  • 11. Data: 2020-06-24 13:07:19
    Temat: Re: Co kupić?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-06-2020 o 12:22, T. pisze:

    > To mogę tylko współczuć pecha... Jednak Dustera kupiło na świecie już
    > ponad 200 tys. osób -

    I o czym to świadczy?
    Bo ja też kupiłem i dokładnie nic z tego nie wynika.
    Liczyłoby się tylko to, ilu z nich kupiłoby go jeszcze raz.

    >są oczywiście przypadki wad, jak w każdym innym
    > aucie,

    No właśnie nie jak w każdym.
    Produkty Renault grają w swojej własnej lidze, badziewność jest na
    hitowym poziomie.
    Wcześniej miałem Megane - ten sam przypadek i ta sama jakość wykonania.
    Też musiałem się pozbyć po 3,5 roku, bo mi na więcej cierpliwości nie
    wystarczyło.

    A potem kupujesz coś z Dalekiego Wschodu i masz święty spokój na lata,
    więc mi nie opowiadaj, że jak w każdym innym.....

    >ale bez przesady... Poza tym miałeś pierwszą wersję, teraz sądzę
    > że poprawili montaż i konstrukcję.

    Miałem II wersję - po FL.
    I zepsuli w niej nawet to, co grało w pierwszej - np. dali gorszą, dużo
    mniej wydajną klimatyzację.
    I do dzisiaj tego nie poprawili - problemy z nią nadal są zgłaszane,
    identyczne jak 5 lat temu.

  • 12. Data: 2020-06-24 14:23:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.06.2020 o 09:53, viktorius pisze:

    > Potrzyma jeszcze 5 lat i będzie youngtimer (jak nie zgnije) ;)

    zdefiniuj "złom". za wspomniane okolice 5 tyś, kupisz picasso z okolic
    2005 roku. cały silnik do takiego auta kosztuje 1500zł. tyla belka
    1200zł. za drugie 5 tyś kupisz anglika po wypadku i starczy na
    przekładki. Czy takie auto to złom?
    Ale zróbmy ogranicznik do 10 lat. też xsara wyskoczyła z 2010roku za
    8200. czyli 20% zakładanych funduszy. To już chyba jako złom nie
    podpada? Tyle że celowo wybrałem dwa identyczne modele. bo z zewnątrz
    nie widać z jakiego roku, a na tej grupie, powinna dominować opinia ze
    jak czegoś nie widać, to po co przepłacać? A przepłacać można dużo, bo
    np z 2010roku można mieć prawie identyczne technicznie auto, czyli c4
    picasso, za którego trzeba dać 12 tyś. Bo wygląda nowocześniej? Jeszcze
    bardziej nowocześnie wygląda wspomniany przez kolege Duster. Tyle że
    ktoś wspomina o pewnych problemach które moim zdaniem mogą wynikać ze
    względnej młodości modelu. takie naciągnięte choroby wieku niemowlęcego.
    w xsarze produkowanej od 20 lat niczego takiego nie znajdziesz. ale
    wygląd nie zachęcający.
    Podtrzymuje swoje zdanie. Dla przyjemności - rowerem po lesie, na
    nartach, gokartem po torze. do pacy, sklepu, szkoły, urzędu - dupowozem.
    Tanim, tanim w utrzymaniu, którego utrata wartości jest jak najmniejsza.
    a zaoszczędzone pieniądze wkładać w inne przyjemności a nie lansowanie
    się ładnym autem.
    Niemniej jednak - kto bogatemu zabroni. Ja - na pewno nie, ale niech
    bogaty nie pyta o radę jak przepieprzyć swoje oszczędności.

