  • 11. Data: 2020-06-25 11:43:33
    Temat: Re: Ceny ssd i reszty
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ef46e0a$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

    > A ile zostało jeszcze starszych laptopów gotowych do
    > zmodernizowania. Wtedy tak szybko produkcja ssd sata się nie skończy.

    Za wypłatę można kupić trzy laptopy po 600 funtów.
    Uświadomieni są już daleko w przodzie a nieświadomi nie czują potrzeby
    rozkręcenia laptopa albo się boją. Przyjda święta, przyjdzie trzynastka
    to siekna nowego laptopa. Tak go zmodernizują.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2020-06-25 11:47:18
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2020 o 11:27, pueblo pisze:

    > Nawet z dużym zapasem, jeżeli ktoś:
    > a) nie gra w gry
    > b) nie zrzuca masy zdjęć i filmów

    Dokładnie. W jednym z komputerów z Linuxem mam SSD 16GB. Zajęte około 60%

    > Jakiego odświeżania? TRIM jest bezobsługowy.

    Przy pomocy DiskFresh. Mimo aktywnego TRIM z biegiem czasu odczyt spada
    z kilkuset do kilku MB/sek a czas dostępu do sektorów wzrasta. Dzieje
    się tak w miejscach, gdzie często odbywa się odczyt.

  • 13. Data: 2020-06-25 11:49:59
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2020 o 11:27, pueblo pisze:

    > Gdzieś czytałem, że już teraz 99% laptopów sprzedawanych w Europie Zach.
    > (tak to zaznaczono - że zachodniej he he) będzie miało jako podstawowy
    > dysk ssd.

    WD BlackLivesMatter 512GB SSD

  • 14. Data: 2020-06-25 11:59:50
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj zhbick, 25 cze 2020 w
    news:5ef47347$0$548$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > WD BlackLivesMatter 512GB SSD

    I biosie nie da się go ustawić na slave. He he, w tę stronę nie
    kombinowałem, ale wszystko możliwe. Tylko czekać aż ktoś zauwazy, że
    to SSd i trzeba będzie zmieniać nazwewnictwo.

  • 15. Data: 2020-06-25 12:01:54
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 25.06.2020 o 11:59, pueblo pisze:

    > I biosie nie da się go ustawić na slave. He he, w tę stronę nie
    > kombinowałem, ale wszystko możliwe. Tylko czekać aż ktoś zauwazy, że
    > to SSd i trzeba będzie zmieniać nazwewnictwo.

    :)

  • 16. Data: 2020-06-25 12:07:19
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 25/06/2020 10:21, MF wrote:
    > On 24/06/2020 23:03, pioruns wrote:
    > [...]
    >>
    > Jesteś pewien, że napisałeś to, co chciałeś napisać? RAID1 nie ma nic
    > wspólnego ani z tworzeniem woluminu o zwiększonej pojemności, ani z
    > przyspieszaniem operacji zapisu/ odczytu.

    Powiedziałem ogólnie. Jak ktoś chce xxx terabajtów, to nie kupi tego na
    jednym dysku ze względu na zero redundancy. Zrobi najprostszy RAID1 albo
    cokolwiek. Doda dysków i będzie RAID ze zwiększoną szybkością i
    zachowaniem redundancy.

    Ja dałem mój przykład - może niepotrzebnie, bo mam tylko dwa dyski,
    zignoruj ten mój przykład.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-06-26 14:47:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-25 o 00:03, pioruns pisze:

    > Zgadza się, można tam wlutować xxx TB ale nie ma takiej potrzeby
    > rynkowej. Nie ma zbytu na tego typu powolne urządzenia o tej pojemności.
    > Jak ktoś potrzebuje xxx TB, to zakupi tą pojemność na kilku nośnikach i
    > zrobi porządne redundancy (RAID). Wyszukiwarka mówi, że Samsung już 2
    > lata temu zrobił SSDka 30 TB. Ale po co to komu? :) Ja mam w serwerku
    > 2x256GB na SATA (RAID1) a na kompie 1x 256GB NVMe. Reszta na
    > twardzielach. Moje zapotrzebowanie na ogromne SSD jest zerowe, tak samo
    > ma miliony userów.

    Ja bym chciał mieć NASa 12TB 0dB. Na razie za drogo wychodzi, więc męczę
    się z HDD.

  • 18. Data: 2020-06-26 16:57:08
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-26 o 14:47, Poldek pisze:

    > Ja bym chciał mieć NASa 12TB 0dB. Na razie za drogo wychodzi, więc męczę
    > się z HDD.

    Pytanie po co skoro NASa nie musisz trzymać przy biurku czy w salonie?
    Stawiasz w odległym miejscu domu/mieszkania i tych dysków nie słyszysz.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2020-06-26 17:34:55
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 26/06/2020 15:57, RadoslawF wrote:

    > Pytanie po co skoro NASa nie musisz trzymać przy biurku czy w salonie?
    > Stawiasz w odległym miejscu domu/mieszkania i tych dysków nie słyszysz.

    Może chodziło mu o wydajność? Ale z drugiej strony często sieć jest
    ograniczeniem a nie prędkość dysków jeśli chodzi o wydajność NASa. Bo
    może i NAS być podłączony po kablu ale te pliki/filmy/archiwa ludzie
    potem odbierają/pracują na nich z laptopów na WiFi w najdalszym
    zakamarku domu, no to jest 5 MB/s ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns

  • 20. Data: 2020-06-26 18:33:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz wszystko w kawalerce?
    Dobry NAS w szafie jest bezgłośny (choć bywają głośne).

    -----