  • 11. Data: 2009-01-20 12:51:29
    Temat: Re: Bylo Lublin i strzelanie
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-19 19:40:47 +0100, "Sybi" <s...@g...pl> said:

    > Jak policjant ma mi walic w plecy to chcialbym aby to bylo uregulowane
    > przez jakies Rozporzadzenie czy cus zatwierdzone przez Sejm,
    > a nie jakies tajne zapiski nabazgrane przez jakiegos obergenerala policji!;)

    Zasady użycia broni przez policję są jawne i ogólnodostępne.

    7 sekund z googlem:
    http://mokotow.policja.waw.pl/?page=Structure&id=165

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 12. Data: 2009-01-20 14:58:04
    Od: "(pj)" <p...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Zasady użycia broni przez policję są jawne i ogólnodostępne.

    chodzi o zasady dot. stawiania blokad drogowych, a nie użycia broni.

    Być może jedno jest (może być?) konsekwencją drugiego, ale chciałbym
    (chcielibyśmy?) wiedzieć to, czego nie wiedział milicjant, który w
    ramach swej niekumacji zastrzelił motocyklistę. Ot co.

    Ergo: postuluję by mundurowi, którzy odwiedzają tę grupę, podzielili się
    (najlepiej z komentarzem) tą wiedzą.

    --

    pozdr
    pj

  • 13. Data: 2009-01-20 15:06:59
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-20 15:58:04 +0100, "(pj)" <p...@w...pl> said:

    > chodzi o zasady dot. stawiania blokad drogowych, a nie użycia broni.

    Ja to rozumiem, ale żadne wewnętrzne regulaminy, procedury itede, nie
    mogą wprowadzać nic sprzecznego z tymi zasadami ogólnymi, przynajmniej
    z formalno-prawnego punktu widzenia. Czyli jeśli nawet gdzieś pada
    stwierdzenie "...funkcjonariusz może użyć broni...", to dokładne zasady
    jej użycia znajdują się pod linkiem, który podałem.

  • 14. Data: 2009-01-20 20:04:54
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał:
    > Zasady użycia broni przez policję są jawne i ogólnodostępne.
    >
    > 7 sekund z googlem:
    > http://mokotow.policja.waw.pl/?page=Structure&id=165

    No bardzo ladnie tylko gdzie tu widzisz zasady
    uzycia broni w stosunku do motocyklisty albo innego pozdu
    bedacego w ruchu?
    Okrzyk POLICJA lub nawet STOJ BO STRZELAM
    moga nie miec sensu;))
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 15. Data: 2009-01-20 20:21:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-20 21:04:54 +0100, "Sybi" <s...@g...pl> said:

    > No bardzo ladnie tylko gdzie tu widzisz zasady
    > uzycia broni w stosunku do motocyklisty albo innego pozdu
    > bedacego w ruchu?

    Nie ma takich, podobnie jak nie ma osobnych zasad użycia broni w
    stosunku do kelnerów z tacą, klaunów na szczudłach, deskorolkarzy,
    joggerów z psami...

  • 16. Data: 2009-01-21 07:47:31
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takich, podobnie jak nie ma osobnych zasad użycia broni w stosunku
    > do kelnerów z tacą, klaunów na szczudłach, deskorolkarzy, joggerów z
    > psami...

    No jak Ty nie widzisz roznicy miedzy kelnerem z taca i motocyklista w kasku
    to ja przepraszam :)
    Ale badz laskaw wyjasnic jak kierujacy autem i motocyklem ma zauwazyc lub
    uslyszec okrzyk :"STOJ POLICJA".
    Wg tego co podales w linku to policjant moze strzelac kiedy zagrozone jest
    czyjes zycie (w uproszeczeniu). Samo niezatrzymanie sie do kontroli raczej
    IMO nie upowaznia do strzelania.

