  • 1. Data: 2009-01-02 08:27:24
    Temat: C1000D - zmiana czułości ISO
    Od: Abece <a...@a...nospam.w.pl>

    Wydaje mi się, że jak go kupiłem to mozliwa była nieco mniej skokowa
    zmiana ISO - pomiędzy krokami 100 a 200 było jeszcze jakieś 160 czy coś
    takiego. Obecnie sprawdzam, ale nie mogę znaleźć tej opcji... Czy ktoś
    może mi wyjaśnić czy mi się wydawało i tylko 100-200-400-800-1600, czy
    jednak da się to gdzieś znaleźć?
    W instrukcji nic na ten temat nie ma :(

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-01-02 08:43:15
    Temat: Re: C1000D - zmiana czułości ISO
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Abece pisze:

> [...]
    > takiego. Obecnie sprawdzam, ale nie mogę znaleźć tej opcji... Czy ktoś
    > może mi wyjaśnić czy mi się wydawało i tylko 100-200-400-800-1600, czy

    A nie jest tak, że w trybie Auto ISO aparat dobiera czułości co 1/3 (lub
    1/2) EV, a w trybie ręcznym tylko co 1 EV, czyli w wymienionym przez
    Ciebie powyżej szeregu? Przykładowo w Nikonie D40 tak właśnie jest.
    Niemniej nie zawracałbym sobie tym głowy, bo uzyskiwanie wartości
    "ułamkowych" czułości i tak najczęściej opiera się na programowej
    korekcie danych z matrycy (zamiast regulacji wzmocnienia sygnału
    analogowego podczas jej odczytu i próbkowania uzyskanych poziomów),
    czyli np. ISO 1000 to niedoświetlone o 1/3 EV ISO 800, które następnie
    soft aparatu automatycznie wyciąga w górę o wartość niedoświetlenia. To
    samo zrobisz sobie sam, jeśli wybierzesz format raw.