  • 1. Data: 2022-09-11 08:49:58
    Temat: "Głupi" telefon obsługujący współczesne sieci
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam jakiegoś telefonu dla rodziców. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek
    przywykli do smartfona, dlatego w grę wchodzą standardowe "słuchawki" z
    wyświetlaczem i fizyczną klawiaturą numeryczną. Obecnie używają
    starszych aparatów od Nokii i Samsunga, z czasów sieci 2G/3G jednak
    zaczyna to już powodować pewne problemy.
    Sieć 3G nigdy nie była szczególnie rozbudowana w tej okolicy, a obecnie
    operatorzy mówią o jej wyłączeniu. Standardowy GSM popracuje dłużej, ale
    też nie jest różowo - od jakiegoś czasu zdarzają się problemy z
    zasięgiem. Podejrzewam, że leciwa infrastruktura jest przeciążona.
    Tymczasem współczesny LTE działa idealnie - nie pamiętam nawet kiedy
    ostatnio miałem problemy z zasięgiem we wspomnianej okolicy.

    Tutaj idealnym rozwiązaniem byłby telefon w formie klasycznego
    "dumbfona" ale z radiem obsługującym nowe standardy. Wiem, że coś
    takiego istnieje - jakiś czas temu trafiłem na informację o
    uwspółcześnionych rewizjach klasycznych modeli Nokii, niektóre z nich
    miały obsługiwać LTE. Jednak recenzje w sieci nie zawsze były
    przychylne, więc jestem nastawiony sceptycznie. Wolałbym też uniknąć
    kupowania brzydkiej chińszczyzny, reklamowanej jako "telefony dla
    seniorów" - mam z nimi złe doświadczenia.

    Podsumowując, najważniejsze wymagania to:
    - Prosty telefon do dzwonienia i wysyłania SMS-ów.
    - Możliwość pracy ze współczesnymi sieciami.
    - Aparat się przyda, ale nie jest wymagany. Jeśli jednak już jest, to
    nich już oferuje w miarę współczesną jakość zdjęć.
    - Solidna obudowa.
    - Stabilne oprogramowanie.
    - Jak najmniej "wodotrysków" i domyślnie włączonych opcji
    internetowych/społecznościowych.

  • 2. Data: 2022-09-11 08:56:39
    Temat: Re: "Głupi" telefon obsługujący współczesne sieci
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2022 08:49:58 +0200, Atlantis napisał(a):

    > - Jak najmniej "wodotrysków" i domyślnie włączonych opcji
    > internetowych/społecznościowych.

    Istnieją smartfony z "czystym" androidem, tzn. bez jakichkolwiek
    preinstalowanych apek. Kiedyś gdy wybierałem sobie komórę, natknąłem się
    na takie wersje wśród motorolek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-09-11 10:17:17
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 11.09.2022 o 08:49, Atlantis pisze:
> [...]
    > - Solidna obudowa.
    > - Stabilne oprogramowanie.
    > - Jak najmniej "wodotrysków" i domyślnie włączonych opcji

    Tak przypadkiem trafiłem właśnie na reklamę HAMMER Boost LTE.
    Na oko ma wszystko co potrzebne i cena całkiem ok.

    Testów ani recenzji nie widziałem.

    --
    KLoSS

  • 4. Data: 2022-09-11 11:43:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    A szukałeś na Allegro pod hasłem ,,telefon dla seniora"? Maxcom MM724
    wydaje się być OK.

  • 5. Data: 2022-09-11 11:55:53
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/09/2022 07:49, Atlantis wrote:

    wymaganie LTE skutecznie eliminuje wszystkie "proste" telefony. W LTE
    głos idzie przez VoIP (taki zmodyfikowany SIP). Do tego wymaga kompresji
    (kodek) OPUS czego nie da się zrobić na słabych prockach.
    Więc kazdy telefon z LTE będzie miał miniumm jakiegoś androida, jeden -
    moze kilka GHz.

    Co do telefonów to polecam CAT:

    https://www.catphones.com/en-gb/cat-b40/cat-b40-tech
    -specs/

    One działają na Mocor OS, który jest bardzo okrojonym androidem,

    Są wodoszczelne, pyło- i brudo-odporne.

    Do tego bateria trzyma miesiąc...

    c.

  • 6. Data: 2022-09-11 12:35:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 11.09.2022 11:55, Cezar wrote:
> [...]
    > (kodek) OPUS czego nie da się zrobić na słabych prockach.
    > Więc kazdy telefon z LTE będzie miał miniumm jakiegoś androida, jeden -
    Np. ten jest chyba baz Androida:
    https://www.mgsm.pl/pl/katalog/maxcom/comfortmm724/

  • 7. Data: 2022-09-11 13:12:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 11 Sep 2022 08:49:58 +0200, w
    <631d8517$0$6213$65785112@news.neostrada.pl>, Atlantis <m...@w...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > kupowania brzydkiej chińszczyzny, reklamowanej jako "telefony dla
    > seniorów" - mam z nimi złe doświadczenia.

    Polecam przejść się do jakiegoś hipermarketu -- ostatnio w Auchan widziałem
    parę takich telefonów dla seniora. Z seniorem najlepiej.

  • 8. Data: 2022-09-11 15:37:41
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/09/2022 11:35, JDX wrote:

    > Np. ten jest chyba baz Androida:
    > https://www.mgsm.pl/pl/katalog/maxcom/comfortmm724/

    Nie wiem dokładnie na czym ten działa ale inne modele działają pod
    KaiOS, co jest chyba jakąś wykastrowaną wersją linuxa.

    c.

  • 9. Data: 2022-09-12 10:18:47
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.09.2022 o 15:37, Cezar pisze:
    > działają pod KaiOS, co jest chyba jakąś wykastrowaną wersją linuxa.

    KaiOS to taki kompromis, chyba dość dobry, między telefonem "zwykłym" a
    "sprytnym". Ma pewne funkcje smartfonowe (np. da się włączyć film z
    youtube czy prostą wersję map google) ale ma normalną klawiaturę i
    stosowne menu obsługiwane klawiaturą, nie jest dotykowy.
    Mam w rodzinie Maxcom Classic MK241 i spełnia swoje zadanie choć mam
    kilka zastrzeżeń:
    - bardzo małe możliwości konfiguracji; co prawda narzucona konfiguracja
    jest dość dobra ale brak możliwości usunięcia niepotrzebnych skrótów z
    ekranu głównego jest dużą wadą
    - bateria przy delikatnym użytkowaniu starcza na 5 dni; nieźle ale
    daleko od zapowiedzi
    - zdjęcia w niskiej rozdzielczości (zgodnie z opisem ale wspominam ze
    względu na wymagania wątkotwórcy) i takiej sobie jakości

    --
    SW3

  • 10. Data: 2022-09-12 20:55:08
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-09-12 10:18, SW3 wrote:

> [...]
    > youtube czy prostą wersję map google) ale ma normalną klawiaturę i
    > stosowne menu obsługiwane klawiaturą, nie jest dotykowy.
    (ciap)

    Był fajny pomysł, tylko źle grupę targetową wybrali.
    Trza było zrobić "koszerny"
    https://www.youtube.com/watch?v=vltz8jKww8w
    Uwaga: trudno się to ogląda!

    W.