  • 1. Data: 2020-10-21 14:05:01
    Temat: Świat się kurczy - Farnell
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Witam wszystkich,
    wczoraj, kilka minut po godz. 14, założyłem konto w Farnell-u, złożyłem zamówienie,
    zapłaciłem i dziś kilka minut po godz. 13 kurier zapukał do mnie z przesyłką.
    Realizacja zamówienia w mniej niż 24h, z przesyłką z Anglii - jestem pod wrażeniem
    funkcjonowania nie tylko Farnell ale i całego świata.

    Pozdrowienia dla Wszystkich w tych ciężkich czasach.

  • 2. Data: 2020-10-21 15:40:15
    Temat: Re: Świat się kurczy - Farnell
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/10/2020 13:05, pytający wrote:
> [...]
    funkcjonowania nie tylko Farnell ale i całego świata.

    > Pozdrowienia dla Wszystkich w tych ciężkich czasach.

    Ja zamawiałem coś z Digikey - Paczke z USA do UK dostałem nastepnego
    dnia. Nie pamietam czy to było mniej czy więcej niż 24h

    c.

  • 3. Data: 2020-10-21 18:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .

    >Ja zamawiałem coś z Digikey - Paczke z USA do UK dostałem nastepnego
    >dnia. Nie pamietam czy to było mniej czy więcej niż 24h

    pogratulowac.

    Niby nie ma sie co dziwic - Farnel to od razu spakuje, o 18-tej ktos
    odbierze, sortownia przed polnoca dostarczy do samolotu, przed switem
    bedzie w Polsce.
    Jak kolega z Warszawy, to o 8 rano moze czekac na listonosza.
    A moze nawet zaladuja do rejsowego, to w Polsce bedzie przed polnoca i
    dojedzie/doleci do innego miasta na rano.

    I po co tu cos zwlekac i magazyny po drodze tworzyc :-)

    Tylko jakos Poczta Polska nie zawsze tak potrafi :-)

    Z USA troche dluzej, bo i lot dluzszy i USA wieksze, jesli ktos nie z
    NY zamawia.

    J.

  • 4. Data: 2020-10-21 19:23:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    pytający wrote:

> [...]
    Realizacja zamówienia w mniej niż 24h, z przesyłką z Anglii - jestem pod wrażeniem
    funkcjonowania nie tylko Farnell ale i całego świata.

    Mouser standardowo 3-4 dni z USA, poprzez Francję. DigiKey dłużej, bo
    import idzie bezpośrednio do Polski, więc się lokalny tekturowy urząd
    celny przykleja i kisi paczkę bez opamiętania.

    Prywatna logistyka działa niesamowicie sprawnie i trzeba z tego
    korzystać. Amatorzy adrenaliny mogą sobie wysłać paczki USPS czy inną
    Pocztą Polską (poczta to stan umysłu, a nie nazwa usługi).

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2020-10-21 22:11:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr Wyderski wrote on 21.10.2020 19:23:

> [...]
    > import idzie bezpośrednio do Polski, więc się lokalny tekturowy urząd
    > celny przykleja i kisi paczkę bez opamiętania.

    To nie kwestia urzędu, tylko agencji celnej. Moje paczki idące DHLem
    mają sprawy celne załatwione zazwyczaj zanim koła samolotu dotkną
    polskiej ziemi. Z polskim oddziałem fedexu załatwienie spraw celnych i
    dostarczenie paczki przez kuriera to czasem nawet tydzień, albo półtora.

  • 6. Data: 2020-10-21 22:36:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-21 o 14:05, pytający pisze:
> [...]
    funkcjonowania nie tylko Farnell ale i całego świata.

    > Pozdrowienia dla Wszystkich w tych ciężkich czasach.

    Ale to jest normalne :) juz kilka lat temu tak było.
    Podobnie masz z RS-a ale prywatnie nie kupisz czy z TME, zamówienbie do
    16 i masz paczkę przed najczęściej 14 dnia nastepnego, czasami szybciej
    zależnie gdzie w kolejce kuriera jesteś.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-10-21 23:08:10
    Od: pytający <r...@p...fm>

> [...]
    > 16 i masz paczkę przed najczęściej 14 dnia nastepnego, czasami szybciej
    > zależnie gdzie w kolejce kuriera jesteś.

    To że z TME zamówienie złożone do godz. 16 jest u mnie na następny dzień to wiem,
    chociaż wtedy kilka lat temu jak to wprowadzili to byli chyba liderami w Polsce.
    A z Anglii to już trochę dalej niż na terenie Polski, tym bardziej że koszt 15 zł
    jest porównywalny z kosztem transportu na terenie Polski.
    Kilka (kilkanaście) lat temu transport kurierski kosztował w granicach 40-50 zł na
    terenie Polski. Ale wydaje mi się że Inpost przyczynił się do obniżenia cen w Polsce.

    pytający

  • 8. Data: 2020-10-21 23:26:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:dcaf5d76-1067-4379-a821-2b7925ef0879n@googlegr
    oups.com>
    user pytający pisze tak:

> [...]
    > funkcjonowania nie tylko Farnell ale i całego świata.
    >
    > Pozdrowienia dla Wszystkich w tych ciężkich czasach.

    ciekawe ile za wysyłkę?

    bo najtańszy list towarowy za 3 funty idzie z Londynu do Gdańska 3 dni.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 9. Data: 2020-10-22 00:27:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    PiteR wrote:

    > ciekawe ile za wysyłkę?

    Od 200zł wysyłka bezpłatnie, poniżej 15.99zł.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-10-23 12:41:06
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/10/2020 22:26, PiteR wrote:
    > in <news:dcaf5d76-1067-4379-a821-2b7925ef0879n@googlegr
    oups.com>

    > ciekawe ile za wysyłkę?
    >
    > bo najtańszy list towarowy za 3 funty idzie z Londynu do Gdańska 3 dni.

    Ostatnio przez Covid troche dluzej. Kartka urodzinowa z UK do PL szla
    prawie trzy tygodnie, a pocztowki wyslane z Wloch na poczatku sierpnia
    szly do Polski dokladnie 22dni. Podobno trzymaja wszystko celowo tak
    dlugo teraz.