  • 11. Data: 2021-10-04 10:11:51
    Temat: Re: Celma
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Oct 2021 00:47:58 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > Zagraniczne firmy działające w Chinach właściwie nic ni
    > e mają własnego. Trochę jak u nas za Rakowskiego.

    Ale jest różnica, gdy firma zagraniczna kupuje produkt lokalny i go
    branduje (tutaj faktycznie nie ma wiele do powiedzenia, chociaż np.
    branderzy typu Lechpol twierdzą, że "biorą udział w projektowaniu") a
    gdy firma zleca produkcję na podstawie własnego projektu czy nawet
    też własnego know-how.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2021-10-04 11:07:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 09:59:27 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    to i śmierdziało jak spalona guma z opony na motorynce, jakby chłopaki na osiedlu
    kółka na asfalcie robili.
    > A teraz jakies lepsze lepiszcze ?

    'Lepsze' to bardzo szerokie pojęcie. Jak tarcza się nie fajczy, to lepsze, nie? No i
    taki szczegół dorzucę, już zupełnie gratis: ostatni raz widziałem przypadek
    odśrodkowego rozlecenia się tarczy przynajmniej 20 lat temu. A kiedyś ludzie ginęli
    albo tracili wzrok.

  • 13. Data: 2021-10-04 11:14:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 02:07:57 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    > ostatni raz widziałem przypadek odśrodkowego rozlecenia się tarczy
    > przynajmniej 20 lat temu. A kiedyś ludzie ginęli albo tracili

    Ale to przeciez nie z powodu lepiszcza?

    Czy moze ... kiedys tez byly rzadkie, ale teraz przepisy wymagaja
    okularow i ubioru, wiec nawet nie slyszysz ...

    J.

  • 14. Data: 2021-10-04 11:17:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 10:05:58 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    Chinach.

    > Cos tam slyszalem, ze tak sie wymaga, ale jakos nie bardzo chce mi
    > sie wierzyc, aby jakis Volkswagen czy Logitech nie mial "wlasnej"
    > fabryki.
    >
    > U nas za Rakowskiego modne byly j.v., ale przeciez zagraniczny
    > udzialowiec na swoje udzialy musial miec jakies potwierdzenie ...
    >
    > Przy czym u nas interesiki byly male, jak sie inwestuje w fabryke
    > samochodow, to sie chce miec zabezpieczenie ...

    Taki Solorz albo Kulczyk mogliby mieć inne zdanie co do tych 'małych interesików'.
    Albo ludzie od kosmetyków...

    Czasy były inne, to było tylko trochę jak za Rakowskiego, nie wyobrażaj sobie że
    jakiś Wilczek tam siedzi i knuje kolejne etapy reformy gospodarczej. Raczej chodziło
    mi o reglamentację tego ich kapitalizmu.

  • 15. Data: 2021-10-04 11:19:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 11:14:31 UTC+2, J.F wrote:

    dymiło to i śmierdziało jak spalona guma z opony na motorynce, jakby chłopaki na
    osiedlu kółka na asfalcie robili.

    > Ale to przeciez nie z powodu lepiszcza?

    Dokładnie. Nie z powodu lepiszcza tylko z powodu jego braku.

    > Czy moze ... kiedys tez byly rzadkie, ale teraz przepisy wymagaja
    > okularow i ubioru, wiec nawet nie slyszysz ...

    Usłyszę.

  • 16. Data: 2021-10-04 11:39:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 02:19:24 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    [...]
    dymiło to i śmierdziało jak spalona guma z opony na motorynce, jakby chłopaki na
    osiedlu kółka na asfalcie robili.

    > Dokładnie. Nie z powodu lepiszcza tylko z powodu jego braku.

    Masz na mysli twarde tarcze szlifierskie, czy te elastyczne, cienkie,
    czesto do cięcia uzywane?

    te elastyczne to IMHO - dawniej tez byly zbrojone, a i dzis jakies
    lepiszcze maja ...

    P.S. https://en.wikipedia.org/wiki/Angle_grinder#History

    Nasi tu byli :-)

    J.

  • 17. Data: 2021-10-04 11:43:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 10:12:30 UTC+2, Marek wrote:
> [...]
    > branderzy typu Lechpol twierdzą, że "biorą udział w projektowaniu") a
    > gdy firma zleca produkcję na podstawie własnego projektu czy nawet

    Każda chińska fabryczka włoży najwyżej tyle pieniędzy w produkt ile dasz jej zarobić
    na swoim zamówieniu. Jak wystarczy na ładną naklejkę, to będziesz mógł marudzić że
    font ma być grubszy albo cieńszy. A jak wystarczy na przeprojektowanie produktu wraz
    z oprzyrządowaniem produkcyjnym, to przeprojektują.

  • 18. Data: 2021-10-04 11:51:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 October 2021 at 11:39:17 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > czesto do cięcia uzywane?
    >
    > te elastyczne to IMHO - dawniej tez byly zbrojone, a i dzis jakies

    Tak tak, lepiszcze musi być. Od jakości lepiszcza zależy temperatura tarczy podczas
    pracy. Trzeba kombinować żeby się zbytnio nie grzała.

  • 19. Data: 2021-10-04 12:00:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 02:17:40 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    Chinach.

    > Taki Solorz albo Kulczyk mogliby mieć inne zdanie co do tych 'małych interesików'.
    Albo ludzie od kosmetyków...

    Kwoty wielkie, ale czy inwestycje wielkie?
    Kulczyk sprzedal Policji volkswageny, jesli dostawa w transzach, i
    platnosc w transzach, to ryzyko niewielkie.
    Poza tym to juz w nowych czasach bylo.
    W starszych mial ponoc przedsiebiorstwo handlowe zajmujace sie
    eksportem.

    No i "zainwestowal" w autostrade, ale to juz calkiem w nowym ustroju,
    poza tym na panstwowych gwarancjach kredytow, wiec niektorzy
    okreslaja, nie bez racji, jako "czysty zysk" :-)

    Solorz tez chyba dorobil sie w Niemczech, a w Polsce to juz za nowego
    ustroju.

> [...]
    > wyobrażaj sobie że jakiś Wilczek tam siedzi i knuje kolejne etapy
    > reformy gospodarczej. Raczej chodziło mi o reglamentację tego ich

    Jakos tak, ale
    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China
    jak tam z formą prawna i udzialami ?

    I jeszcze
    https://en.wikipedia.org/wiki/FAW-Volkswagen

    FAW 60% udzialow ... czy z tego wniosek ze VAG ich doi, czy ze chinski
    rzad sie uczy i kiedys zdetronizuja VW ?

    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance

    J.

  • 20. Data: 2021-10-04 12:14:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 02:51:51 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

    > Tak tak, lepiszcze musi być. Od jakości lepiszcza zależy temperatura
    > tarczy podczas pracy. Trzeba kombinować żeby się zbytnio nie
    > grzała.

    Hm, mnie sie tam wydaje, ze przy szlifowaniu/cieciu grzanie jest
    nieuniknione.
    Wiec co najwyzej lepiszcze moze byc odporniejsze na wyzsze
    temperatury.
    Ale jak sie dawniej tarcza rozpadala, to wina lepiszcza czy zbrojenia?

    J.