  • 11. Data: 2020-09-22 23:32:03
    Temat: Re: Chyba padł mi dysk
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 22 Sep 2020 20:28:53 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f6a4265$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    od Smok Eustachy <s...@w...pl> :

    >Nie ładuje mi się partycja moja kochana z danymi. System jej nie widzi.

    Widocznie mount trafił gdzieś na nieczytelny sektor i nie może podpiąć partycji.
    MHDD, wybierasz "scan" i ustawiasz w nim REMAP na ON, przeleci i reallokuje sektory,
    dane
    odczytasz, ale dysk moim zdaniem do kosza, bo mogą się pojawić nowe z biegiem czasu i
    robota będzie od nowa.
    Tutorial:

    http://www.korepetycjenowysacz.edu.pl/mhdd-diagnosty
    ka-i-naprawa-dysku-twardego/

    Scan - ustawienia domyślne, ustawić "Remap" na ON.

    http://www.korepetycjenowysacz.edu.pl/wp-content/upl
    oads/2015/09/testowanie_dysku_twardego_MHDD.jpg

    >Robię. Jak ten dysk mi padnie to musże nowy kupić.

    Po naprawie skopiuj gdzieś dane a dysk wielokrotnie wyzeruj i zobacz, czy bady nie
    przyrastają - MHDD funkcaja ERASE.

  • 12. Data: 2020-09-23 00:23:47
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 22/09/2020 22:22, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

    > SpinRite potrafi(oprócz testu odczytu i opdzyskiwania danych) robić test zapisu
    wcześniej
    > kopiując dane sektora w inne miejsce(chwilowo), w zasadzie tylko tym się różni od
    > pozostałych wymienionych programów, no i oczywiście jest płatny.
    > Ostatnio naprawiałem znajomej dysk z laptopa za pomocą Victorii, początkowy stan
    jak u
    > Smoka, końcowy - 2408 reallokowanych sektorów - dysk będzie do wymiany niebawem.

    Tak, Spinrite robi naprawy, czy to podczas odczytu czy zapisu, bez
    utraty danych. Smokowi się przyda skoro mu dysk zgubił partycję, to
    Spinrite może tą partycję znaleźć jeśli uda mu się naprawić sektory,
    które zapewne zawierają tablicę alokacji tej partycji.
    Victoria i MHDD testowałem ale wiele lat temu, odkąd kupiłem SpinRite
    już nie są mi potrzebne.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 13. Data: 2020-09-23 03:40:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-22, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > które zapewne zawierają tablicę alokacji tej partycji.
    > Victoria i MHDD testowałem ale wiele lat temu, odkąd kupiłem SpinRite

    Nie ujmując nic splendoru naleznemu zapewne Spinrite, jest sens płacić
    89USD aby tymczasowo rewitalizować padający dysk, do którego jest
    backup? Może Smok ma pecha i mu się takie narzędzie jeszcze przyda, ale
    jeśli nawet, jakoś to trudno ekonomicznie uzasadnić, szczególnie że są
    bezpłatne alternatywy.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2020-09-23 08:43:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Szkoda życia. Każdy HDD prędze czy później PADNIE.
    No chyba że dla SPORTU.

    PS. 20 lat temu ratowałem mój 130 Mega dysk.
    Musiałem. Nie miałem innego ;-)

  • 15. Data: 2020-09-23 10:01:45
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/09/2020 02:40, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > backup? Może Smok ma pecha i mu się takie narzędzie jeszcze przyda, ale
    > jeśli nawet, jakoś to trudno ekonomicznie uzasadnić, szczególnie że są

    To zależy. Jeśli Smokowi zależy na odzyskaniu danych, to darmowe
    alternatywy mogą nie dać rady. Spinrite robi recovery danych podczas
    naprawy sektorów. Najlepiej jednakże się go używa jako maintenance,
    przed padem, a nie po. Oczywiście każdy sobie przeliczy, czy mu się
    opłaca kupić dla jednego dysku czy nie, a może jednak bedzie używać
    Spinrite do wszystkich swoich dysków, aby zapobiec padowi.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 16. Data: 2020-09-23 10:07:05
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 23/09/2020 07:43, _Master_ wrote:
    > Szkoda życia. Każdy HDD prędze czy później PADNIE.
    > No chyba że dla SPORTU.

    Powiedz to moim dyskom 1TB Hitachi. Najstarszy ma 74000 godzin
    przepracowanych na liczniku i nadal śmiga.
    Nie uważam, że olewanie dysków jest rozsądne. Nie jeden dobrze
    traktowany i wentylowany dysk przeżyje całą jednostkę PC.

    > PS. 20 lat temu ratowałem mój 130 Mega dysk.
    > Musiałem. Nie miałem innego ;-)

    Jak ktoś musi odzyskać dane, to ma całkiem inny problem: może mieć inny,
    ale chce ten swój :)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-09-23 10:49:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-23, pioruns <w...@w...com> wrote:

> [...]
    > opłaca kupić dla jednego dysku czy nie, a może jednak bedzie używać
    > Spinrite do wszystkich swoich dysków, aby zapobiec padowi.

    No ale napisał, że ma backup... No dobra, nie napisał, że ma, napisał,
    że robi :)

    Nb. pod Linuxa jest jeszcze to:
    https://www.r-studio.com/free-linux-recovery/

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2020-09-23 12:02:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Też mam kilka dysków które działają chyba z 10 lat.

    I na co to jest dowód?

  • 19. Data: 2020-09-23 12:06:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-23 o 10:07, pioruns pisze:
    > Najstarszy ma 74000 godzin
    > przepracowanych na liczniku i nadal śmiga.

    No właśnie. Ilość godzin pracy może pomagać utrzymać dane a ilość
    rozruchów wręcz przeciwnie.

    Wątkotwórca jest raczej zwykłym użytkownikiem domowym

  • 20. Data: 2020-09-23 12:39:19
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Zaglądałeś we właściwości i uprawnienia tej partycji? Może coś zmieniłeś.
    > A w Zarzšdzaniu komputerem dyski to co tam jest?

    Dlaczego zakładasz, że autor używa Windows, skoro wkleił wynik smartctl?

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.