  • 11. Data: 2022-10-06 08:12:30
    Temat: Re: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 07:56, JDX pisze:

    > A tam gdzie mają przejście, wiedzą, że mają pierwszeństwo.

    > Po pierwsze, ja to bym to nazwał nie tyle logicznym myśleniem, co
    > zdrowym rozsądkiem. Znaczy się, że nie zawsze egzekwowanie swojego prawa
    > jest opłacalne. :-D A po drugie, to raczej oznacza nie nieprzystosowanie
    > dróg, a nieprzystosowanie kierowców. Pewnie większość z nich np. na
    > widok ciężarówki wyprzedzającej na trzeciego zrezygnowałaby z
    > egzekwowania swojego pierwszeństwa i uciekła na pobocze. Albo do
    > przydrożnego rowu. :-D

    Dokładnie.
    A piesi w Polsce tak nie robią jak widać i włażą na przejścia nie
    interesując się tym, czy coś jedzie i czy na nich zginą....

    Dlatego albo trzeba im zabrać przejścia, albo prawo do wchodzenia na nie
    bez patrzenia.

  • 12. Data: 2022-10-06 08:19:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 08:12, Cavallino wrote:
    [...]
> [...]
    > interesując się tym, czy coś jedzie i czy na nich zginą....
    >
    > Dlatego albo trzeba im zabrać przejścia, albo prawo do wchodzenia na nie
    Albo bardziej wziąć się za kierowców. :-D W końcu to zazwyczaj oni, a
    nie piesi łamią prawo w takich przypadkach.

  • 13. Data: 2022-10-06 08:25:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 08:19, JDX pisze:
    > On 06.10.2022 08:12, Cavallino wrote:
    > [...]
    > Albo bardziej wziąć się za kierowców. :-D  W końcu to zazwyczaj oni, a
    > nie piesi łamią prawo w takich przypadkach.

    Po 10 przejściach na kilometrze każdy złamie.

  • 14. Data: 2022-10-06 08:37:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 08:25, Cavallino wrote:
    [...]
    > Po 10 przejściach na kilometrze każdy złamie.
    A są gdzieś w Polsce takie miejsca? Wliczając w to nawet przejścia z
    sygnalizacją świetlną. Może centra miast by się na to łapały, ale
    wątpię. Poza tym tam i tak się wolniej jeździ.

  • 15. Data: 2022-10-06 08:41:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 08:37, JDX pisze:
    > On 06.10.2022 08:25, Cavallino wrote:
    > [...]
    > A są gdzieś w Polsce takie miejsca?

    Nie chodzi o dosłowność, tylko o nieprzystosowanie zmian przepisu do
    infrastruktury.
    Najpierw powinni zamienić tak z 70% przejść w sugerowane, a potem
    klarować pieszym, że na tych pozostałych 30% mają pierwszeństwo.

    Jak ktoś tego nie pojmuje, to nie mamy o czym gadać.
    EOD

  • 16. Data: 2022-10-06 09:51:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-06 o 01:09, ii pisze:

    > Znaczy się to jest pouczające dla innych. Gorzej, że cierpią kierowcy.
    O tym piszę, o kierowcach.

    > Studenci wrócili?
    W moim mieście jest ich mało bo są jakieś tam uczelnie/filie ale na
    obrzeżach i nieistotne ilościowo.
    A pisałem o godzinach szczytu gdy ludzie kończą robotę czyli 14-17.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2022-10-06 09:51:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 08:41, Cavallino wrote:

> [...]
    > Najpierw powinni zamienić tak z 70% przejść w sugerowane, a potem
    > klarować pieszym, że na tych pozostałych 30% mają pierwszeństwo.
    Czyli jednak o to chodzi. W każdym razie już widzę, jak piesi
    przykładali by do tego wagę, które przejścia są tylko sugerowane, a
    które są normalne. Tak samo jak i kierowcy. :-D To już lepiej byłoby po
    prostu zlikwidować część przejść.

    > Jak ktoś tego nie pojmuje, to nie mamy o czym gadać.
    Nie, no ja pojmuję i też nad tym ubolewam. Wprowadzono kiedyś PoRD, a
    infrastruktura zupełnie nie przygotowana - praktycznie wszędzie są
    zwykłe skrzyżowania zamiast węzłów drogowych. :-D I zwykłe przejścia
    zamiast przejść podziemnych bądź kładek. :-D

  • 18. Data: 2022-10-06 10:00:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-06 o 06:47, JDX pisze:
    > A na czym polega to nieprzystosowanie wschodnich dróg? Że jak się pieszy
    > zbliża do przejścia, to np. jakieś zapory powinny się podnosić w poprzek
    > jezdni? :-D
    Na ilości przejść bez świateł na jednej z dwóch ulic łączących dwie
    główne arterie w Bielsku, czy ul. Stojałowskiego, tam są 4 przejścia z
    czego dwa przy ciulatym rondzie pod kościołem robią taki tłok że ulica
    notorycznie jest zapchana pod Zamek a rano z kolei Krakowska aż na
    górkę, Lipnicka aż za przedszkole a Żywiecka aż pod stadion, wszystko
    albo większość z tych ulic próbuje się dostać na 3 Maja właśnie
    Stojałowskiego.
    https://www.google.com/maps/@49.8218533,19.0538997,3
    a,60y,98.16h,95.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1AMBVfXE5F2S
    1f9guWUtfw!2e0!7i13312!8i6656

    Wiem że w każdym mieście są wąskie gardła ale przed tymi przepisami
    jakoś one funkcjonowały, teraz jest tragedia.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-10-06 10:03:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-06 o 07:56, JDX pisze:
    > Jak dla mnie marudzenie o zbyt dużej liczbie przejść jest takim samym
    > nonsensem
    Przestań pierdolić od rzeczy, niech dadzą światła wtedy ruch pieszych
    się uporządkuje, be teraz lezą bez końca, jeden ledwo zejdzie już
    następny wchodzi, wystarczą takie dwa przejścia niedaleko siebie i
    zamiast przejechać w minute jedziesz 5 a nawet 10 minut na kilkuset metrach.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-10-06 10:06:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-06 o 07:27, Cavallino pisze:

    > Na ilości przejść?

    Dokładnie.

    --
    Janusz