  • 1. Data: 2020-10-20 00:00:23
    Temat: LAN rozdzielacz prymitywny
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Czy zadziała?
    Sktętka LAN, długość ok. 15m a na końcu przewody rozchodzą się
    równolegle na 2 gniazda RJ. Jeden kanał i brutalne równoległe
    połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.
    Ktoś tak robił, z jakim skutkiem?
    Jednocześnie byłoby podłączane tylko jedno urządzenie, do
    jednego albo drugiego gniazda. 100Mbit się nie popsuje?
    Wystarczy 10Mbit jak się dogadają.
    W najbliżsyzm czasie nie będę mógł sam sprawdzić.

    Nie chodzi o zastosowanie switcha. Ani wrzucenia 2 kanałów
    w jeden kabel, np. trójnika/splittera który jeden kanał puszcza
    prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2
    niezależne gniazda/wtyczki.

    Arek

  • 2. Data: 2020-10-20 00:04:07
    Temat: Re: LAN rozdzielacz prymitywny
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 00:00, Arek pisze:
> [...]
    > równolegle na 2 gniazda RJ. Jeden kanał i brutalne równoległe
    > połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.
    nie zadziała chyba, że rozszyjesz 2 pary z jednej i 2 pary z drugiej
    strony kabla (czyli jednym kablem puszczasz 2x FE 100mbps

    > Ktoś tak robił, z jakim skutkiem?
    są spliterki gotowce do tego celu - widziałem w połączeniach telefon
    analogowy+FE

    no to inaczej się nie da.

  • 3. Data: 2020-10-20 00:13:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.10.2020 o 00:00, Arek pisze:
    > Czy zadziała?

    > Jednocześnie byłoby podłączane tylko jedno urządzenie, do
    > jednego albo drugiego gniazda. 100Mbit się nie popsuje?

    Niby dlaczego ma się popsuć?

    Łączenie równoległe 2 gniazd niczego nie psuje.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 4. Data: 2020-10-20 09:26:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/10/2020 23:00, Arek wrote:
> [...]
    > prosto (1,2,3,6) a drugi wpuszcza w nieużywaną czwórkę
    > (4,5,7,8) a na drugim końcu odwrotnie - rozszywa na 2

    Musisz rozszyc na dwoch koncach w identyczny sposob i max co mozesz
    wyciagnac to 100Mbit.

  • 5. Data: 2020-10-20 10:34:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Musisz rozszyc na dwoch koncach w identyczny sposob i max co mozesz
    > wyciagnac to 100Mbit.

    ale po drugiej stronie będzie urządzenie które będzie oczekiwało drutów
    z sygnałem na określonych pinach. Nawet rozpoznawanie crossowania nie
    załatwi tu tematu bo to tylko rozpoznanie (ale dalej na tych samych
    drutach) która para nadaje a która odbiera.

  • 6. Data: 2020-10-20 10:44:21
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/10/2020 09:34, sirapacz wrote:

> [...]
    > załatwi tu tematu bo to tylko rozpoznanie  (ale dalej na tych samych
    > drutach) która para nadaje a która odbiera.

    Po obu stronach beda urzadzenia, ktore do transmisji z predkoscia 10 lub
    100Mbit uzywaja dwoch par na tych samych pinach 1,2,3 i 6.
    Jeden komputer bedzie dzialal na b.pom, pom, b.zie, ziel, a drugi na
    b.nieb, nieb, b.braz, braz. Nie widze tylko sensu rozszywania kabla
    skoro na drugim koncu bedzie maksymalnie jedno urzadzenie w tym samym
    czasie.

  • 7. Data: 2020-10-20 10:47:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > b.nieb, nieb, b.braz, braz. Nie widze tylko sensu rozszywania kabla
    > skoro na drugim koncu bedzie maksymalnie jedno urzadzenie w tym samym
    na jednym końcu 2 urządzenia a na drugim jedno gadające z tamtymi dwoma.
    O ile nie przygotuje sobie rozszycia na laminacie pinów z gniazda to
    działać nie będzie.
    albo ja nie rozumiem co autor ma na myśli.

  • 8. Data: 2020-10-20 10:51:53
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    W dniu wtorek, 20 października 2020 00:00:23 UTC+2 użytkownik Arek napisał:
> [...]
    > równolegle na 2 gniazda RJ. Jeden kanał i brutalne równoległe
    > połączenie 2 gniazdek na końcu kabla, w odległości ok 50cm.

    Może prościej (bo połączyć równolegle dwa kable w jednym gniazdku może być
    trudne) i bez zakłóceń zakończyć kabel normalnym gniazdkiem nr 1,oraz drugi
    kabelek 50cm zakończony wtyczką (przy gniazdku nr 1) i gniazdkiem nr 2.
    Chcesz używać gniazdko nr 1 podłączasz się do niego bezpośrednia, chcesz użyć
    gniazdka nr 2 - podłączasz do nr 1 ten krótki kabelek a urządzenie do gniazdka nr 2.

    Adam

  • 9. Data: 2020-10-20 11:06:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 00:13, LordBluzg(R) pisze:

    > Niby dlaczego ma się popsuć?
    >
    > Łączenie równoległe 2 gniazd niczego nie psuje.

    Nie twierdzę, że zepsuje (bo nie wiem) ale odpowiem na pytanie dlaczego.
    Wyraźnie napisał, że gniazda nie są tuż koło siebie tylko w odległości
    50cm. Nie jest to precyzyjny opis, ale z tego wynika, że przynajmniej w
    jednym wariancie połączenia zostaje stub o długości 50cm. Lub w obu
    wariantach zostaje stub o długości 25cm (lub jakoś inaczej - zależnie
    jak te 50cm odległości między gniazdkami zostało uzyskane).

    Prędkość sygnału w kablu jest rzędu 2E8m/s. Długość fali dla 100MHz
    wynosi 2m. Więc stub 50cm na pewno nie pozostaje bez wpływu. Wlatująca w
    niego fala odbije się od końca i trafi z powrotem do sygnału gdy tu
    będzie akurat przesunięcie o pół fali.

    Dlatego ma się popsuć, a czy się skutecznie popsuje to nie mam
    doświadczenia.
    P.G.

  • 10. Data: 2020-10-20 11:12:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > będzie akurat przesunięcie o pół fali.
    >
    > Dlatego ma się popsuć, a czy się skutecznie popsuje to nie mam

    Piękna odpowiedź:) warta zacytowania w całości :D