  • 1. Data: 2021-08-16 12:34:38
    Temat: Co zamiast GTX 1050 Ti?
    Od: miroski <m...@g...com>

    Mam ostatnio dużo wolnego czasu i postanowiłem trochę pograć czego nie robiłem od
    chyba 10 lat. Oczywiście w starsze tytuły a takim granicznym jest Far Cry 5, w którym
    GTX 1050 Ti nie daje rady w rozdz. 1560x1440. Taki mam monitor a reszta podzespołów
    to i5-7400, 8GB Ram i zasilacz 450W. Inne tytuły planowane do ogrania to serie CoD,
    MoH, Mafia, GTA 5 plus wyścigówki Forza i podobne. GTX 1060 6G wystarczy czy min. GTX
    1070? Jakie Radeony odpowiadają tym modelem? Chcę oczywiście kupić jak najtaniej
    używaną grafikę, nic więcej nie będzie wymieniane.

  • 2. Data: 2021-08-16 13:20:01
    Temat: Re: Co zamiast GTX 1050 Ti?
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2021-08-16 o 12:34, miroski pisze:
> [...]
    1070? Jakie Radeony odpowiadają tym modelem? Chcę oczywiście kupić jak najtaniej
    używaną grafikę, nic więcej nie będzie wymieniane.

    Mogę podpowiedzieć, że na 1060 6GB (komputer ze starym Xeonem i 16 GB
    RAM) Far Cry 5 działa w Full HD na wysokich detalach płynnie (60 kl./s),
    2560x1440 też jest nieźle, choć czasami spada z 60 do 45-55 klatek.
    Starszy Tomb Raider działa bez problemu w 60 kl./s na QHD, nowszy - Rise
    of the Tomb Raider - przy wysokich detalach potrafi zejść z klatkami do
    ok. 40 (ale średnia jest około 60).
    Ogólnie do 1920x1080 karta jeszcze daje radę, w tytułach które
    wymieniłeś rozdzielczość QHD także powinna być w pełni grywalna (choć w
    CoD Warzone już trzeba trochę pójść na kompromis z jakością grafiki,
    nawet w FHD).
    Tak czy inaczej te karty można kupić tylko jako używane, więc przy
    ciągle trwającym wariactwie w temacie cen może się okazać, że niewiele
    dopłacając kupisz GTX 1070, co z pewnością da więcej zapasu mocy.
    Odpowiednikiem dla GTX 1060 jest Radeon RX 580.