Acera nie wsadza
    - 64W10 na Notebooku Fujitsu-Siemensa nie wsadza
    - W7S na Netbooku nie wsadza, ale systemowa
    partycja puchnie w efekcie aktualizacyjnym
    - WXP na Notebooku Fujitsu-Siemensa nie wsadza

    -=-

    USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i dwa przewody USB z:
    - ładowarką Mi -- 0mikroA
    - USB_2 w Acerze -- 9mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 5mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 5mikroA, czasami 6mikroA
    USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

    Przewód do Acera padł -- prawdopodobnie nie wytrzymał
    zduszenia (boleśnie odnotowałem w swej pamięci takowe
    zduszenie na niskim napięciu przed paroma tygodniami)
    nogą krzesła obciążonego ludzkim ciałem... Nie ja
    podłożyłem ów przewód pod nogę krzesła i nie ja wtedy
    siedziałem na tym krześle, ale komputer mój i mój problem...

    Szczęściem w nieszczęściu jest zasilacz emachines
    (Kiciusia) pasujący do notebooka Acera a nieszczęściem
    w nieszczęściu jest niepewny akumulator w Acerze...

    Tedy najbliższego śniadania nie zjem podczas oglądania
    pornusów z Kiciusia, bo raczej nie zdążę z reperacją
    przewodu... Sama reperacja niby prosta, ale wpierw chcę
    przekonać się, że to naprawdę przewód, na co wszystko
    wskazuje... Nawet delikatnym gięciem namacałem niepewne
    miejsce -- na oko nic tam złego nie widać, ale gniecenie
    daje efekty braku zasilania/napięcia na wtyczce...

    Ten sam USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i przewód USB z:
    - ładowarką Mi -- 0mikroA
    - USB_2 w Acerze -- 6mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 0mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 0mikroA, czasami 6mikroA
    USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

    Powtórzyłem eksperyment i mam:

    USB_C w Acerze połączyłem via miernik USB i dwa przewody USB z:
    - ładowarką Mi -- 0mikroA
    - USB_2 w Acerze -- 9mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 6mikroA
    - USB_3 w Acerze -- 6mikroA, czasami 6mikroA
    USB_C bez obciążenia nie wykazuje napięcia...

    Tedy proste pytanie -- po co mi ten USB_C w Acerze?

    -=-

    Wracając do wsadów -- do tej pory wprawdzie raz zainstalowałem
    64W10, ale nie korzystam z tej instalacji... Kupiłem w sklepie
    Acera z zainstalowanym 64W10, pobawiłem się nim (licząc na
    możliwość odstąpienia od zakupu w ciągu 14 dni) po czym
    przysposo_biłem do swych potrzeb zastałą instalację, z której
    korzystam na dwóch laptopach (Acerze i F-S) do tej pory bez
    niepożądanych wsadów...

    Daleko mi do chwalenia Win, ale jakoś mi Win nie w_sadza...

    Codziennie (raczej -- kilka razy dziennie) Win aktualizuje się...
    Co z tego, że Win szybko uruchomi się, skoro tuż po uruchomieniu
    aktualizuje się?!

    Na obu laptopach mam 1909. Na Acerze miałem 2004, ale
    zrezygnowałem z niej, bo miałem jakiś problem z grafiką.
    Mam też na Acerze propozycję z 20H2, ale na razie brak mi ochoty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 94. Data: 2020-12-21 14:20:42
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.12.2020 o 00:50, Animka pisze:

    > Chodziło mi jakie programy masz w autostarcie i czy Ci Windows jakichś
    > zadań nie nawsadzał.

    Nie widzę w autostarcie nic podejrzanego, antywirus też nie zgłasza
    uwag, a więc chyba wszystko jest ok. Poza tym mam licznik netu który
    pokazuje jaki program łączy się z netem.

  • 95. Data: 2020-12-21 14:21:20
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.12.2020 o 00:52, Animka pisze:

    > A samo umycie, wyczyszczenie nie pomogło?

    Nie próbowałem, bo do umycia łożysko trzeba by było rozebrać, a rozebrać
    i złożyć to już jak dla mnie za wysokie progi. To nie jest takie zwykle
    łożysko jak np w kole auta, tylko jakieś ślizgowe czy jakoś tak.

  • 96. Data: 2020-12-21 14:23:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.12.2020 o 19:10, Uncle Pete pisze:

    > Właśnie smarowanie łożyska (0,5 kropli oleju maszynowego) zawsze
    > pomagało mi na lata, chyba że masz jakiś naprawdę trefny wentylator,
    > nigdy takich nie spotkałem.

    Trefny nie trefny, ale ma już jakieś 10 lat, w tym objawy zużycia
    wykazuje od jakichś lat dwu. Całe szczęście że hałasuje tylko
    kilkanaście sekund po starcie kompa po nocnym przestoju.

  • 97. Data: 2020-12-21 15:09:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-21 o 14:20, trybun pisze:

    > Nie widzę w autostarcie nic podejrzanego, antywirus też nie zgłasza
    > uwag, a więc chyba wszystko jest ok. Poza tym mam licznik netu który
    > pokazuje jaki program łączy się z netem.

    To mnie też by się przydał taki licznik, zeby widzieć czy Windows nie
    wskoczył mi z jakimś swoim harmonogramem, "swoimi pracami".

    --
    animka

  • 98. Data: 2020-12-21 15:11:09
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-21 o 14:21, trybun pisze:

    > Nie próbowałem, bo do umycia łożysko trzeba by było rozebrać, a rozebrać
    > i złożyć to już jak dla mnie za wysokie progi. To nie jest takie zwykle
    > łożysko jak np w kole auta, tylko jakieś ślizgowe czy jakoś tak.

    Ale czystość wiatraka też ma znaczenie.

    --
    animka

  • 99. Data: 2020-12-21 15:14:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 20.12.2020 o 19:10, Uncle Pete pisze:

    > Właśnie smarowanie łożyska (0,5 kropli oleju maszynowego) zawsze
    > pomagało mi na lata, chyba że masz jakiś naprawdę trefny wentylator,
    > nigdy takich nie spotkałem.

    Gdzie jest to łożysko? Przy okazji bym naoliwiła.

    --
    animka

  • 100. Data: 2021-01-01 12:35:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.12.2020 o 15:09, Animka pisze:

    > To mnie też by się przydał taki licznik, zeby widzieć czy Windows nie
    > wskoczył mi z jakimś swoim harmonogramem, "swoimi pracami".

    Ten który ja używam służy tylko do tego aby wiedzieć czy jakiś obcy
    program bez mojej wiedzy nie łączy się z internetem.