  • 1. Data: 2022-06-22 12:22:09
    Temat: Ciekawy kanał na yt
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Wykładowca z politechniki opowiada o elektronice.

    https://www.youtube.com/c/AlekAnalogowy/videos

    --
    Starszy facet, zmartwiony myślą o śmierci, przychodzi do lekarza i pyta:
    - Panie doktorze jeżeli ja przestanę pić, palić i pieprzyć - to czy ja

  • 2. Data: 2022-06-22 23:37:57
    Temat: Re: Ciekawy kanał na yt
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:f0080a9a-6d52-41f5-8ec8-7af9865ae34a@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > https://www.youtube.com/c/AlekAnalogowy/videos

    można zrobić dokształt jak się grało w statki w szkole.

    --
    Piter

    baba z wozu łożyskom lżej

  • 3. Data: 2022-06-23 08:55:43
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Arnold Ziffel wrote:

    > Wykładowca z politechniki opowiada o elektronice.
    >
    > https://www.youtube.com/c/AlekAnalogowy/videos

    Niestety znowu mam dylemat. Z jednej strony wspieram ludzi, którym się
    chce dzielić wiedzą, a już zwłaszcza za darmo. Z drugiej, tego się nie
    da słuchać, bo brzmi jak transmisja z Księżyca. Zrzutka na mikrofon?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2022-06-23 09:58:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.06.2022 o 08:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Niestety znowu mam dylemat. Z jednej strony wspieram ludzi, którym się
    > chce dzielić wiedzą, a już zwłaszcza za darmo.

    No to się podzielę...

    > Z drugiej, tego się nie
    > da słuchać, bo brzmi jak transmisja z Księżyca. Zrzutka na mikrofon?

    Załóż słuchawki :] Ja tak robię, kiedy z głośnika nie da się odbierać
    jakiegoś "bełkotu". Można jeszcze użyć jakiegoś korektora. HiFi to nie
    jest ale poprawia złe wrażenie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 5. Data: 2022-06-23 13:27:45
    Od: robot <r...@o...pl>

    > No to się podzielę...

    > Załóż słuchawki :] Ja tak robię, kiedy z głośnika nie da się odbierać
    > jakiegoś "bełkotu". Można jeszcze użyć jakiegoś korektora. HiFi to nie
    > jest ale poprawia złe wrażenie.

    Polecam takie słuchawki:

    https://ibb.co/yWF8Fw2

  • 6. Data: 2022-06-23 18:21:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Niestety znowu mam dylemat. Z jednej strony wspieram ludzi, którym się
    > chce dzielić wiedzą, a już zwłaszcza za darmo. Z drugiej, tego się nie
    > da słuchać, bo brzmi jak transmisja z Księżyca. Zrzutka na mikrofon?

    On ma swój przedwzmacniacz, który wycina wszystko powyżej 4 kHz, żeby
    zredukować szumy. Omawiał pod koniec filmu o mikrofonie elektretowym.
    Może trzeba mu zasugerować coś innego albo modyfikację (jest na filmie
    schemat).

    --
    Co myśli kura uciekająca przed kogutem?
    "Zrobię jeszcze trzy okrążenia dookoła kurnika żeby nie pomyślał ze

  • 7. Data: 2022-06-23 20:37:11
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Arnold Ziffel wrote:

    > On ma swój przedwzmacniacz, który wycina wszystko powyżej 4 kHz, żeby
    > zredukować szumy.

    Skuteczny. Wycina też odbiorców. :)

    Ale merytorycznie wartościowe, zwłaszcza dla ludzi slabo znających
    angielski i tym samym odciętych od aktualnej wiedzy. Wysłuchałem trzech
    odcinków i póki co wystarczy poświęceń. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2022-06-23 20:45:09
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    LordBluzg(R)?? wrote:

    > Załóż słuchawki :] Ja tak robię, kiedy z głośnika nie da się odbierać
    > jakiegoś "bełkotu".

    Tam nie ma wiedzy tak tajemnej, by robić stenogramy jak ze skrzynek z
    Tupolewa. Mam ograniczoną ilość czasu na tego rodzaju filmiki i po
    prostu pójdę sobie gdzie indziej lub otworzę książkę.

    > Można jeszcze użyć jakiegoś korektora. HiFi to nie jest ale poprawia złe wrażenie.

    Stawiam na rozwiązywanie problemu u źródła. Jak się ktoś upiera na
    dziwne filtry, to musi akceptować, że może wyciąć więcej, niż by chciał.
    Więc skoro autor nie ma problemu z utratą odbiorców, to dlaczego ja mam
    mieć?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2022-06-23 23:11:44
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Wykładowca z politechniki opowiada o elektronice.
    >
    > https://www.youtube.com/c/AlekAnalogowy/videos

    Ciekawe, ale po łebkach. Posłuchałem o dopasowaniu, trochę przewijałem,
    więc może było, ale chyba nie zostało powiedziane, że w warunkach
    dopasowania można wyciągnąć maksimum mocy z danego źródła.
    Czyli mając źródło 50 ohm uzyskamy największą moc na obciążeniu 50 ohm.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2022-06-24 00:16:19
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.06.2022 23:11, Cezary Grądys wrote:

> [...]
    > dopasowania można wyciągnąć maksimum mocy z danego źródła.
    > Czyli mając źródło 50 ohm uzyskamy największą moc na obciążeniu 50 ohm.

    Bo nie o moc tutaj chodzi.
    A jak masz źródło 50omów a kabel 120 to do czego się dopasujesz?

    --
    Mirek.