  • 11. Data: 2009-06-26 07:09:53
    Temat: Re: Co jest walniete
    Od: "Majdan" <m...@f...pl>

    dodam jeszcze ze monitor byl sprawdzany; nic to nie daje

    zauwazylem tez objaw taki ze dioda od zasilania zielonana plycie glownej nie
    swieci sie-a powinna
    sprawdzone sa wszystkie polaczennia do plyty na ta diode w/g instrukcji

  • 12. Data: 2009-06-26 07:11:30
    Od: "Majdan" <m...@f...pl>

    > w płytach często padają biosy (kasują się), wiec pierwsze co polecam to
    > wgranie nowego biosa i w wiekszosci przypadków płyta ożywa, jeśli to nic
    > nie da to płyta na ś,ietnik:O(

    nie ma mozliwosci wgrania nowego biosu, po prostu komp nawet nie startuje z
    dyskeitki startowej do dos
    poza tym mam niewyciagalna kostke bios-wlutowana na stale

  • 13. Data: 2009-06-26 07:14:49
    Od: "Majdan" <m...@f...pl>

    > A te karty graficzne prawidłowo podpinasz do dodatkowego zasilania?

    tak, ale to dziwne, gdy podpialem owa karte do kolegi kompa bez zasilania o
    dziwo ruszylo a kumpel nie ma wbudowanej w plyte glowna

  • 14. Data: 2009-06-26 10:30:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Majdan" napisał:
    > nie ma mozliwosci wgrania nowego biosu, po prostu komp nawet
    > nie startuje z dyskeitki startowej do dos poza tym mam niewyciagalna
    > kostke bios-wlutowana na stale

    nie startuje z dyskietki, to znaczy nawet nie prubuje jej czytać?
    niestety większosć nowych płyt nie ma w biosie wgranego programu
    potrafiącego wystartować z dyskietki/płyty i uaktualnić uszkodzony bios:O(
    ostatnio właśnie "naprawiałem" niby super wypasioną płytę abita, też sie
    diody świeciły, wiatraki kręciły, ale nie było dzwieków, monitor czarny i
    brak czytania z dyskietki/płyty startowej, więc wyjąłem z płyty bios i go
    nagrałem w innej płycie głównej (podmiana biosu w czsie działania płyty) i
    po tak nagranym biosie płyta zaczęła działać:O)
    i też byłem zdziwiony że niby takie super nowe i wyczesane w kosmos płyty
    nie potrafią nagrać biosy z dyskietki, podczas gdy taka to stara, tania i
    niby kiepska płyta ECSa potrafiła to zrobić już 10lat temu:O)
    jeśli masz bios wlutowany to pozostaje ci jeszcze jedna deska ratunku: oddać
    do serwisu i ono pewnie wylutują, nagrają i wlutują (słyszałem że koszta
    takiej operacji są niższe niż koszta przesyłki:O)

  • 15. Data: 2009-06-26 13:52:17
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > ludziom się zdarza, mi na wiele wiele komputerów nigdy się procesor nie
    > zjarał...

    mi też nigdy, aczkolwiek najwięcej zjaranych widziałem Athlonów i Duronów na
    Socket A. Jeszcze ani jednego na szczęście Intela ani nowszych Athlonów X2.