  • 21. Data: 2020-06-26 07:46:54
    Temat: Re: Covid w Portugalii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2020 22:56:47 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > --Popatrz na te wykresy. To juz jakby kilkanascie dni.
    > no i ? statystycznie grypa trwa 20 tygodni a ty bierzesz kilkanascie dni i chcesz
    wyciagac wnioski ?

    Ale mnie nie interesuje 20 tygodni, tylko 2.
    Zachorowan wiecej niz 3-4 tygodnie temu, a zgonow znacznie mniej.

    Rozszerzyli testowanie, jest lekarstwo, wirus oslabl ?
    Czy kto mial umrzec ten juz umarl ... ale to chyba nie w Portugalii,
    gdze zgonow bylo malo i zarazonych tez jakby malo.

    > --Poza tym z miesiac temu mieli bardzo stabilne słupki.
    >
    > Niemcy tez. Potem arabska impreza, syf u rzeznikow i hokus pokus +1000 nowych
    zarazen w jednym tygodniu

    No i sytuacja jakby podobna - a smiertelnosc spada.
    Czekamy jeszcze 2 tyg, az sie choroba rozwinie i zaczna umierac ?

    J.

  • 22. Data: 2020-06-26 08:43:33
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ale mnie nie interesuje 20 tygodni, tylko 2.

    jak juz dojdziesz do dnia to mozesz klepac newsy na paski grozy w TVPis :-)

    --Zachorowan wiecej niz 3-4 tygodnie temu, a zgonow znacznie mniej.

    no i ? za duzo nieznanych czynnikow zeby wyciagac wnioski

    --No i sytuacja jakby podobna - a smiertelnosc spada.

    podobna do czego ? wiesz kto choruje w Portugalii ?

    --Czekamy jeszcze 2 tyg, az sie choroba rozwinie i zaczna umierac ?

    to jeszcze raz (nie wiem juz ktory) gornicy, pracownicy rolni czy rzeznicy nie umra
    ... 90% truposzy to 70+ a w tych grupach ich nie ma

    PS w tym tempie (statystycznie) w Niemczech do konca roku umrze jeszcze z 1500 osob
    na virusa co da nieco ponad 10k gdzie mocniejsza grypa (sprzed 2 lat) wykosila 25k
    dusz

  • 23. Data: 2020-06-26 09:09:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2020 23:43:33 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
> [...]
    >
    > --No i sytuacja jakby podobna - a smiertelnosc spada.
    > podobna do czego ? wiesz kto choruje w Portugalii ?

    Tylko na liczby patrze.

    > --Czekamy jeszcze 2 tyg, az sie choroba rozwinie i zaczna umierac ?
    > to jeszcze raz (nie wiem juz ktory) gornicy, pracownicy rolni czy rzeznicy nie umra
    ... 90% truposzy to 70+ a w tych grupach ich nie ma

    Chyba, ze zdazyli rozniesc po rodzinie, znajomych, przypadkowych
    osobach.

    > PS w tym tempie (statystycznie) w Niemczech do konca roku umrze
    > jeszcze z 1500 osob na virusa co da nieco ponad 10k gdzie
    > mocniejsza grypa (sprzed 2 lat) wykosila 25k dusz

    Chyba, ze tempo wzrosnie ...
    A jak nie wzrosnie ... to Niemcy z natury odporni, czy w pore zrobili
    lockdown :-)

    Bo przyklady innych krajow pokazuja, ze moze byc kiepsko.

    J.

  • 24. Data: 2020-06-26 09:51:57
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Tylko na liczby patrze.

    nic z nich nie wynika, to wrozenie z fusow

    --Chyba, ze zdazyli rozniesc po rodzinie, znajomych, przypadkowych osobach.

    a sa ogniska na Slasku poza kopalniami ? to pytanie retoryczne :-)

    --Chyba, ze tempo wzrosnie ...

    chyba ze zmaleje ... fusy nic wiecej

    --A jak nie wzrosnie ... to Niemcy z natury odporni, czy w pore zrobili
    lockdown :-)

    jacy odporni ? starzy ludzie umieraja tu sie nic nie zmienilo

    --Bo przyklady innych krajow pokazuja, ze moze byc kiepsko.

    Szwecja ? krzywa zaczela opadac wiec pozostaje juz tylko Polska :-)

    https://www.google.com/search?q=sweden+corona&rlz=1C
    1GCEA_enDE868DE869&oq=sweden+corona&aqs=chrome..69i5
    7j0l7.2672j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#wptab=s:H4sI
    AAAAAAAAAONgVuLVT9c3NMwySk6OL8zJecTYxMgt8PLHPWGpyklr
    Tl5jLOYS901NyUzOzEt1ySxOTSxO9clPTizJzM8T0uNic80rySyp
    FFLhEpRCNUeDQYqfC1VISIOLA65XhotXilM_V98gxaCsMA-ompsL
    weXZxcTtkZqYU5IRXJJYUryIVdQ5vyg_L7Ess6i0WBcklllckpkN
    AEhOpcC9AAAA

  • 25. Data: 2020-06-26 15:56:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Tylko na liczby patrze.
    >nic z nich nie wynika, to wrozenie z fusow

    Ale wynika, ze cos tam jest dziwnego :-)

    >--Chyba, ze zdazyli rozniesc po rodzinie, znajomych, przypadkowych
    >osobach.

