  • 1. Data: 2022-06-20 19:18:17
    Temat: [OT] Twarda taśma samoprzylepna
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Wieki temu miałem nakleję na karcie debetowej, zasłaniającą kod CVV.
    Mały prostokąt białego tworzywa, ciekki, ale twardy i absolutnie nie do
    odklejenia "paznkciem". W ogóle utrzymal się przez wiele lat używania
    bez strat ani zawijania rogów. Dało radę bezstratnie zdjąć nożem.

    Myślałem że to coś specyficznego do kart, ale parę miesięcy temu wpadła
    mi w ręce końcówka taśmy samoprzylepnej, na szpulce i prawie na pewno to
    to samo tworzywo. Niestety właściciel nie miał pojecia skąd to ma ani
    jak się nazywa. Klej absurdalnie mocny.

    Wiem już, że mozna to gdzieś kupić. Pytanie do grupy: czy ktoś mógłby mi
    podpowiedzieć czym nakarmić google?

    1) To nie kapton, przynajmniej nie ten stosowany w elektronice
    2) To sztywne tworzywo, ale wcale nie grubsze od zwykłej tasmy izolacyjnej
    3) Klej wytrzymał wiele lat ślizgania się w portelu
    4) Po przecięciu, ostre jak brzytwa

    Mam bardzo podobne tworzywo - to PEI, używane w drukarkach 3D - sztywne
    nawet przy niewielkiej grubości. Tylko że na nieszczęscie jest
    przezroczyste i ma taki-sobie klej ;) Szukanie to "taśma PEI" nie
    przynoszą skutku. Może to ma jakąś żargonową nazwę...

  • 2. Data: 2022-06-20 20:56:37
    Temat: Re: [OT] Twarda taśma samoprzylepna
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2022 19:18:17 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > przezroczyste i ma taki-sobie klej ;) Szukanie to "taśma PEI" nie
    > przynoszą skutku. Może to ma jakąś żargonową nazwę...

    Spróbuj poszukać inaczej.

    Ja swego czasu (zajmując się dodatkowo grillami Broil-King) miałem dużo
    nadmiarowych naklejek takich, jak np. "Palnik rożna musi znajdować się na
    swoim miejscu...".
    Czarne, sztywne nakleki, praktycznie nie do oddarcia. Od tyłu mają tylko
    napis "3COM"
    Używałem je do różnych celów, nawet do podklejenia osłony przysznicowej.
    Wszystkie naklejki do tej pory działają.

    O co chodzi: swego czasu szukałem innego typu naklejki na stronie 3COM i
    wtedy widziałem właśnie te "pancerne" i odporne na gorąco naklejki. A
    przynajmniej parametry na to wskazywały.
    Może tam coś znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-06-21 13:54:58
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Adam <a...@p...onet.pl>
    w artykule <news:1eoetms77nm0o$.3jvvvimr4uhp.dlg@40tude.net> pisze:

    > O co chodzi: swego czasu szukałem innego typu naklejki na stronie 3COM

    Chyba masz na myśli firmę 3M od żółtych karteczek Post-it i taśmy
    przezroczystej Scotch, początkowo od materiałów wybuchowych (Minnesota
    Mining and Manufacturing, stąd obecna nazwa).

    3Com (Computer Communication Compatibility) to była firma produkująca
    modemy i karty sieciowe oraz inny sprzęt sieciowy, kupiona przez HP, a po
    podziale HP włączona do Aruba Networks.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 4. Data: 2022-06-21 14:38:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Tuesday, June 21, 2022, 1:54:58 PM, you wrote:

    > Chyba masz na myśli firmę 3M od żółtych karteczek Post-it i taśmy
    > przezroczystej Scotch, początkowo od materiałów wybuchowych (Minnesota
    > Mining and Manufacturing, stąd obecna nazwa).

    Scotch to oni kupili. Post-It chyba też. Kupując Scotcha kupili nie
    tylko taśmę biurową ale cały zestaw taśm izolacyjnych,
    zabezpieczających, folii itp. Moja fabryka używa praktycznie tylko
    taśm 3M.

    > 3Com (Computer Communication Compatibility) to była firma produkująca
    > modemy i karty sieciowe oraz inny sprzęt sieciowy, kupiona przez HP, a po
    > podziale HP włączona do Aruba Networks.

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-06-21 14:50:40
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.06.2022 o 13:54, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Chyba masz na myśli firmę 3M

    Czyta się to: CZYM - od trzymaj. Generalnie najlepsze produkty mają,
    jeśli chodzi o te z klejem. Kiedyś używałem takiej taśmy dwustronnej. Po
    przyklejeniu mijały lata i trzymało a inne taśmy zmieniałem kilka razy,
    bo odpadały.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 6. Data: 2022-06-21 15:24:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2022 14:50:40 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    > jeśli chodzi o te z klejem. Kiedyś używałem takiej taśmy dwustronnej. Po
    > przyklejeniu mijały lata i trzymało a inne taśmy zmieniałem kilka razy,

    Przepraszam, oczywiście 3M a nie 3COM.

    Ale na switchach też śmieszne naklejki grillowe przyklejałem, np. o
    umiejscowieniu iskrownika :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam