  • 11. Data: 2022-06-24 00:48:12
    Temat: Re: Ciekawy kanał na yt
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > Bo nie o moc tutaj chodzi.

    W dopasowaniu rezystancyjnym chodzi o moc.

    > A jak masz źródło 50omów a kabel 120 to do czego się dopasujesz?

    Piszesz o impedancji.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 12. Data: 2022-06-24 19:17:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2022 00:48, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > W dopasowaniu rezystancyjnym chodzi o moc
    Przecież tłumaczy gość na początku, że nie chodzi o dopasowanie
    rezystancyjne i nie o moc tylko o niezmieniony kształt sygnału.
    Tego nie można mylić, jeśli ktoś to myli to znaczy że nie rozumie.

    > Piszesz o impedancji.

    Dobrze wiem o czym piszę. Rezystancja źródła sygnału wynosi 50 omów,
    impedancja falowa przewodu 120 omów. Jesteś na końcu przewodu - jak się
    dopasujesz?

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2022-06-24 20:17:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.06.2022 o 19:17, Mirek pisze:

    > Dobrze wiem o czym piszę. Rezystancja źródła sygnału wynosi 50 omów,
    > impedancja falowa przewodu 120 omów. Jesteś na końcu przewodu - jak się
    > dopasujesz?

    Tu można dać kabel 1/2 fali (fali w kablu oczywiście), sa różne inne
    przypadki jak transformator ćwierćfalowy. Nie zawsze impedancja kabla
    jest równa impedancji obciążenia/źródła i tak bywa celowo.

    Jest jeszcze ciekawostka, bo można wykazać dopasowanie do impedancji
    falowej fidera również dla prądu stałego! Ale to na razie pozostawiam
    jako zagadkę dla dociekliwych i raczej z zacięciem fizycznym.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2022-06-24 20:48:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2022 20:17, Cezary Grądys wrote:

    > Tu można dać kabel 1/2 fali (fali w kablu oczywiście),
    1/2 fali przy skoku jednostkowym... aha, to będzie jakieś pierdyljard
    mietków.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2022-06-24 21:38:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2022 23:11:44 +0200, Cezary
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > Ciekawe, ale po łebkach. Posłuchałem o dopasowaniu, trochę
    > przewijałem,
    > więc może było, ale chyba nie zostało powiedziane, że w warunkach
    > dopasowania można wyciągnąć maksimum mocy z danego źródła.
    > Czyli mając źródło 50 ohm uzyskamy największą moc na obciążeniu 50
    > ohm.

    Mini trochę brakło historii/anegdoty skąd w ogóle się wzięło 50ohm i
    jest tak popularne a nie np. 36 czy 61.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-06-25 14:33:50
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.06.2022 o 20:48, Mirek pisze:

    > 1/2 fali przy skoku jednostkowym... aha, to będzie jakieś pierdyljard
    > mietków.

    No wiadomo, że różne są sygnały, ja jestem radiowcem i dla mnie
    naturalne są sygnały w pewnym pasmie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2022-06-25 17:13:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Mini trochę brakło historii/anegdoty skąd w ogóle się wzięło 50ohm i
    > jest tak popularne a nie np. 36 czy 61.

    https://www.belden.com/blogs/broadcast/50-ohms-the-f
    orgotten-impedance/

    --
    Zajączek przychodzi do drogerii:
    - Czy jest szampon?

  • 18. Data: 2022-06-27 17:34:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-06-23 o 09:58, LordBluzg(R)?? pisze:
    > ałóż słuchawki :] Ja tak robię, kiedy z głośnika nie da się odbierać
    > jakiegoś "bełkotu". Można jeszcze użyć jakiegoś korektora. HiFi to nie
    > jest ale poprawia złe wrażenie.

    Można też przesłać do Instytutu Sehna... :-)

    Robert

  • 19. Data: 2022-06-27 20:34:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 czerwca 2022 o 12:22:10 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):
    > Wykładowca z politechniki opowiada o elektronice.
    >
    > https://www.youtube.com/c/AlekAnalogowy/videos
    >
    > --
    > Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    > - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja
    > będę dłużej żył?
    > - Pewnie tak, odpowiada doktor, tylko po co?!
    Dla faceta ciekawy to może być kanał Playboy TV i pokrewne.

  • 20. Data: 2022-06-28 07:35:21
    Od: Runt <s...@s...org>

    W dniu 2022-06-27 o 20:34, kanalia* Zenek Kapelinder pisze:

    > Dla faceta ciekawy to może być kanał Playboy TV i pokrewne.

    dla faceta - tak. ty jestes obojnakiem ;-)))

    --
    Runt ??

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta: