  • 1. Data: 2009-01-02 07:57:11
    Temat: Pentax
    Od: i...@w...pl

    Przenoszę do nowego wątku bo w poprzedni był na inny temat i mocno się
    rozrósł:

    >Bo niby jakieś statystyki sprawią, że k100D zrobi nagle gorsze zdjęcia?
    >To nie jest system, który żyje marketingiem, nowymi puszkami i
    >silniczkami ultradźwiękowymi. Wybierając pentaksa wybierasz przede
    >wszystkim kompatybilność z wieloma rzeczami wstecz. Jeśli Ci na tym nie
    >zależało to znaczy tylko tyle, że bardzo źle wybrałeś i tyle.

    K100D robi bardzo fajne zdjęcia. Jak już trafi z AF :)
    Ktoś mnie pytał na co chciałbym się przesiąść i czego mi brakuje:
    - AF szybszy i celniejszy, (szybkość niechby z MZ-50), a celność taka
    bym nie musiał 50mm/1.4 @ 2.8 kilka razy powtarzeć ujęcia żeby mieć
    jedno z perfekcyjnie trafionym AF.
    - FF oczywiście i trochę mpix więcej, może być upakowanie takie jak na
    matrycy 6Mpix
    - większy bufor na RAW, zamiast 3 wystarczy mi z 6-7

    Czy ja dużo chcę? Na pewno nie przesiądę się na nic co ma ten sam AF,
    a z tego co wiem K10/K20 różnią się tylko mocniejszym silnikiem który
    teoretycznie jest w stanie szybciej obracać ciężkimi obiektywami.

    Aha - i zgadzam się że możliwe ze źle wybrałem. Nie patrzyłem w
    przyszłość - wybierałem najlepszy z najtańszych. Terez rok temu bym
    wybrał D80.
    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-02 08:44:23
    Temat: Re: Pentax
    Od: armar <a...@p...fm>

    i...@w...pl pisze:
    > Przenoszę do nowego wątku bo w poprzedni był na inny temat i mocno się
    > rozrósł: [...]

    A konkretnie to o co pytasz, bo w sumie
    to nic konkretnego nie napisałeś, tylko noworoczne życzenia,
    by było lepiej, szybciej, FF, itp.?
    Przy okazji pokazałeś, że Pentax K100D przyrównujesz do D80,
    więc jako nowicjusz pewnie masz sporo pytań...
    Więc pytaj. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 3. Data: 2009-01-02 09:02:59
    Od: i...@w...pl

> [...]
    > by było lepiej, szybciej, FF, itp.?
    > Przy okazji pokazałeś, że Pentax K100D przyrównujesz do D80,
    > więc jako nowicjusz pewnie masz sporo pytań...

    Właściwie to nie pytam, tylko odpowiadam na pytanie dlaczego K100D
    chciałbym zmienić i dlaczego nie mam na co :)
    Namieszałem :) Post był w innym wątku ale tam rozgorzała dyskusja na
    inne tematy, więc pomyślałem żeby przenieść dyskusję o K100D. Widać
    pomysł średni.
    Nie przyrównuję D80 do K100D, po prostu gdybym się cofnął w czasie o
    rok kupiłbym D80.
    Po części dlatego że przez rok zmieniły mi się potrzeby.

    Rzeczywiście nic konkretnego nie napisałem, ot trochę narzekania i
    trochę życzeń ... sorry :)
    Maciek

  • 4. Data: 2009-01-02 09:45:54
    Od: armar <a...@p...fm>

    i...@w...pl pisze:

    > Właściwie to nie pytam, tylko odpowiadam na pytanie dlaczego K100D
    > chciałbym zmienić i dlaczego nie mam na co :)

    Pełnej klatki jeszcze nie ma u Pentax'a. :)
    Kiedyś będzie - pozostaje pytanie czy nauczysz się tak korzystać
    z posiadanego sprzętu, byś był zadowolony ze zdjęć. ;)
    Zenitem ze 20 lat temu robiłem zdjęcia i z kilku byłem zadowolony. :)

    > Nie przyrównuję D80 do K100D, po prostu gdybym się cofnął w czasie o
    > rok kupiłbym D80.

