  • 1. Data: 2023-02-27 11:02:45
    Temat: Preselektor adresu
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Kiedyś miałem kilka małych przełączników obrotowych do PCB,
    przewlekanych, z 8 pozycjami i 9 nogami. Łączyły 1 nogę z 8 pozostałymi
    w zalezności od ustawienia 0-7.

    Nazywało się to chyba "preselektor adresu" i kilka innych wariatów jak
    "selektor" itd. Wydłubane ze starego systemu uC i chyba jeden z jakiejś
    przemysłowej karty ISA.

    Przeczesałem sieć i znalazłem ich kilka, ale wszystkie BCD... są jakieś
    1->8? Prawdopodobnie uzywam złych nazw do szukania.

    Kilka trafiłem mających takie połączenie, ale zazwyczaj to przełaczniki
    do obudowy, a ja potrzebuje mały, do płytki.

    Ostatecznie użyje bloku dip-switch, ale zanim to zrobie, może ktoś
    kojarzy coś bardziej użytecznego.

  • 2. Data: 2023-02-27 11:40:59
    Temat: Re: Preselektor adresu
    Od: pytający <r...@p...fm>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 11:02:59 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    > do obudowy, a ja potrzebuje mały, do płytki.
    >
    > Ostatecznie użyje bloku dip-switch, ale zanim to zrobie, może ktoś

    Może szukasz "zadajnik kodu"?

  • 3. Data: 2023-02-27 15:42:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 11:40, pytający wrote:
    > Może szukasz "zadajnik kodu"?

    Tak, ale dalej: wszystko co znajduje to Dec/BCD a nie 1z8.

  • 4. Data: 2023-02-27 16:34:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 15:42:23 +0100, heby wrote:

    > Tak, ale dalej: wszystko co znajduje to Dec/BCD a nie 1z8.

    W tme jest 34 takie zadajniki, tylko fotek nie ma ...

    J.

  • 5. Data: 2023-02-27 18:57:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 16:34, J.F wrote:
    > W tme jest 34 takie zadajniki, tylko fotek nie ma ...

    Dokładnie, to jest problem ;) Aczkolwiek zerkałem w kilka i to były BCD.

  • 6. Data: 2023-02-27 19:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Feb 2023 18:57:43 +0100, heby wrote:

    > Dokładnie, to jest problem ;) Aczkolwiek zerkałem w kilka i to były BCD.

    W sensie ze 10 pozycji czy w sensie, ze wyjscie 3 bitowe?

    No coz, moze "zadajnik kodu" zobowiązuje.

    to zostają Ci zwykle przelączniki
    https://www.tme.eu/pl/details/sr17a1815f89n/przelacz
    niki-obrotowe/ninigi/
    https://www.tme.eu/pl/details/sr17b1815f89n/przelacz
    niki-obrotowe/ninigi/

    J.

  • 7. Data: 2023-02-27 19:53:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 19:31, J.F wrote:
    > W sensie ze 10 pozycji czy w sensie, ze wyjscie 3 bitowe?

    8 pozycji. "demultiplekser" mechaniczny 1 do 8.

    Z grubsza: wyobraźmy sobie, że mamy urządzenie, które może zgłosić
    przerwanie IRQ0-7. Takim "pokrętłem" mogę ustawić, jakie przerwanie zgłosi.

    > to zostają Ci zwykle przelączniki
    > https://www.tme.eu/pl/details/sr17a1815f89n/przelacz
    niki-obrotowe/ninigi/
    > https://www.tme.eu/pl/details/sr17b1815f89n/przelacz
    niki-obrotowe/ninigi/

    To ma być małe, na płytkę.

    Zastosuje zwykłe dip switche, albo wręcz zwroki, jednak męczy mnie te
    kilka które miałem w rękach, ktoś je kiedyś produkował :/

  • 8. Data: 2023-02-27 21:04:51
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-02-27 o 19:53, heby pisze:

> [...]
    >
    > Zastosuje zwykłe dip switche, albo wręcz zwroki, jednak męczy mnie te
    > kilka które miałem w rękach, ktoś je kiedyś produkował :/

    Chyba jakiś browar się należy ;)
    https://www.maritex.com.pl/przelaczniki/zadajniki_ko
    du.html
    A jak chcesz to Mouser też ma. Pewnie Digikey też.
    https://www.mouser.pl/c/electromechanical/switches/c
    oded-rotary-switches/
    Parametry musisz sobie sam ustawić.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2023-02-27 21:16:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 21:04, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Chyba jakiś browar się należy ;)
    > https://www.maritex.com.pl/przelaczniki/zadajniki_ko
    du.html

    A który to jest 1 z 8 a nie BCD?

    > A jak chcesz to Mouser też ma. Pewnie Digikey też.
    > https://www.mouser.pl/c/electromechanical/switches/c
    oded-rotary-switches/
    > Parametry musisz sobie sam ustawić.

    Ustawiałem na wszelkie sposoby i są tylko przełaczniki *kodujące*. A ja
    szukam niekodującego - ma mieć 9 pinów i 8 pozycji.

  • 10. Data: 2023-02-27 21:40:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2023-02-27 o 21:16, heby pisze:
> [...]
    >
    > Ustawiałem na wszelkie sposoby i są tylko przełaczniki *kodujące*. A ja
    > szukam niekodującego - ma mieć 9 pinów i 8 pozycji.

    A takie buty...
    No to nie doczytałem czy raczej nie zrozumiałem.
    To obawiam się że dawno takich nie widziałem. Chyba dip-switch będzie
    lepszym rozwiązaniem.
    To podobne (tylko 10-pozycyjne) masz tu, ale myślę że cena absolutnie
    nie uzasadnia ich użycia
    https://www.mouser.pl/c/electromechanical/switches/t
    humbwheel-switches-pushwheel-switches/?output%20code
    =Decimal
    To już chyba lepiej dać kodowy i do kompletu jakiś HC138 albo coś
    podobnego.

    Pozdrawiam

    DD