  • 11. Data: 2023-02-27 17:25:19
    Temat: Re: Co to za wynalazki ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello alojzy,

    b096442b915a7f47.jpg
    > Jeśli dobrze rozumiem, duży prąd z ogniwa idzie przez przetwornicę, a mały
    > przez LDO. str.3
    > https://www.docin.com/p-2184870330.html

    W obie strony idzie przez przetwornicę. Tę samą. Kwestia tylko
    właściwego sterowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2023-02-27 19:03:02
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Niech żyje Chińczyk

    To już wolę warcaby.

  • 13. Data: 2023-02-27 19:19:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 19:03:10 UTC+1 stary grzyb napisał(a):

    > To już wolę warcaby.
    Nie ważne co wolisz. Jak wykitujesz to przesypia cię z popielnika do chińskiej urny.

  • 14. Data: 2023-02-27 19:21:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 14:01:16 UTC+1 Waldek napisał(a):
> [...]
    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    ma ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?
    > Ano nie rozumiem skąd te 1,5V sie bierze ... NiCd jak i NiMH mają 1,2V
    > a odciecie ładowania jest jak pamietam przy około 1,4V dla NiMH przy
    > kontroli dtV
    Jak nie rozumiesz to przyjmij że są to ladowalny baterie albo akumulatory 1,5V i się
    więcej nad tym nie zastanawiaj tylko jak masz potrzebę to używaj.

  • 15. Data: 2023-02-27 21:21:32
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html
    ma ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?

    > O przetwornicach nie słyszałeś?

    Slyszalem, ale sugerujesz ze tam jest przetwornica z NiMH 1,2V -> 1,5V ?
    - bo o 3,7V -> 1,5V to wspominałem powyżej

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2023-02-27 21:56:13
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-02-27 o 14:37, Cezar pisze:

    00mah-z-zabezpieczeniem.html

    aa-oraz-r6-aa-li-ion-1-5v-nimh-xtar-bc4.html

    > To jest błąd. Żadna standardowa ładowarka nie naładuje tych baterii.
    >
    > Na innych stronach jest napisane:
    >
    > "Please note: you need a special charger for these batteries: XTAR BC4
    > or ET4S"
    >
    > https://eu.nkon.nl/xtar-r6-aa-2000mah-protected-1-5v
    .html

    W załaczonym przezemnie linku powyzej byla wlasnie ladowarka XTAR-BC4
    czyli specjalna, a nie jak pisał Zenek K ze moze byc zwykła do NiCd/NiMH.

    Czyli juz sie wyjasniło ze wewnatrz siedzi chemia Li-On
    a jak sugeruje Roman M - przetwornica tu działa w obie strony.

    IMO udziwnienie, bo inna chinska firma tez robi AA 1,5V
    - ladowane ze zwykłej ladowarki do Li-On,
    i z tego co wyszperalem uzywaja np. chipa step-down NDP4135DPB4
    - ktoś zrobił sekcje zwłok :)
    ale jak to chinczyki - wewnatrz 400-450 mAh a na obudowie 3000 mAh ;P
    /3 komentarz/

    https://tinyurl.com/ycxrhvzk

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2023-02-27 22:32:12
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > Ktoś kto ma ładowarkę do akumulatorków kadmowo niklowych lub nowszych wodorowych ma
    ladowalny odpowiednik baterii R6 . Czego nie rozumiesz?

    Odpowiednik R6 ma 1,2V a nie 1,5V
    - przy szeregowym polaczeniu to juz nie 6V a 4,8V . Czego nie rozumiesz?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2023-02-27 23:39:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 22:32:13 UTC+1 Waldek napisał(a):

> [...]
    > Odpowiednik R6 ma 1,2V a nie 1,5V
    > - przy szeregowym polaczeniu to juz nie 6V a 4,8V . Czego nie rozumiesz?

    Raczej ty czegoś nie rozumiesz. Ale to twój problem a nie mój.

  • 19. Data: 2023-03-07 08:09:55
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tego należało się spodziewać - synchroniczny buck może pracować równie
    > dobrze jako synchroniczny boost w drugim kierunku.

    A jak się je połączy, powstanie synchroniczny buck-boost i napięcia będą
    w każdą stronę jakie się chce. A gdy przetwornica pracuje w trybie
    forced CCM, to dwukierunkowość ma charakter ułamkowy: kawałek cyklu
    energia sobie płynie z lewa w prawo, przez resztę z prawa w lewo.

    > Tylko trzeba to upchnąć w jednej strukturze.

    I to mnie dziwi najbardziej, sterowników do tego tyle, co kot napłakał.
    Ludzie byli zmuszani do robienia przetornic dwukierunkowych na CPU/FPGA,
    choć na dobrą sprawę idzie o cztery multipleksery. Dopiero ostatnio coś
    się zaczęło zmieniać. Choć dwukierunkowego synchronicznego buck-boost
    bez driverów MOSFETów dalej chyba nie ma.

    Pozdrawiam, Piotr