  • 1. Data: 2021-02-10 17:29:44
    Temat: Poszukuje tytułu książki
    Od: Jary <q...@r...pl>

    Dzień dobry,
    Chyba jedna z niewielu grup, która jeszcze żyje :)
    Może tu ktoś będzie pamiętał. Poszukuje tytułu starej książki dla
    dzieci/młodzieży.
    Książka opowiada o przygodach chłopca, który ma przed sobą rożne zadania
    do wykonania podczas zabaw przygód. A jak to ściągnąć lódź do jeziora za
    pomocą liny i dźwigni, albo rozszyfrować wiadomość itd. Temu chłopcu jak
    pamiętam do ucha podpowiadała mrówka. Kojarzy ktoś podobną książkę?

  • 2. Data: 2021-02-10 19:18:16
    Temat: Re: Poszukuje tytułu książki
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10.02.2021 o 17:29, Jary pisze:
> [...]
    > pomocą liny i dźwigni, albo rozszyfrować wiadomość itd. Temu chłopcu jak
    > pamiętam do ucha podpowiadała mrówka. Kojarzy ktoś podobną książkę?

    Czy aby na pewno była to mrówka?

    yabba

  • 3. Data: 2021-02-10 19:55:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jary <q...@r...pl> napisał(a):
> [...]
    > pomocą liny i dźwigni, albo rozszyfrować wiadomość itd. Temu chłopcu jak
    > pamiętam do ucha podpowiadała mrówka. Kojarzy ktoś podobną książkę?

    Rozumiem, że nie chodzi o książkę "Mrówka Andy", która wyskakuje w Google po
    wpisaniu słów książka chłopiec mrówka?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2021-02-10 20:48:12
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 10 Feb 2021 17:29:44 +0100, Jary <q...@r...pl> wrote:
> [...]
    > pomocą liny i dźwigni, albo rozszyfrować wiadomość itd. Temu chłopcu jak
    > pamiętam do ucha podpowiadała mrówka. Kojarzy ktoś podobną książkę?

    Najbardziej to:
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/93489/przygody-z-mac
    hefim
    Trochę mrówkopodobny :-)

    --
    Artur Stachura

  • 5. Data: 2021-02-10 22:31:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-10 o 20:48, Artur Stachura pisze:

    > Najbardziej to:
    > https://lubimyczytac.pl/ksiazka/93489/przygody-z-mac
    hefim
    > Trochę mrówkopodobny :-)

    To ten Machefi, co był drukowany w Młodym Techniku?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2021-02-10 22:57:09
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Adam <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:s01jc9$ua2$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

    hefim
    > To ten Machefi, co był drukowany w Młodym Techniku?

    Nie. ,,Młody Technik" był w ,,Naszej Księgarni".

    Tę książkę wydało Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych ,,Sigma".
    Machefi był w ,,Kalejdoskopie Techniki":
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kalejdoskop_Techniki

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 7. Data: 2021-02-11 12:25:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 10.02.2021 22:57, Andrzej P. Wozniak wrote:

    > Tę książkę wydało Wydawnictwo Czasopism i Książek Technicznych ,,Sigma".
    > Machefi był w ,,Kalejdoskopie Techniki":
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kalejdoskop_Techniki

    Ja właśnie też zapamiętałem go z "Kalejdoskopu Techniki" i to było moje
    pierwsze luźne skojarzenie. O tym, że wyszła też książka nie wiedziałem. :)

  • 8. Data: 2021-02-11 16:57:44
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 19:18, yabba pisze:

    > Czy aby na pewno była to mrówka?
    >
    > yabba

    Czytałem... ze 35 lat temu. może nie mrówka, ale innej wersji nie pamiętam

  • 9. Data: 2021-02-11 17:07:26
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2021-02-10 o 20:48, Artur Stachura pisze:
    > Najbardziej to:
    > https://lubimyczytac.pl/ksiazka/93489/przygody-z-mac
    hefim
    > Trochę mrówkopodobny :-)

    No i niech Ci Twój Bóg w dzieciach wynagrodzi ;)
    To chyba to. Ile ja się naglówkowałem...
    I w zasadzie to tylko na tej grupie moglem liczyć na rozwiązanie zagadki.
    Dziękuję

  • 10. Data: 2021-02-11 17:44:57
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 11.02.2021 o 17:07, Jary pisze:
> [...]
    > To chyba to. Ile ja się naglówkowałem...
    > I w zasadzie to tylko na tej grupie moglem liczyć na rozwiązanie zagadki.

    Żyje jeszcze pl.rec.fantastyka.sf-f i do takich książek nadaje się
    wyśmienicie :-)

    --
    KLoSS