  • 1. Data: 2021-11-14 10:47:10
    Temat: Czujnik poziomu wody pitnej
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Temat jak w topiku, wydaje się banalny, ale są wątpliwości.
    Chodzi o wodę pitną, aby niepotrzebnie jej nie zanieczyszczać materiałem
    z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    pływakowe wydają się być zbyt zawodne. Jakieś pomysły, dostępne dla
    amatora ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2021-11-14 11:13:33
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody pitnej
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2021 o 10:47, PeJot pisze:
> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne.  Jakieś pomysły, dostępne dla

    W Gugla nie chciało Ci się wpisać?
    https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomu-cieczy-opt
    yczny-11087720964

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2021-11-14 12:17:33
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > W Gugla nie chciało Ci się wpisać?
    > https://allegro.pl/oferta/czujnik-poziomu-cieczy-opt
    yczny-11087720964

    A kupił byś cokolwiek od gościa z takimi opiniami, takim podejściem i na
    dodatek samooceniającego się?
    Nawet nie wiadomo jak toto podłączyć.

    PeJot.
    Co do czujnika (nie przetwornika!). Proponuję jakikolwiek czujnik
    pojemnościowy. Jak zbiornik jest z tworzywa, szkła, ceramiki, to
    wystarczy przyłożyć z boku (z zewnątrz) i wyregulować czułość. Jak
    metalowy, to wypada zrobić jakiś otwór zakryty w zasadzie czymkolwiek,
    szklanym korkiem, plastikowym denkiem i obok niego umieścić czujnik.
    Dostaniesz sygnał jest woda - nie ma wody, czyli tak jak czujnik
    powinien reagować.

    Jak chcesz mierzyć, to może na górze zbiornika czujnik ultradźwiękowy?
    Dostaniesz odległość lustra od czujnika, a to daje się łatwo przeliczyć
    na objętość.

    Mało danych, więc mało konkretów.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2021-11-14 12:34:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 12:17, Irek.N. pisze:
    yczny-11087720964

    > A kupił byś cokolwiek od gościa z takimi opiniami, takim podejściem i na
    > dodatek samooceniającego się?
    > Nawet nie wiadomo jak toto podłączyć.

    O, toto.

> [...]
    > pojemnościowy. Jak zbiornik jest z tworzywa, szkła, ceramiki, to
    > wystarczy przyłożyć z boku (z zewnątrz) i wyregulować czułość.

    A jakiś konkretny sprawdzony typ ? Zbiornik z tworzywa, wskazana
    implementacja bez demolki.

    > Mało danych, więc mało konkretów.

    Wystarczy detekcja poziomu maksymalnego, a na wyjściu przekaźnik NC/NO.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-11-14 12:55:34
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne.  Jakieś pomysły, dostępne dla

    Czujnik cofania z samochodu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2021-11-14 13:19:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.11.2021 o 12:17, Irek.N. pisze:
    yczny-11087720964

    > A kupił byś cokolwiek od gościa z takimi opiniami, takim podejściem i na
    > dodatek samooceniającego się?
    > Nawet nie wiadomo jak toto podłączyć.

    Wiadomo :) Nie chodziło przecież o sprzedawcę tylko o rozwiązanie.

> [...]
    > szklanym korkiem, plastikowym denkiem i obok niego umieścić czujnik.
    > Dostaniesz sygnał jest woda - nie ma wody, czyli tak jak czujnik

    Prościej zadać pytanie z sugestią odpowiedzi do googla:

    Czujnik poziomu cieczy optyczny
    Czujnik poziomu cieczy pojemnościowy
    Czujnik poziomu cieczy magnetyczny
    Czujnik poziomu cieczy dźwiękowy
    Czujnik poziomu cieczy *dowolne kombinacje.

    Rozwiązań od cholery :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 7. Data: 2021-11-14 14:45:52
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 10:47, PeJot pisze:
> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne.  Jakieś pomysły, dostępne dla

    Z własnego doświadczenia - czujniki pływakowe są najbardziej niezawodne.
    Są wersje do spożywczych.

    --
    Desoft

    Avast.

  • 8. Data: 2021-11-14 14:50:37
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    PeJot napisał(a):
> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne. Jakieś pomysły, dostępne dla

    Może podejdzie czujnik pojemnościowy? Trzeba się wczytać w noty katalogowe
    tych oferowanych na all. Te z TME w kosmicznej cenie nadają się do mat. sypkich/wody.
    Może i te tańsze również się nadają?

    > Chodzi o wodę pitną, aby niepotrzebnie jej nie zanieczyszczać materiałem
    > z elektrod czujników

    Z rur i tak żelazo przechodzi do wody. Woda chemicznie czysta nie nadaje się do
    picia,
    tu bym nie tragizował z zanieczyszczeniami.

  • 9. Data: 2021-11-14 14:51:14
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.11.2021 12:55, yabba wrote:

    > Czujnik cofania z samochodu.

    IMHO nie zadziała.
    Taki HC-SR04 głupieje w zamkniętej komorze - nie sądzę żeby z innymi
    było lepiej.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2021-11-14 15:06:42
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    PeJot napisał(a):

    > O, toto.

    https://youtu.be/UTazKW05t5M resztę po symbolu sam znajdziesz.
    Ciekawe jak tam z osadzaniem kamienia na takim czujniku?