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 17. Data: 2009-01-21 07:53:33
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-21 08:47, Użytkownik BartekGSXF napisał:

> [...]
    > czyjes zycie (w uproszeczeniu). Samo niezatrzymanie sie do kontroli raczej

    Od kiedy pościg za motocyklistą który nie miał kaprysu zatrzymać się
    na wezwanie nie jest zagrożeniem życia normalnych użytkowników drogi ?

    Od kiedy policjant podejrzewając że zatrzymuje uzbrojonego sprawcę
    napadu na bank ma traktować go tak samo jak przechodzącego emeryta
    z laską ?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-01-21 08:16:20
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2009-01-21 08:47, Użytkownik BartekGSXF napisał:
    > Od kiedy pościg za motocyklistą który nie miał kaprysu zatrzymać się
    > na wezwanie nie jest zagrożeniem życia normalnych użytkowników drogi ?

    Aha, czyli jak bedziesz jechal moto i bedzie Cie gonic nieoznakowany
    radiowoz to maja prawo od razu strzelac? Bo ze stoperami w uszach i na
    sporcie to chyba jakos tak slabo widac i slychac majac kask na glowie. I
    wytlumacz jeszcze co oznacza zagrozenie innych, bo czasami to zdarza sie ze
    takie gonitwy odbywaja sie na pustych drogach.
    Zreszta idac dalej, szybka jazda po ulicy motocyklem tez stwarza zagrozenie,
    policja tez ma prawo wtedy strzelac??

    > Od kiedy policjant podejrzewając że zatrzymuje uzbrojonego sprawcę
    > napadu na bank ma traktować go tak samo jak przechodzącego emeryta
    > z laską ?
    Od zawsze, przynajmniej dopoki ten pierwszy nie bedzie strzelal. Marzy Ci
    sie dziki zachod??

    pozdr

    --
    BartekGSX6F
    Ave1,8

  • 19. Data: 2009-01-21 09:45:51
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-21 09:16, Użytkownik BartekGSXF napisał:

> [...]
    > takie gonitwy odbywaja sie na pustych drogach.
    > Zreszta idac dalej, szybka jazda po ulicy motocyklem tez stwarza zagrozenie,

    Rozmawiamy o przypadku kiedy zatrzymywali umundurowani funkcjonariusze
    na widok których smarkacz zaczął uciekać w sposób nie budzący
    wątpliwości co do intencji. Więc nie ośmieszaj się wymyślaniem
    sytuacji alternatywnych w stylu " a gdyby wasza matka staruszka".

    > Od zawsze, przynajmniej dopoki ten pierwszy nie bedzie strzelal. Marzy Ci
    > sie dziki zachod??

    Policjant ma prawo i obowiązek do użycia środków zależnych od stopnia
    zagrożenia. W tym przypadku był na akcji w której poszukiwano
    uzbrojonych przestępców.
    A dziki zachód to marzy się różnym smarkaczom którzy myślą że policja
    nie ma żadnych praw, a oni jako "miszczowie kierownicy" mogą sobie
    pozwolić na zabawę w ganianego. No to teraz mają świadomość że owszem
    jak się uprą to mogą próbować ale konsekwencje mogą być sporo większe
    niż zwykła kara finansowa.
    Gdybyś chwile pomyślał zamiast zabierać głos w tym wątku zauważył byś
    że rozprawa dotyczy przyznania lub nie odszkodowania rodzinie a nie
    ocenie czy policjant postąpił zgodnie z prawem. To zostało już ustalone
    wcześniej i zdecydowanie nie po Twojej myśli.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-01-21 10:08:42
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    RadoslawF wrote:
> [...]

    > ocenie czy policjant postąpił zgodnie z prawem. To zostało już
    > ustalone wcześniej i zdecydowanie nie po Twojej myśli.

    Czyli jedna władza potwierdziła drugiej władzy
    Ze oczywiscie moze uzywac broni kiedy tylko kowboj z patrolu ma ochote.

    Nie przyznali ze to pomyłka. Sprawa cywilna oczywiscie to wykaze.
    Rodzina dostanie kase. Te kilkaset tysiecy to koszt naduzywania broni.

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A