    From: Sqeeb <s...@i...community>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Cieżar właściwy gazów, siła nośna i ogrzewanie...
    Date: Mon, 10 Aug 2009 19:04:23 +0200

    Witam.
    Mam taki problem teoretyczny:
    Mamy sobie aluminiową rurkę, pustą w środku. Wypompowujemy ze środka
    powietrze i wpompowujemy trochę wodoru(ale tylko tyle, żeby
    ciśnienie wewnątrz rurki było mniejsze niż otoczenia).

    Pytanie jest proste:
    Czy podrzewając taką rurkę z zawartością palnikiem, po pewnej
    chwili(po osiągnięciu pewnej temperatury) rurka zacznie się
    unosić?

    Bawić się w takie doświadczenia nie chcę, bo życie mi jeszcze miłe,
    a ciekaw jestem czy takie coś ma rację bytu.

    Przyglądając się na wzór ciężar właściwy = ciężar / objętość, wydaje
    mi się, że ta rurka powinna zacząć się unosić, ale z drugiej strony
    gdyby coś takiego było możliwe, to czy sterowce byłyby tak ogromne?
    Mogłyby wtedy być zasilane podgrzewanym helem, dobrze mówię?

    Więc jak to będzie naprawdę?

    P.S. Tak właściwie, to się zastanawiałem czy wysłać posta tu, czy na
    pl.sci.fizyka, więc nie bijcie że NTG, najwyżej przekieruję.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb