  • 11. Data: 2022-09-15 11:37:41
    Temat: Re: Cena Kwh
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 11:31:20 UTC+2 trybun napisał(a):

    > Co do cen prądu tym bardziej - grubo ponad rok za niego nie płacę.
    > Rozliczenie mam przed nosem, tylko że na nim ani wzmianki o cenie za sam
    > prąd.

    Ja też mam rozliczanie roczne - po co przepłacać za "opłatę handlową"
    (za rok płacę tyle, ile ktoś, kto ma rozliczanie miesięczne, za każdy miesiąc).

    Ale to rozliczenie masz jakieś wyjątkowo spartańskie, może w typie takiego,
    jakie mi ostatnio sąsiadka pokazywała za mieszkanie w Holandii - akurat była
    zadowolona, że takie proste.

    Z innogy/d. rwe/d. stoen dostawałem dokładne, z ceną energii osobno, z ceną
    dystrybucji osobno, z opłatami stałymi osobno, ze zmiennymi osobno,
    a jeśli w czasie okresu rozliczeniowego ceny się zmieniały, to było podane
    osobno dla okresu obowiązywania każdej ceny - a jeśli opłata zmienna
    to jeszcze albo odczyt albo szacowanie dla dnia zmiany ceny.

    Dlatego się dziwię - ale zobaczymy, co teraz przyśle e.on/d. innogy/d. rwe/d. stoen,
    być może oni też coś "uproszczą" - nawet coś mi się kojarzy, że się tak odgrażali...

    PS.: podatki - miałem na myśli PIT, a nie od nieruchomości, bo to koszta młodzieżowe
    jeśli cele mieszkaniowe,
    a garaż to taki duży nie jest.

  • 12. Data: 2022-09-15 11:39:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A, i jeszcze ta energa jakaś antypisiorska, bo mi e.on przysyła listy z tym, jaki to
    rząd dobry
    że prąd "dłużej będzie tańszy" - z tabelką, ile kosztuje (a jest to obecnie za sam
    prąd więcej
    niż przed 2 laty za prąd+dystrybucję).
    Chyba że masz "komunikację elektroniczną" i maile lądują w spamie.

  • 13. Data: 2022-09-16 16:49:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 14 września 2022 o 11:34:30 UTC+2 trybun napisał(a):
    > Może ktoś tu wie i podzieli sie wiedzą ile na dzień dzisiejszy wynosi
    > cena jednej kwh w Enerdze w taryfie podstawowej?

    Przy rachunku ok 400 zł cena kWh wyszła ok77gr.
    Taryfa g11energa

  • 14. Data: 2022-09-16 16:54:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 15 września 2022 o 11:37:42 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ja też mam rozliczanie roczne - po co przepłacać za "opłatę handlową"

    Jak ktoś dał się wmanewrować w opłatę handlowa tomjegomprobkem.
    Jam w różnych lokalizacjach nam taryfy G11(rozliczenie co 2 miesiące),
    g12w(rozliczenia rzeczywiste co miesiąc) i żadnych opłat handlowych
    > (za rok płacę tyle, ile ktoś, kto ma rozliczanie miesięczne, za każdy miesiąc).
    Bzdurne założenie, bzdurny wynik.

  • 15. Data: 2022-09-16 18:42:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 września 2022 o 16:49:42 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Przy rachunku ok 400 zł cena kWh wyszła ok77gr.
    > Taryfa g11energa

    Czy to znaczy, że zużycie było ok. 519,5kWh?

  • 16. Data: 2022-09-16 18:49:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 września 2022 o 16:54:49 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > Jam w różnych lokalizacjach nam taryfy G11(rozliczenie co 2 miesiące),
    g12w(rozliczenia rzeczywiste co miesiąc) i żadnych opłat handlowych

    To można porównywać tylko patrząc na rozliczenia.
    Jak gdzieś założyli "licznik gsm" to może zlikwidowali opłatę handlową (choć w sumie
    z czegoś
    trzeba te liczniki kupić oraz utrzymać serwery).
    Ale może "w zamian" jest drożej za kWh.
    W DC w e.on/d.3*razy nie da się bez opłaty handlowej - to jest przy sprzedaży
    energii.
    Ale przy 12-miesięcznym rozliczaniu to jest 2,5zł/mc.
    Dla dystrybucji jest chyba "opłata abonamentowa", dla g12w jest chyba troszkę większa
    niż dla g11.

    A jak jest z tymi "licznikami gsm" prądu, to obowiązkowe czy jeszcze nie?
    Dziś się dowiedziałem, że "radiowe" liczniki wody dopiero od 2027 obowiązkowe,
    choć zarząd chciałby już takie mieć - wymianę mamy w przyszłym roku - no ale to nie
    oni płacą ;P

  • 17. Data: 2022-09-17 00:01:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 16 września 2022 o 18:49:02 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]

    > choć zarząd chciałby już takie mieć - wymianę mamy w przyszłym roku - no ale to nie

    Dla taryf podstawowuch/urzędowych nie na prawa być opłaty handliwej

  • 18. Data: 2022-09-17 00:08:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    sumie z czegoś
    > trzeba te liczniki kupić oraz utrzymać serwery).

    Moje wspomnienie z sierpnia 2019
    "Wczoraj wieczorem zadzwoniła Pani z Energa. Dotyczyło to akurat licznika
    przedpłatowego w mieszkaniu. Taryfa G12W
    Pani postraszyła najpierw ze z końcem roku przestanie działać ustawa ograniczająca
    podwyżki cen prądu i zaproponowała ofertę na stałe ceny prądu przez najbliższe dwa
    lata
    A dokładnie to do końca tego roku stawki "obniżone"
    -"dzień" z dotychczasowych 0,3633zł na 0,3625zł
    -"noc" z dotychczasowych 0,2363zł na 0,2358zł
    a od stycznia do końca 2 letniego okresu stałe stawki:
    -"dzień" 0,4665zł
    -"noc" 0,3097zł czyli faktyczna podwyżka o ok 25%
    Dodatkowo gdybym się zgodził na ta "promocję" to doliczać będą "opłatę handlowa" w
    wysokości 17zł/miesiąc. Dotychczas takiej opłaty nie miałem/nie mam.
    W zamian oferują pakiet "pomoc fachowców" czy jakoś tak
    Jeleni szukają czy o co chodzi?"