  • Data: 2009-08-12 11:08:23
    Temat: Re: Cieżar wła?ciwy gazów, siła no?na i ogrzewanie...
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sqeeb wrote:
    > No tak, nie zrozumieliśmy się najwyraźniej.
    >
    > Chodziło mi o to, że gdyby mój pomysł miał rację bytu, to sterowiec
    > nie musiałby mieć tak dużej... powłoki na gaz nośny, mogła by być
    > mniejsza a cały czas podgrzewana(a miałby te same osiągi).

    A gdyby tak zmienic zalozenia - zrob powloke z nieskonczenie
    rozciagliwego materialu. Wowczas balonik/pilka o srednicy powiedzmy 30
    cm wypelniony powietrzem o temperaturze 20stC po podgrzaniu do 100stC
    mialby srednice 300cm a po podgrzaniu do 1000stC spokojnie unioslby w
    gore wagon kolejowy :-)

    Pozdro

    Maseł