  • 1. Data: 2020-10-23 19:26:29
    Temat: GaN
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Szybkie są te tranzystory. Tak wygląda przebieg na drenie z mojego
    wynalazku do testowania ferrytów w zakresie nieliniowym:

    https://i.postimg.cc/tgL9JsrF/DS1-Z-Quick-Print25.pn

    Przyrost jest od 0 do 3.3A (bo tyle akurat potrzebowałem, zapasu mam do
    10A).

    A tak się nasyca potraktowany tym impulsem mały transformator:

    https://i.postimg.cc/X7vtMVLW/DS1-Z-Quick-Print26.pn

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2020-10-23 19:37:04
    Temat: Re: GaN
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Szybkie są te tranzystory. Tak wygląda przebieg na drenie z mojego
    > wynalazku do testowania ferrytów w zakresie nieliniowym:
    >
    > https://i.postimg.cc/tgL9JsrF/DS1-Z-Quick-Print25.pn

    Jakich sond używasz?
    Do oglądania sygnałów na wyjściach LVC1G ostatnio przeciąłem na pół
    sztywny jak nieszczęście kabelek 50om.
    Na płytce prototypowej dałem wyjścia przez 1k i podwójne kołki 2mm, a te
    połówki kabla zakończyłem gniazdkiem rastru 2mm.
    Interesuje mnie sytuacja w której jedno zbocze mam 2ns przed drugim i
    zmiana zewnętrzna powoduje przesunięcie jednego z nich tak, że teraz też
    jest 2ns różnicy ale w drugą stronę.
    P.G.

  • 3. Data: 2020-10-24 09:16:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Jakich sond używasz?

    Standardowych 10:1 100MHz z założoną sprężynką. Subtelnych szczegółów
    oczywiście nie zobaczę, bo oglądamy sygnał o paśmie wielu GHz sprzętem o
    paśmie 100MHz, ale to nie jest istotne. Sygnał mierzony jest bardzo
    silny, a mnie interesują tylko zjawiska zachodzące tylko na zboczach.
    Skoro oscyloskop próbkujący na 1GHz jest w stanie zauważyć dramatyczną
    zmianę sygnału zachodzącą między dwiema kolejnymi próbkami, to czas
    przełączania jest zapewne jeszcze mniejszy. Gdyby nawet było to
    zmierzone 1.5ns, to i tak dI/dt w przedziale 2-5GA/s mi wystarcza. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-10-24 21:17:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Interesuje mnie sytuacja w której jedno zbocze mam 2ns przed drugim i
    > zmiana zewnętrzna powoduje przesunięcie jednego z nich tak, że teraz też

    Znaczy robisz jakiś detektor, czy potrzebujesz wyrównać propagacje?
    Oscyloskopy cyfrowe często mają w menu opcję pozwalającą na wyrównanie
    przebiegów z np: różnego typu sond na kanałach. Jeżeli o drugie
    chodziło, może to wystarczy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2020-10-26 06:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Oct 2020 19:26:29 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):
> [...]
    >
    > https://i.postimg.cc/tgL9JsrF/DS1-Z-Quick-Print25.pn
    >
    > Przyrost jest od 0 do 3.3A (bo tyle akurat potrzebowałem, zapasu mam do

    I po co jakies krytrony - setka takich tranzystorow rownolegle

    > A tak się nasyca potraktowany tym impulsem mały transformator:
    > https://i.postimg.cc/X7vtMVLW/DS1-Z-Quick-Print26.pn

    A podobno transformatory na w.cz kiepsko/inaczej dzialaja ...

    J.

  • 6. Data: 2020-10-26 07:18:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > I po co jakies krytrony - setka takich tranzystorow rownolegle

    :-)

    > A podobno transformatory na w.cz kiepsko/inaczej dzialaja ...

    Co masz na myśli?

    To jest 1T:1T na bardzo cienkim rdzeniu 6mm, a wykres pokazuje napięcie
    wyindukowane na wtórnym przy bardzo silnym impulsie na pierwotnym.
    Długość tego impulsu jest "nieskończenie długa" w porównaniu z
    woltosekundami rdzenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2020-10-26 07:55:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2020 07:18:49 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > :-)

    > Co masz na myśli?

    Chocby w poradniku Bienkowskiego transformatory jakos inaczej
    dzialaly, jakby sprzezenie w nawinietych obok siebie (bifilarnie)
    drutach.

    J.

  • 8. Data: 2020-10-26 15:44:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-24 o 21:17, Irek.N. pisze:

    > Znaczy robisz jakiś detektor,

    Robię detektor.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-10-26 15:53:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Standardowych 10:1 100MHz z założoną sprężynką.

    Nie próbowałem, a może to i lepsze rozwiązanie od mojego. Kiedyś po
    prostu czytałem, że dla wyższych częstotliwości lepsza jest sonda 10:1 o
    impedancji wejściowej 500om. Ja sobie przyjąłem dzielnik 1k i 50om.

    > Subtelnych szczegółów
    > oczywiście nie zobaczę, bo oglądamy sygnał o paśmie wielu GHz sprzętem o
    > paśmie 100MHz,

    Jakieś rok temu zmieniałem ponad 20 letni analogowo/cyfrowy na cyfrowy
    to wybrałem 350MHz. Ale zbocza (z tych LVC) nie wyglądają na bardziej
    strome niż u Ciebie.
    P.G.