  • 1. Data: 2009-08-23 14:06:00
    Temat: Co to za żarówka?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Znalazłem w warsztacie taka dziwna żarówkę. Z zewnątrz nie różni sie
    niczym od zwykłej żarówki. Z tym że zamiast typowego wolframowego drutu
    jest helisa z dwóch drutów niestykających sie ze sobą. Po zapaleniu drut
    jarzy sie na czerwono a wokół żarówki jest fioletowa poświata.
    Co to za rodzaj żarówki? Do czego służy? Jakie promieniowanie emituje?
    Sama w sobie jest bardzo stara bo wg relacji ojca pierwszy raz ją
    widział u nas w domu w latach 70.

  • 2. Data: 2009-08-23 14:10:49
    Temat: Re: Co to za żarówka?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Osadnik napisał:
> [...]
    > Co to za rodzaj żarówki? Do czego służy? Jakie promieniowanie emituje?
    > Sama w sobie jest bardzo stara bo wg relacji ojca pierwszy raz ją
    Neonówka

  • 3. Data: 2009-08-23 14:11:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Osadnik,

    Sunday, August 23, 2009, 4:06:00 PM, you wrote:

> [...]
    > Co to za rodzaj żarówki? Do czego służy? Jakie promieniowanie emituje?
    > Sama w sobie jest bardzo stara bo wg relacji ojca pierwszy raz ją

    Najzwyklejsza w świecie neonówka.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2009-08-23 15:06:39
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co to za rodzaj żarówki? Do czego służy? Jakie promieniowanie emituje?
    > Sama w sobie jest bardzo stara bo wg relacji ojca pierwszy raz ją widział

    Tak, były takie, pamiętam, kiedyś taką miałem. To neonówka, światła
    daje tyle co nic, niektórzy stosowali do podświetlania numerów domów.
    Jedyna zaleta, poza atrakcyjnym wyglądem, to pobór prądu... ;-)

  • 5. Data: 2009-08-23 15:41:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Co to za rodzaj żarówki? Do czego służy? Jakie promieniowanie emituje?
    > Sama w sobie jest bardzo stara bo wg relacji ojca pierwszy raz ją widział

    A ma to pudełko albo jakieś napisy? Producent/model?
    Produkuje się takie jeszcze dzisiaj?
    Chętnie bym sobie takiej poszukał w sieci...

  • 6. Data: 2009-08-23 18:54:43
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > A ma to pudełko albo jakieś napisy? Producent/model?
    > Produkuje się takie jeszcze dzisiaj?
    > Chętnie bym sobie takiej poszukał w sieci...

    W Googlach pod hasłem " neonówka" niewiele poza kabaretem znajdziesz'
    Wpisz " żarówka tląca " i znajdziesz całą kolekcję.
    W sklepach z dewocjonaliami bywają krzyżyki, migoczące płomyki.

    Możesz sobie własne inicjały albo herb zamówić:
    http://tubedevices.com/alek/pwl/neon/neon.htm

    Wmak

  • 7. Data: 2009-08-24 03:53:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > W Googlach pod hasłem " neonówka" niewiele poza kabaretem znajdziesz'
    > Wpisz " żarówka tląca " i znajdziesz całą kolekcję.
    > W sklepach z dewocjonaliami bywają krzyżyki, migoczące płomyki.

    Takie migoczące płomyki widziałem, ale nie dają one fioletowej
    poświaty wokół żarówki - to zabrzmiało w opisie ciekawie...

    > Możesz sobie własne inicjały albo herb zamówić:
    > http://tubedevices.com/alek/pwl/neon/neon.htm

    Znów bez poświaty...

  • 8. Data: 2009-08-24 06:43:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Zibias" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, były takie, pamiętam, kiedyś taką miałem. To neonówka, światła
    > daje tyle co nic, niektórzy stosowali do podświetlania numerów domów.
    > Jedyna zaleta, poza atrakcyjnym wyglądem, to pobór prądu... ;-)

    Orientuje się ktoś może jaka jest sprawność neonówki ?

  • 9. Data: 2009-08-24 08:45:58
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > Znów bez poświaty...

    Przy małym prądzie świeci część elektrod, wraz ze zwiększaniem prądu
    światło "rozlewa się" na coraz większą powierzchnię a przy dalszym
    zwiększaniu gęstości prądu (zmniejszaniu szeregowej oporności) pojawia się
    niebiesko-fioletowa poświata.

  • 10. Data: 2009-08-24 13:54:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zwiększaniu gęstości prądu (zmniejszaniu szeregowej oporności)
    > pojawia się niebiesko-fioletowa poświata.

    O jakim oporniku piszesz skoro mówimy o żarówkach
    z typowym gwintem do wkręcenia do świecznika?