  • 1. Data: 2022-06-20 02:27:27
    Temat: UPS Compaq T2400h "Internal UPS overvoltage"
    Od: M M <m...@g...com>

    Jest sobie stary, do niedawna dobry UPS, rocznik około 2000. Składa się z 2 osobnych
    pudełek (UPS właściwy + aku 4S 12V 17Ah). Działał u mnie ładnych parę lat bez
    zarzutu, nawet z agregatem dawał radę. Właśnie zaczął się zachowywać dziwnie -
    działa aż w pewnym momencie zaczyna piszczeć, wtedy pracuje na baterii niezależnie
    czy dostaje sieć czy nie (przekaźnik nie klika, ale sieć wykrywa - LED pokazują czy
    jest), miga LED czerwony przy symbolu akumulatora, jak się w końcu rozładuje to robi
    krótką przerwę (niektóre zasilane urządzenia się restartują, niektóre nie bo
    kondensatory w zasilaczu podtrzymały) po czym wraca do normalnej pracy, ładuje i po
    czasie rzędu kilkunastu godzin (jakby po naładowaniu do pełna) znowu pojawia się błąd
    i cykl się powtarza.
    Instrukcja głosi: "LED 10 is flashing red; audio alarm cannot be silenced - Internal
    UPS overvoltage condition exists - Shut down the UPS. Contact an authorized service
    provider."
    Już widzę jak autoryzowany serwis HP(E?) mi naprawi... Może miał ktoś do czynienia z
    tymi UPSami, idealnie jakby był schemat ale póki co w sieci nie znajduję, gdzie on ma
    to za duże napięcie i z jakiego powodu, może tylko trzeba gdzieś ustawić, ewentualnie
    wymienić jakiś elektrolit który się zestarzał? Złomować trochę szkoda... Gdzieś
    czytam że w środku identyczny z jakimś APC, niestety nie padł konkretny model po
    którym można by szukać dokumentacji.

  • 2. Data: 2022-06-20 08:53:04
    Temat: Re: UPS Compaq T2400h "Internal UPS overvoltage"
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.06.2022 o 02:27, M M pisze:
> [...]
    Gdzieś czytam że w środku identyczny z jakimś APC, niestety nie padł konkretny model

    Sprawdź napięcie zasilania. Mam taki efekt z jednym UPS, ze zachowuje
    się podobnie od momentu...zainstalowania paneli PV. UPS sobie wykrywa za
    duże napięcie i przechodzi w układ rozładowania z powodu...245V
    zasilania jak lepiej słoneczko zaświeci. Ten UPS ma zarządzanie i mam
    logi, stąd wiem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-06-20 10:35:50
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 08:53:32 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > duże napięcie i przechodzi w układ rozładowania z powodu...245V
    > zasilania jak lepiej słoneczko zaświeci. Ten UPS ma zarządzanie i mam

    To nie to - u mnie to się dzieje również w nocy, a UPS ma dopuszczalny zakres na
    wejściu +/-20% względem znamionowego (konfigurowalnego 208/220/230/240V - jest
    ustawione 230V). Nawet stabilizuje napięcie wyjściowe (skokowo - przełącza odczepy
    transformatora) więc na PV powinien być odporny, z chińskim agregatem też sobie
    radził. Też mam PV, było dużo słońca już na wiosnę, a problem świeży od 2 dni. Do
    sygnalizacji napięcia sieci jest inna linijka LED i nie pokazuje by było ponad normę,
    po prostu wystąpienie tego błędu blokuje możliwość powrotu na sieć do czasu
    wyłączenia. Spróbuję zrobić kabelek RS232 (jest DB9 ale niestandardowy pinout -
    podobny do starych APC Smart, choć protokół komunikacji inny) i logować przy pomocy
    NUT, może coś tam się uda zobaczyć.

  • 4. Data: 2022-06-20 11:02:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello M,

    Monday, June 20, 2022, 10:35:50 AM, you wrote:

> [...]
    > niestandardowy pinout - podobny do starych APC Smart, choć protokół
    > komunikacji inny) i logować przy pomocy NUT, może coś tam się uda zobaczyć.

    Stawiałbym na zużyte akumulatory i głupawkę z tym związaną.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-06-20 14:51:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2022 11:02:43 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Stawiałbym na zużyte akumulatory i głupawkę z tym związaną.

    Albo w bliskim pobliżu ktoś postawił coś sterowanego tyrystorami.
    Aczkolwiek stawiam na akumulatory i/lub degradację układu całkującego czy
    jaki tam jest na wejściu w UPS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-06-20 16:18:50
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 20 czerwca 2022 o 14:51:13 UTC+2 Adam napisał(a):
    > Albo w bliskim pobliżu ktoś postawił coś sterowanego tyrystorami.
    > Aczkolwiek stawiam na akumulatory i/lub degradację układu całkującego czy
    > jaki tam jest na wejściu w UPS.

    Drugi UPS tego samego typu podmieniony w tym samym miejscu działa normalnie.
    W tym pierwszym czas podtrzymania na baterii w normie (około 300W - około 2h).
    Błąd pojawia się po dłuższej pracy z sieci - wtedy odcina się od sieci (choć nadal ją
    monitoruje) i przechodzi na baterię.
    Cykl się powtórzył jakieś 3-4 razy w ciągu doby - błąd, rozładowanie na baterii,
    restart, normalna praca i ładowanie z sieci, błąd...

  • 7. Data: 2022-06-21 00:39:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.06.2022 o 16:18, M M pisze:

> [...]
    > Cykl się powtórzył jakieś 3-4 razy w ciągu doby - błąd, rozładowanie na baterii,
    restart, normalna praca i ładowanie z sieci, błąd...

    Ja bym podłączył jakiś miernik z logiem jednak. W tym samym miejscu,
    gdzie obserwuję, mam +10 innych UPS i ten efekt nie występuje. OK, nie
    mam logów z innych UPS (ubogie). Logi które mam są z lepszego UPS.
    Wyglądają tak:

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/f590517bfb67ba57

    --
    LordBluzg(R)??