  • 1. Data: 2021-06-13 23:30:58
    Temat: Co tu kupić?
    Od: scobowski <s...@g...com>

    Wracam z odwiecznym pytaniem: co tu kupić?
    - 2016+
    - <8s 0-100 Km/h
    - szyberdach - istnienie tej opcji
    - 4/5 drzwi
    - RACZEJ NIE diesel
    - RACZEJ 4x4
    - od kompakta w górę, SUVy/Crossover-y dopuszczalne
    - do 85, max 100K
    - przeznaczenie: dojazdy do pracy przez szkołę i zakupy :P Jak 2x w roku
    zastąpi A4q Avant i pojedzie nad morze/w góry - będzie to plusem.

  • 2. Data: 2021-06-14 09:36:34
    Temat: Re: Co tu kupić?
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/06/2021 22:30, scobowski wrote:
> [...]
    > - przeznaczenie: dojazdy do pracy przez szkołę i zakupy :P Jak 2x w roku
    > zastąpi A4q Avant i pojedzie nad morze/w góry - będzie to plusem.

    Kodiaq, Golf, Insignia. Bylo by wiecej jesli nie <8s 0-100km/h i dosc
    niski budzet przy tych wymaganiach.

  • 3. Data: 2021-06-14 22:05:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > jesli nie <8s 0-100km/h i dosc
    > niski budzet przy tych wymaganiach.

    miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
    się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
    może pociągnąć.
    Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
    się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
    trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
    tym samym wysokim spalaniu.

    także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
    oderwany od rzeczywistych warunków.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-06-15 09:31:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/06/2021 21:05, ToMasz wrote:

> [...]
    > tym samym wysokim spalaniu.
    >
    > także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko

    Ale pewnie ten 17sto letni diesel wazyl 300kg mniej i pewnie mial ze
    150nm wiecej niz ta benzyna.

  • 5. Data: 2021-06-15 10:11:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2021 08:31:29 +0100, K wrote:

    > Ale pewnie ten 17sto letni diesel wazyl 300kg mniej

    Niekoniecznie. Stare diesle ciezkie :-)
    Chyba, ze ten nowy to jakis modny SUV.

    A 90KM ... demon przyspieszenia to to nie jest.

    > i pewnie mial ze
    > 150nm wiecej niz ta benzyna.

    a to niekoniecznie, a nawet jak mial, to niekoniecznie bylo to
    decydujace - do przypieszenia mocy trzeba ... ale do mocy wysokich
    obrotow.
    No i ... forda 1.8TD ciagnal od 2000 rpm, nizej nie.

    J.

  • 6. Data: 2021-06-15 18:23:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2021 09:11, J.F wrote:

    > Niekoniecznie. Stare diesle ciezkie :-)
    > Chyba, ze ten nowy to jakis modny SUV.

    ale nie byl napakowany 8 poduszkami, EGRem, DPFem, intercoolerem i nie
    wiadomo czym jeszcze, a to wszystko wazy.

    > A 90KM ... demon przyspieszenia to to nie jest.

    ale ma z natury wiekszy moment, ktory tez jest istotny. Moc i moment
    mogly byc dostepne w szerszym zakresie. Nie wiemy co to bylo za auto i z
    ktorym jest porownywane.

> [...]
    > obrotow.
    > No i ... forda 1.8TD ciagnal od 2000 rpm, nizej nie.

    mocy, momentu i zakresu w ktorym sa dostepne.

  • 7. Data: 2021-06-15 23:48:55
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 14.06.2021 o 22:05, ToMasz pisze:
    > (...) turbobenzynę, 115koni, 10sekund
    (...)
    > także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
    > oderwany od rzeczywistych warunków.

    Nie chcąc urazić; 8s do setki to jest _akceptowalne_ a nie szybkie auto
    ;-) Trzycylindrowy puretech czy tsi to nie jest coś, czym chciałbym żonę
    karać. Swoje przeskrobała, ale nienawiść ma swoje granice :P
    Dotąd jeździła 2-litrowym wolnossakiem 165KM/210Nm zaledwie, ale każde
    1,5TFSI cy 1,6Turbo, w czymby nie było zamontowane - jej autko w mieście
    wciągało nosem, bo dzięki brakowi doładowania było po prostu żwawe i
    spontanicznie reagowało na prawą stopę; tak, że ten - raczej w tę stronę
    szukajmy.

  • 8. Data: 2021-06-15 23:52:11
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 15.06.2021 o 18:23, K pisze:

    > mocy, momentu i zakresu w ktorym sa dostepne.

    Urwał, Panowie; 15 lat temu wrzucałem Wam tu link do wykresu i
    wyliczenia (dość nawet prostego) że moc, to właściwie ~~pierwsza
    pochodna z momentu po obrotach. Tu nie ma o czym dyskutować.

  • 9. Data: 2021-06-16 07:53:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2021 o 23:48, scobowski pisze:

> [...]
    > karać. Swoje przeskrobała, ale nienawiść ma swoje granice :P
    > Dotąd jeździła 2-litrowym wolnossakiem 165KM/210Nm zaledwie, ale każde

    To już chyba silniki 4-cylindrowe.

    > w czymby nie było zamontowane - jej autko w mieście
    > wciągało nosem, bo dzięki brakowi doładowania było po prostu żwawe i
    > spontanicznie reagowało na prawą stopę;

    A co to za cudo było?

    Bo co prawda nie jeździłem niczym identycznym, ale najbardziej zbliżony
    parametrami wolnossący 1.8 o mocy 130 KM, a aucie klasy B, nijak nie był
    bardziej dynamiczny niż jakiekolwiek doładowane 1.5 o podobnej mocy i
    masie, a wręcz przeciwnie.

    Było dokładnie odwrotnie, więc pewnie daaaaawno nie jeździłeś niczym
    doładowanym, żeby takie herezje wypisywać.
    Owszem, jak liczyć turbodziurę, to przez chwilę jest lepiej, ale potem
    turbobenzyna odrobi początkową stratę z nawiązką.
    A to naprawdę chwila, czasy kilkusekundowej turbodziury w autach z
    ogrmonymi sprężarkami z lat 80-tych już dawno minęły.

  • 10. Data: 2021-06-16 08:32:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Monday, June 14, 2021, 10:05:01 PM, you wrote:

> [...]
    > się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
    > trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i

    Jeśli próbujesz jeździć turbo benzyną jak wolnossącym dieslem, to nic
    dziwnego, że wydaje się mułowata. Sorry, ale nawet 170 KM w małej
    turbo benzynie Alfa Romeo nie pozwala ruszyć z III biegu, co nie
    stanowi problemu dla wolnossącego 1.1 51 KM w C2...
    (tak - wiem, że da się ruszyć też Alfą przypiekając sprzęgło ale
    szkoda sprzęgła)

    Co w niczym nie zmieni faktu, że podczas normalnej jazdy C2 stoi w
    miejscu a Alfa odjeżdża. A do spożycia trzeba się przyzwyczaić. Alfę
    kupiłem zagazowaną - spożycie nie boli. Ale jak chcę mieć fun, to
    przełączam na benzynę.

    --
    Best regards,
    RoMan