    ToMasz

  • 13. Data: 2020-06-24 14:25:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-24 o 13:07 +0200, Cavallino napisał:
> [...]
    > dużo mniej wydajną klimatyzację.
    > I do dzisiaj tego nie poprawili - problemy z nią nadal są zgłaszane,

    Cyklicznie przywołujesz ten przypadek, to i ja przypomnę swoje
    doświadczenie z Dusterem (przeklejone z posta sprzed dwóch miesięcy):

    ------------
    Oj tam, przesądy. Małżonka już czwarty rok jeździ Dusterem dCi 110.
    Przejechała 80K kilometrów, liczba awarii zero, spalanie 4.9l/100. Czego
    chcieć więcej?

    Klimatyzację ze trzy albo cztery razy włączyliśmy, z ciekawości. Działa
    bardzo skutecznie.
    ------------

    Dodam, że auto jest serwisowane w ASO, nie służy do rozwijania
    prędkości F1 i nie wykonuje żadnego off-road. To bardzo fajny,
    solidny, rodzinny samochód który nie boi się żadnej polnej drogi.

    Mateusz

  • 14. Data: 2020-06-24 14:25:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-06-2020 o 14:23, ToMasz pisze:

    > zdefiniuj "złom". za wspomniane okolice 5 tyś, kupisz picasso z okolic
    > 2005 roku.

    15 letnie?
    Złom i to już od dawna.

  • 15. Data: 2020-06-24 14:59:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.06.2020 o 14:25, Cavallino pisze:

    > 15 letnie?
    > Złom i to już od dawna.
    no i to konkretne postawienie sprawy. Ja wolę 15sto letnie, ale
    produkowane od 20 lat, niż nowe które ma problemy jak np pękający
    alternetor w doblo, albo jak laguna królowa lawet.

    ToMasz

  • 16. Data: 2020-06-24 15:24:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-24 o 14:59, ToMasz pisze:

    > no i to konkretne postawienie sprawy. Ja wolę 15sto letnie, ale
    > produkowane od 20 lat, niż nowe które ma problemy jak np pękający
    > alternetor w doblo, albo jak laguna królowa lawet.

    Pękająca obudowa alternatora to nie przypadłość Doblo, ale cecha fiatów
    dorzucana do każdego modelu co najmniej od 20 lat. Czasem dorzucają w
    gratisie funkcję zacierania się wentylatora chłodnicy.

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2020-06-24 18:44:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-06-2020 o 14:59, ToMasz pisze:

    > no i to konkretne postawienie sprawy. Ja wolę 15sto letnie, ale
    > produkowane od 20 lat, niż nowe które ma problemy jak np pękający
    > alternetor w doblo, albo jak laguna królowa lawet.

    Aut na F nie kupuj, to nie będziesz miał problemów.

  • 18. Data: 2020-06-24 18:44:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-06-2020 o 15:24, viktorius pisze:

    > Pękająca obudowa alternatora to nie przypadłość Doblo, ale cecha fiatów
    > dorzucana do każdego modelu co najmniej od 20 lat. Czasem dorzucają w
    > gratisie funkcję zacierania się wentylatora chłodnicy.

    Albo wariatora rozwalającego się co rok.

  • 19. Data: 2020-06-25 14:10:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > - może byc ekonomiczne w eksploatacji
    > :)
    > 6 miesięcy w roku będzie uzytkować młoda babka, drugie 6 miesięcy - ona

    Auris kombi, Golf kombi, Octawia kombi, Astra kombi, Focus kombi itd...
    Co ci się najbardziej podoba?

  • 20. Data: 2020-06-26 08:31:13
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 24.06.2020 o 03:07, scobowski pisze:
> [...]
    > - może byc ekonomiczne w eksploatacji
    > :)
    > 6 miesięcy w roku będzie uzytkować młoda babka, drugie 6 miesięcy - ona

    Skoda Rapid liftback. Ma gigantyczny bagażnik, będzie młoda, mały
    ekonomiczny i dynamiczny silnik (1,2TSI powyżej 100KM), łatwo się
    parkuje. Za 40k PLN to można wyrwas spokojnie 3-4 latka z dobrym
    wyposażeniem, do tego silniki TSI są już te na pasku a nie na łańcuchu.