  • 11. Data: 2021-02-12 18:52:58
    Temat: Re: Cichy UPS...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Feb 2021 17:58:01 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > No właśnie w pracy kupiliśmy sobie przez pomyłkę UPS-y z wiatrakami
    > - a
    > miały iść do komputerów biurowych. Okazało się, że kompletnie się
    > nie
    > nadają,

    Bo są "onlineowe" i szumią tymi wiatrakami?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2021-02-12 20:13:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.02.2021 15:38, Marek wrote:

    > Buczy 50Hz z trafo zasilającego
    Próbowałeś dokręcać śruby? Poluzować i dokręcić?
    Dobrze zrobione trafo nie buczy (i nie podgrzewa akumulatorów).

    Pamiętam jak w szkole brzęczały dławiki od świetlówek to pomagało
    rzucenie w lampę pantoflem ;)

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2021-02-12 20:40:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    .

    > Tak prawde mowiac, to tez sobie nie przypominam glosnego UPS ... i
    > jeszcze z wiatrakiem ?

    > Taa ... takie 700VA z jednego aku 12V 7Ah ... ciekawe, na ile chinskie.
    >
    > J.

    Jak 700VA jak pisze o Backup Pro 900 które ma 900VA?
    Jak z jednego 7Ah jak pisze że są dwa?
    jak chińskie jak APC wsadza CSB produkcja głownie Wietnam?

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2021-02-13 01:22:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Feb 2021 20:13:57 +0100, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Próbowałeś dokręcać śruby? Poluzować i dokręcić?

    Tak, ale to nic nie zmienia. To nie jest brzęczenie luźnych blach to
    po prostu buczenie, które przenosi się na całą blaszaną obudowę.
    Problem z UPS rozwiązałem bardzo prosto, wywaliłem PC.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2021-02-13 22:59:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Feb 2021 15:38:32 +0100, Marek

    > Buczy 50Hz z trafo zasilającego (oczywiście mam na myśli tryb bez
    > pracy bateryjnej). Charakterystyka akustyczna pomieszczenia i miejce
    > upsa w rogu jeszcze uwypukla to buczenie.

    Jeśli buczy, znaczy jest walnięty. Mam taki "połowicznie" walnięty, czasem
    buczy czasem nie buczy. Na szczęście częściej nie buczy a co więcej jestem
    w stanie "wyłączyć" to buczenie. Wystarczy UPSa wyłączyć i odczekać chwilę.
    Do kolejnego zaniku jest cisza. A potem znowu loteria, albo po doładowaniu
    baterii przestanie brzęczeć, albo znowu go będzie trzeba wyłączyć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2021-03-03 08:21:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-12 17:10, J.F. wrote:
    > Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup
    .

    > Tak prawde mowiac, to tez sobie nie przypominam glosnego UPS ... i
    > jeszcze z wiatrakiem ?
    Z dawnych lat pamiętam, że smarty 2000 VA i większe miały wiatraki:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/apc-smart-ups-200
    0-1500w-fv-i6930091687.html.
    Ta skrzynka na dole to bateria akumulatorów - 4 x 12 V/17 Ah o i ile
    pamiętam.

    No i oczywiście Matriksy miały wiatraki, ale to już są moce 3 i 5 kVA:
    https://www.apc.com/shop/gy/en/products/APC-Matrix-U
    PS-5kVA-208V-240V-In-120-208-240V-Out/P-MX5000.