    >a sa ogniska na Slasku poza kopalniami ? to pytanie retoryczne :-)

    No coz, wybory tylko korespondencyjne beda w dwoch gminach
    Marklowice na Slasku i Baranow w Wielkopolsce.

    Ile kopalni jest w Marklowicach ?

    >--Chyba, ze tempo wzrosnie ...
    >chyba ze zmaleje ... fusy nic wiecej

    Niby fusy, ale zebys potem nie uslyszal "nie uwazales jak robiles, to
    teraz rob jak uwazasz" :-)

    A na razie - premier Johnson grozi zamknieciem plaz :-)

    >--A jak nie wzrosnie ... to Niemcy z natury odporni, czy w pore
    >zrobili
    lockdown :-)

    >jacy odporni ? starzy ludzie umieraja tu sie nic nie zmienilo

    Jest jednak roznica w wynikach Wloch, Hiszpanii, Francji, a Niemiec,
    Austrii czy Szwajcarii.
    Czy Polski.

    >--Bo przyklady innych krajow pokazuja, ze moze byc kiepsko.
    >Szwecja ? krzywa zaczela opadac wiec pozostaje juz tylko Polska :-)

    Raczej te Wlochy mialem na mysli, NY, itp ...
    Lekcewazysz, lekcewazysz, a potem 50 tys zgonow ...

    J.

  • 26. Data: 2020-06-26 16:02:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25.06.2020 o 07:10, Przemek Jedrzejczak pisze:

    >Z ciekawości - czemu? Nie piszę, że nie, ale tak czy inaczej ma
    >więcej sensu w krótkim okresie niż ilość wykrytych przypadków czy
    >nawet ozdrowieńców.

    Ja moglem pisac, bo np 1 dzien, to:
    -fluktacja statystyczna sie moze zdarzyc, szczegolnie gdy liczba
    zgonow niewielka,

    -niepewnosc co do raportowania - zglosili zgon od razu, czy z
    opoznieniem, instytucja przyjmujaca zapisala z data zgloszenia, czy z
    data zgonu, poprawila dane wsteczne, czy nie poprawila ..

    J.

  • 27. Data: 2020-06-26 17:37:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 16:02, J.F. pisze:

    > Ja moglem pisac, bo np 1 dzien, to:
    > -fluktacja statystyczna sie moze zdarzyc, szczegolnie gdy liczba zgonow
    > niewielka,

    No może, ale o rząd wielkości lepiej niż liczba nowy przypadków, która
    tak naprawdę jest nawet nie pochodną a po prostu odzwierciedleniem
    (pomnożoną przez stałą) ilości testów;)

    > -niepewnosc co do raportowania -  zglosili zgon od razu, czy z
    > opoznieniem, instytucja przyjmujaca zapisala z data zgloszenia, czy z
    > data zgonu, poprawila dane wsteczne, czy nie poprawila ..

    To jeszcze nic - covid czy epidemia chorób współistniejących?

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-06-26 18:29:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >No może, ale o rząd wielkości lepiej niż liczba nowy przypadków,
    >która tak naprawdę jest nawet nie pochodną a po prostu
    >odzwierciedleniem (pomnożoną przez stałą) ilości testów;)

    Przez stałą to nie - pisalem dlaczego.
    Tym niemniej mocno zalezy od ilosci wykonanych testow.

    >To jeszcze nic - covid czy epidemia chorób współistniejących?

    Zakladam jednak ze test zrobili i Covid sie w organizmie objawil.
    A czy byl przyczyna smierci ... dany kraj chyba jakos jednolicie
    raportuje.

    J.

  • 29. Data: 2020-06-26 19:05:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 18:29, J.F. pisze:

    > Przez stałą to nie - pisalem dlaczego.
    > Tym niemniej mocno zalezy od ilosci wykonanych testow.

    W krótkiej perspektywie przez stałą.

    > Zakladam jednak ze test zrobili i Covid sie w organizmie objawil.

    Czasem się objawił, czasem nie zdążyli zbadać, czasem się nie da wpisać
    niepotwierdzonego.

    > A czy byl przyczyna smierci ... dany kraj chyba jakos jednolicie raportuje.

    Mam wątpliwości

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-07-02 08:08:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.06.2020 o 14:56, J.F. pisze:

    > Niby fusy, ale zebys potem nie uslyszal "nie uwazales jak robiles, to
    > teraz rob jak uwazasz" :-)
    >
    > A na razie - premier Johnson grozi zamknieciem plaz :-)

    tu to w ogóle jest super, w zasadzie to można wszystko, tylko nie
    pracować. To znaczy blokady ponoć są (w Szkocji jeszcze większe bo
    tutejsza premier musi przelicytować Borysa), ale nikt tego nie egzekwuje
    - właśnie się dowiedziałem, że fryzjerów otwierają chyba w połowie lipca
    - a od miesiąca ogłaszają się tak, jakby już dawno byli otwarci, ponoć
    otwierają sklepy ogrodnicze, choć te nigdy się nie zamknęły.
    Niby możesz jechać tylko 5 mil od domu, ale jak jest gorąco to przecież
    możesz jechać na plażę, bo to się rzadko zdarza, a jak pada deszcz to
    możesz jechać 100km dalej bo tam może nie padać :) Tzn. nie możesz, ale
    nikt tego nie sprawdza :)

    Lukasz