  • 1. Data: 2022-09-13 12:59:45
    Temat: Cewki SMD?
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Gdzie znajdę bardzo małe cewki, niekoniecznie SMD?

    Bo o ile w takiej "konfiguracji":
    _nnnnnnn_
    | |
    * *
    to raczej nie ma problemu, to czy takie znajdę gdzieś:

    _nnnnnnn_ _nnnnnnn_
    | | |
    * * *

    a najbardziej mnie interesują takie:

    * *
    |_ _|
    uuuuuuu
    _nnnnnnn_
    | |
    * *

    To w zasadzie już transformator.

    Jak małe? Jak najmniejsze.

  • 2. Data: 2022-09-13 13:02:42
    Temat: Re: Cewki SMD?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    https://www.we-online.com/catalog/datasheet/74423025
    1.pdf :)

    Adam

  • 3. Data: 2022-09-13 13:12:00
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 13:02:42 +0200, Adam Górski napisał(a):

    > https://www.we-online.com/catalog/datasheet/74423025
    1.pdf :)

    > Adam

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2022-09-13 13:45:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello adam13lat,

> [...]
    > | |
    > * *
    > to raczej nie ma problemu, to czy takie znajdę gdzieś:

    Zastosowanie? Napięcia? Prądy? Częstotliwości?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-09-13 14:35:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-09-13 o 12:59, adam13lat pisze:
> [...]
    > | |
    > * *
    > to raczej nie ma problemu, to czy takie znajdę gdzieś:

    Szukanie małych oporników jest uzasadnione bo w jednym rozmiarze jest
    praktycznie cały zakres wartości (od ułamków oma do Megaomów).
    0402 - 1mm długości
    0201 - 0,5mm długości
    01005 - 0,25mm długości

    Szukanie małych cewek bez podania innych parametrów wydaje się być
    pozbawione sensu.
    Chyba, że chodzi o to aby mieć malutką cewkę dla samej przyjemności jej
    mienia.
    P.G.

  • 6. Data: 2022-09-13 14:42:51
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 13:45:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zastosowanie?
    cywilne (hobby)

    >Napięcia?
    max 10V
    (ale trzeba "uważać" na piki 50V)

    >Prądy?
    max 100 mA

    > Częstotliwości?
    50-70 kHz

  • 7. Data: 2022-09-13 14:47:18
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 14:35:06 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > pozbawione sensu.
    > Chyba, że chodzi o to aby mieć malutką cewkę dla samej przyjemności jej
    "parametry" podałem Panu Romanowi

  • 8. Data: 2022-09-13 15:59:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-09-13 o 14:42, adam13lat pisze:

    > cywilne (hobby)

    :D

    Nie o to było pytanie.
    Pytasz o cewki z więcej niż jednym uzwojeniem (szukasz 'transformatora').
    To ma być dławik common mode do tłumienia zakłóceń (zakłóceń w USB a
    może w RS485).
    A może budujesz przetwornicę SEPIC a może flyback.
    A może jakiś generator LC.
    A może strojony obwód wzmacniacza p.cz.
    A może jeszcze coś zupełnie innego.
    O tego typu określenie zastosowania było pytanie.

    Każde z tych zastosowań prowadzi do wybierania wśród innych elementów.

    > max 10V
    > (ale trzeba "uważać" na piki 50V)

    > max 100 mA

    > 50-70 kHz

    A ucieszyłeś się na link do dławika common mode którego charakteryzuje
    się podając jego parametry przy 100MHz.

    Jeśli to chodzi o przetwornice i pojedyncze sztuki (hobby) to całkiem
    rozsądnym podejściem może być według mnie nawinięcie trafa samemu.
    Na odpowiednim toroidzie to mogą być ilości zwoi rzędu 20. Do zrobienia
    ręcznie.
    A najlepiej wybrać takie rozwiązanie, gdzie potrzeba zwykłą cewkę
    (dławik) z jednym uzwojeniem - takie najłatwiej będzie znaleźć gotowe.
    P.G.

  • 9. Data: 2022-09-13 17:20:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    Wybacz,

    Żartowałem. Taki przykład tylko.

    A teraz poważnie.

    Co ta cewka/dławik/transformator ma robić?
    Może być ogólnie. Bez takich informacji nie da się odpowiedzieć.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 10. Data: 2022-09-13 17:34:00
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2022 15:59:09 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > O tego typu określenie zastosowania było pytanie.
    >
    > Każde z tych zastosowań prowadzi do wybierania wśród innych elementów.

    Nie przeczę. Ale jestem początkujący.

    > A ucieszyłeś się na link do dławika common mode którego charakteryzuje
    > się podając jego parametry przy 100MHz.

    A kto powiedział, że się ucieszyłem. Ja tylko podziękowałem.

> [...]
    > rozsądnym podejściem może być według mnie nawinięcie trafa samemu.
    > Na odpowiednim toroidzie to mogą być ilości zwoi rzędu 20. Do zrobienia
    Bingo. Nawinąłem ale potrzebuje "coś" mniejszego geometrycznie.
    Szukam "odpowiednika" SMD (wiem, że to "mało fachowe" określenie)
    toroidu, walec z otworem w środku: H=3mm, D=3mm, d=2mm,
    nie znam materiału, 11 zwojów DNE 0,013, nawiniętego bifilarnie
    Nie wiem, jeszcze, ile to ma uH.

    Czy są dostępne "toroidy SMD"?