    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Budowa kominka z płaszczem
    Date: Wed, 4 Feb 2009 13:10:26 +0100

    Witam wszystkich, ostatnio mój znajomy wpadł na pomysł, żeby zrobić sobie
    sam kominek z płaszczem wodnym.
    Do dyspozycji mamy automat do cięcia stali, płyty do grubości 200mm ( palnik
    acetylenowo-tlenowy) sterowany numerycznie, mam dostęp do stali (płyt
    wszelakiej grubości), no i mamy dostęp do dobrego spawacza.
    Ja spróbuje to zaprojektować.....
    Generalnie słabo to widzę bo ma wiedza bardzo skromna, a zagadnienie
    złożone. No ale może człowiek się coś nauczy przy okazji :).
    Po pierwsze chcemy to wykonać ze zwykłej stali o grubości 10mm :), nie znam
    oznaczenia stali ale znajomy mówi, że to zwykła typowa stal i da radę...
    10mm będzie na wewnętrznej stornie płaszcza, na zewnętrznej będzie mniej.
    Jak oglądałem kominki w kibelmarkecie to one mają jakieś wykonane stężenia
    tzn. płaszcz zewnętrzny i wewnętrzny jest związany trzpieniami stalowymi.
    Czy takie coś musimy wykonać?
    Głownie boję się o to co będzie się z tym działo jak to się nagrzeje (płyty,
    spawy), nie mam możliwości gięcia, więc wszytko będzie spawane.
    Drzwiczki i szyba będą już zakupione gotowe.
    Może coś doradzić:)? Może jakąś pozycję książkową co by nieco pomogła?
    Myślicie, że to coś będzie działać?:)
    Jeżeli chodzi o sam proces przepływu i nagrzewania wody to sobie z tym
    poradzę. Boję się jedynie odkształceń i naprężeń konstrukcji w trakcie
    nagrzewania i stygnięcia.

    Pozdrawiam Michał