    Wówczas w podobnej cenie co D80 był K10D - wiem, bo mam K10D
    i do tej pory uważam, by to był dobry wybór.

    > Po części dlatego że przez rok zmieniły mi się potrzeby.

    Ludzie się rozwijają, więc co się dziwisz, że zaczynasz zauważać
    pewne mankamenty sprzętu?
    To normalne, że najpierw zauważamy coś, co w sprzęcie kolegów
    jest lepsze, a zapominamy o tym, czego sprzęt kolegów nie ma.
    Mam 50/1.4 i ostrzy dokładnie.
    Dokładnie ~2% za daleko, ale do serwisu na regulację
    pojedzie przed zakończeniem gwarancji. :)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 5. Data: 2009-01-02 09:55:29
    Od: i...@w...pl

    > Pełnej klatki jeszcze nie ma u Pentax'a. :)
    > Kiedyś będzie - pozostaje pytanie czy nauczysz się tak korzystać
    > z posiadanego sprzętu, byś był zadowolony ze zdjęć. ;)

    Z kilku jestem zadowolony :)

  • 6. Data: 2009-01-02 12:54:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    armar pisze:
    > Pełnej klatki jeszcze nie ma u Pentax'a. :)

    Marek, zlituj się!
    PentaKSa, tak samo jak linuksa itd. Jak byś chciał powiedzieć, że nie ma
    to jak w Pentaksie, to byś napisał "Pentax'ie"?

    > Mam 50/1.4 i ostrzy dokładnie.
    > Dokładnie ~2% za daleko, ale do serwisu na regulację
    > pojedzie przed zakończeniem gwarancji. :)

    AF nie ma trafiać idealnie w połowę GO, ale w 1/3. Fotografując twarz
    marnuje się przed obiektem wtedy 1/3, a nie 1/2 ostrości.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 7. Data: 2009-01-02 13:25:44
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    dominik wrote:

    > Marek, zlituj się!
    > PentaKSa, tak samo jak linuksa itd. Jak byś chciał powiedzieć, że nie
    > ma to jak w Pentaksie, to byś napisał "Pentax'ie"?

    Taki błąd to pikuś;
    W Białymstoku na CB 3/4 pyta o drogę do "Zabłudowia"
    Dlaczego nie pytają o drogę do Krakowia i Augustowia?

    Na dodatek na urzędzie gminy zamontowali tablicę:
    "Urząd gminy w Zabłudowiu"...
    Ot, taki miejscowy folklor...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-01-02 13:42:57
    Od: armar <a...@p...fm>

    dominik pisze:

    > Marek, zlituj się!
    > PentaKSa, tak samo jak linuksa itd. Jak byś chciał powiedzieć, że nie ma
    > to jak w Pentaksie, to byś napisał "Pentax'ie"?

    A to przepraszam.
    Będę Cię cytował, że prawidłowo jest używać Pentaksa. ;)

    > AF nie ma trafiać idealnie w połowę GO, ale w 1/3. Fotografując twarz
    > marnuje się przed obiektem wtedy 1/3, a nie 1/2 ostrości.

    Ja bym się cieszył, gdyby ostrzył w zakresie GO,
    bez względu na 1/3 czy 1/2. :)
    Niestety po otwarciu do f/1.4 GO jest zwykle na to drugie oko.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 9. Data: 2009-01-05 16:04:07
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "Krzysztof L" <l...@w...pl> napisał(a):

    >Na dodatek na urzędzie gminy zamontowali tablicę:
    >"Urząd gminy w Zabłudowiu"...

    A ja ma byc? Zabludowu?
    Chyba urzad ma racje...

  • 10. Data: 2009-01-05 16:43:27
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia poniedziałek, 5 stycznia 2009 17:04 osoba znana jako Pan Peresada
    nastukała:

    hmm, Zabłudowie?
    strzelam...

    --