  • 21. Data: 2020-06-26 18:36:26
    Temat: Re: Ceny ssd i reszty
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście.
    1 Gb/s to 125 MB/s, a dobre HDD są szybsze.

    -----

  • 22. Data: 2020-06-26 19:14:55
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-26 o 17:34, pioruns pisze:

    > Może chodziło mu o wydajność? Ale z drugiej strony często sieć jest
    > ograniczeniem a nie prędkość dysków jeśli chodzi o wydajność NASa. Bo
    > może i NAS być podłączony po kablu ale te pliki/filmy/archiwa ludzie
    > potem odbierają/pracują na nich z laptopów na WiFi w najdalszym
    > zakamarku domu, no to jest 5 MB/s ;)

    Bardzo często wystarczy postawić w jakimś zakamarku za meblami,
    i dysków nie słychać a siec będzie po kablu. Ale jak ktoś
    z założenia zakłada tylko pracę po WiFi to przy kopiowaniu dysku
    będzie bolało. Po wifi z laptopa to warto z tego nasa jeden
    plik na którym pracujesz a nie cały dysk.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2020-06-27 00:56:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > może i NAS być podłączony po kablu ale te pliki/filmy/archiwa ludzie
    > potem odbierają/pracują na nich z laptopów na WiFi w najdalszym

    Są NASy z agregacją portów LAN, są też z SFP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2020-06-27 05:05:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-06-26, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Są NASy z agregacją portów LAN, są też z SFP.

    No ale to trzeba być zasobnym, albo hobbystą, albo zasobnym hobbystą.
    Dla standardowych sieci (czytaj przystępnych cenowo) różnica pomiędzy
    drutową siecią gigabitową a podstawową optyczną jest chyba niewielka.
    Standardowe (niezabijające cenowo) sfp to 1-1.2Gb/s zdaje się. A jak się
    cholerstwo grzeje. 1W na transceiver to chyba norma.

    Zresztą powiedzmy sobie szczerze, po cholerę to komu :) Ja rozumiem, że
    zdarzają się zastosowania i sytuacje, ale cierpienia bo NAS (w domu)
    wyrabia "tylko" te 1Gb/s bardziej graniczą z zachowaniami
    obsesyjno-kompulsywnymi niż rzeczywstą potrzebą.

    Tak przy okazji, https://www.speedtest.net/, jak oni to mierzą?
    Regularnie wychodzą mi prędkości 960-980Mbps. Liczą też ramki?

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2020-07-22 10:12:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-25 o 00:54, pueblo pisze:

    > Większość ludzi przez całe życie nie zapełni dysku 500GB mam wrażenie.

    Jak masz kilkoro małych dzieci w kilkuletnich odstępach i robisz im
    zdjęcia aparatem na wyjazdach-wycieczkach-wakacjach, to w dwa sezony
    możesz zapełnić 2TB HDD. Szczególnie jeśli do tego nagrywasz także
    filmiki 4K.

  • 26. Data: 2020-07-22 12:28:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zdjęciami trudno, ale nagrywaniem filmów i bajkami łatwo :-)
    I weź tu kurczę rób backupy :-((

    -----

  • 27. Data: 2020-07-22 19:34:43
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Poldek, 22 lip 2020 w news:rf8sdf$14jv$1@gioia.aioe.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > zdjęcia aparatem na wyjazdach-wycieczkach-wakacjach, to w dwa sezony
    > możesz zapełnić 2TB HDD. Szczególnie jeśli do tego nagrywasz także

    Możliwe, że są tacy zapaleńcy. Zauważyłem, że takie nadmierne
    dokumentowanie w pewnym momencie się nudzi i przechodzi.