  • 11. Data: 2020-10-24 14:40:57
    Temat: Re: Ciekawy router d-link
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-24 o 13:39 +0200, Marek napisał:

    > Cała odpowiedź jest nie na temat. Ja nie pytam o NAT, DNAT reirext
    > czy forward. Ja pytam o zawijanie routingu.

    Nie, nie pytasz o "zawijanie routingu", cokolwiek miałoby to znaczyć.
    Pytasz o dość podstawową funkcjonalność związaną z NAT (której być może
    brakuje w większości tanich pudełek - tego nie wiem), a ściślej
    możliwości ustawiania przekierowań portów na interfejsie "LAN".

    Przy czym aby to działało w relatywnie czysty sposób, to docelowy host
    powinien znajdować się na osobnym interfejsie (typowo "DMZ"). W
    przeciwnym razie wystąpi asymetryczny routing, którego uniknąć można
    jedynie poprzez brzydką maskaradę na interfejsie LAN.

    Szukaj po hasłach "NAT reflection", "NAT Loopback", "NAT mirroring",
    "NAT hairpinning"... Każdy producent nazywa to inaczej, jakby sam
    Amerykę odkrył, a to nic innego jak zwyczajna regułka (lub dwie) NATu.
    Poważni producenci w ogóle tego nie nazywają - admin sam sobie
    skonfiguruje tak, jak potrzebuje.

    Odpowiadając na twoje pierwotne pytanie "jakie pudełka to potrafią":
    nie wiem, ale szybki rzut w google podsuwa taką listę:
    http://opensimulator.org/wiki/NAT_Loopback_Routers

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-10-24 15:09:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    <m...@x...invalid> wrote:
    > - 10.0.0.2 wysyła do gw pakiet z dst=1.2.3.4
    > - gw nadpisuje dst=10.0.0.9 i przesyła do 10.0.0.9
    > - 10.0.0.9 odpowiada do 10.0.0.2 (bo takie jest IP src pakietu)
    > 10.0.0.2 dziwi się, że wysłał SYN do 1.2.3.4, a dosta

    Ja nie pytam o taki przypadek bo to oczywiste jest. Ten D-link robi
    tak:
    10.0.0.2 wysyła do gw pakiet z dst =1.2.3.4 (1.2.3.4 to interfejs
    zewnętrzny gw) gw zamienia src na 1.2.3.4 i dst na 10.0.0.9 i
    przekazuje tamże. 10.0.0.9. odsyła do 1.2.3.4 (co idzie przez gw), gw
    z powrotem zamienia dst na 10.0.0.2 i src na 1.2.3.4 . Nikt nie jest
    skonfundowany, wszystko pasuje.

    Pytanie: jaki jeszcze model konkretnie tak robi out of the box?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-10-24 15:13:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2020 14:40:57 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
> [...]
    > ?ciślej
    > możliwości ustawiania przekierowań portów na interfejsi

    Nie nie pytam o to. To nie ma nic wspólnego z interfejsem LAN. Prośbą
    aby jak się nie rozumie pytania nie odpowiadać, dobrze? :)

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-10-24 15:30:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 24 Oct 2020 15:13:54 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Nie nie pytam o to. To nie ma nic wspólnego z interfejsem LAN.
    > Prośbą
    > aby jak się nie rozumie pytania nie odpowiadać, dobrze? :)

    Dobra mea culpa bije się w pierś bo nie doczytałem do końca,
    faktycznie chodzi o nat reflection. Zamykam temat.

    --
    Marek