  • 1. Data: 2021-08-13 09:01:19
    Temat: Do GRACZY - Z cyklu MONITOR
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Albo ich rodziców ;-)

    Czy człowiek (gracz) widzi różnicę w Hz monitora?

    I czy to wpływa na wyniki w grach?

    https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html#Opinie

  • 2. Data: 2021-08-13 10:54:20
    Temat: Re: Do GRACZY - Z cyklu MONITOR
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 13/08/2021 08:01, _Master_ wrote:
    > Albo ich rodziców ;-)
    >
    > Czy człowiek (gracz) widzi różnicę w Hz monitora?
    >
    > I czy to wpływa na wyniki w grach?
    >

    > https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html#Opinie

    Polecam to obejrzec:
    https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA

    Wychodzi na to, ze wplyw ma.

    TL;DR: https://i.imgur.com/gFNg79c.png

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-08-19 23:37:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 13.08.2021 o 09:01, _Master_ pisze:
    > Albo ich rodziców ;-)
    >
    > Czy człowiek (gracz) widzi różnicę w Hz monitora?
    >
    > I czy to wpływa na wyniki w grach?
    >

    > https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html#Opinie

    Mam laptopa "dla graczy" z ekranem 144. Nie gram, ale bardziej mi
    podchodzi do internetu itp. niż stary 60.

  • 4. Data: 2021-08-25 23:15:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.08.2021 o 09:01, _Master_ pisze:

    > Czy człowiek (gracz) widzi różnicę w Hz monitora?

    Przy przejściu z 60 na 120 (i więcej) na pewno - jest to zauważalne, ale moim zdaniem

    jednak nie ma 'drastycznej' różnicy, chociaż np. na AG273QXP przy 170Hz daję radę bez

    problemu przeczytać literki w okienku które sobie przesuwam a na wiekowym U2711 przy
    tej
    samej prędkości smuży za bardzo

    > I czy to wpływa na wyniki w grach?

    wyświetla obraz szybciej, wpływ na zmianę wyniku zależy już od gry i ciebie ;)

    jeżeli już masz przyzwoitą mysz i sprzęt na którym gra wyświetli ci chociaż tyle fps
    ile
    hz ma monitor to warto spróbować - w czasach zakupów przez internet masz minimum 14
    dni na
    finalną decyzję, a zakupić przez internet warto chociażby ze względu na rzadkie ale
    ciągle
    występujące badpixele czy różną od spodziewanej równomierność podświetlenia

  • 5. Data: 2021-08-26 04:25:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 13 sierpnia 2021 o 09:01:20 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Albo ich rodziców ;-)
    >
    > Czy człowiek (gracz) widzi różnicę w Hz monitora?
    >
    > I czy to wpływa na wyniki w grach?
    >

    > https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html#Opinie

    I tak i nie. Ale do rzeczy:

    Roznica miedzy 60Hz a 120/144 jest zauwazalna. ALE! zeby mozna bylo to docenic trzeba
    aby i myszka miala odpowiednio szybki polling.
    Roznica jest taka jak miedzy filmem w telewizji a teatrem telewizyjnym. Jak masz
    odpowiedni wiek to zaczaisz o co chodzi.

    Co do wynikow w grach to duzo zalezy od calego stosiku technologii.
    Wspomniana myszka, ekran i cpu+gou pomiedzy nimi to jeden kawalek, odpowiednio szybka
    siec to drugi.

    ALE! Jakbym mial komus doradzac to na dzis sugerowal bym jedno/wiecej z listy:
    -Panel 120/144Hz (LCD)
    -Panel OLED (i podobnie, 120Hz lub wiecej jak sie da)
    -Ekran 4:3 jak sie da znalezc. 16:10 jak nie ma nic innego. (Ogolnie w tym temacie
    jest hujnia z grzybnia)
    -Jesli ekran zakrzywiony to raczej jednak masakrycznie panoramiczny. Dzieki temu jest
    jakas tam imersja w obrazie. Innego zastosowania nie widze. Poza tym zakrzywione sa
    bez sensu a panoramiczne tym bardziej.

  • 6. Data: 2021-08-26 08:51:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dzięki wszystkim.

    https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html

    Warto to kupić? ;-)

  • 7. Data: 2021-08-26 22:27:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.08.2021 o 08:51, _Master_ pisze:
    > Dzięki wszystkim.
    >
    > https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html

    > Warto to kupić? ;-)

    Jak dla mnie za mała rozdzielczość, chyba że robisz na dwóch a chcesz kupić tylko i
    wyłącznie Hz do grania.

    Jako opłacalny monitor dla gracza opinie ma dobre:
    https://www.youtube.com/watch?v=wRDcwD7kQDc

  • 8. Data: 2021-08-27 06:09:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 08:51:04 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Dzięki wszystkim.
    >
    > https://www.x-kom.pl/p/653508-monitor-led-24-gigabyt
    e-g24f-czarny.html

    > Warto to kupić? ;-)

    Moze byc.
    Rozmiar jak i rozdzialka na moje jest optymalna.
    Ale cena nieco wysoka jak dla mnie. Jak cena dla ciebie ok to ja nie widze
    przeciwwskazan.