  • 11. Data: 2021-11-14 15:33:41
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody pitnej
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 14:50, Astralny Rębajło pisze:

    > Z rur i tak żelazo przechodzi do wody. Woda chemicznie czysta nie nadaje się do
    picia,
    > tu bym nie tragizował z zanieczyszczeniami.

    Same elektrody czujnika z nierdzewki powinny być OK, ale obawiam się o
    elektrolizę, choć zwykle na tych elektrodach jest kilkanaście kHz.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2021-11-14 16:23:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Czołem. Temat jak w topiku, wydaje się banalny, ale są wątpliwości.
    >Chodzi o wodę pitną, aby niepotrzebnie jej nie zanieczyszczać
    >materiałem z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić
    >elektrolizy. Czujniki pływakowe wydają się być zbyt zawodne. Jakieś
    >pomysły, dostępne dla amatora ?

    Jest cala masa takich czujnikow "przemyslowych", w umiarkowanych
    cenach.

    Plywakowe naprawde zawodne? w toalecie sie sprawdzaja ... przez 10 lat
    :-)

    Optyczne, ultradzwiekowe, pojemnosciowe, cisnieniowe, ciezarowe ...
    tylko czy np odporne na kamien ...

    https://www.elfa.se/en/sensors/level-sensors/c/cat-D
    NAV_PL_1308

    A tak swoja droga
    https://www.elfa.se/en/level-sensor-pnp-sick-up56-21
    4178/p/30125424

    Co to za rodzaj czujnika?
    Opisy dla idiotow trafily juz do techniki ?

    J.

  • 13. Data: 2021-11-14 16:35:18
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 14 Nov 2021 13:19:02 +0100, LordBluzg?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiadomo :) Nie chodziło przecież o sprzedawcę tylko o rozwiązanie.

    > Prościej zadać pytanie z sugestią odpowiedzi do googla:
    >
    > Czujnik poziomu cieczy optyczny
    > Czujnik poziomu cieczy pojemnościowy
    > Czujnik poziomu cieczy magnetyczny
    > Czujnik poziomu cieczy dźwiękowy
    > Czujnik poziomu cieczy *dowolne kombinacje.
    >
    > Rozwiązań od cholery :>

    A gdyby postawić ten zbiornik na wadze i mierzyć ciężar...?
    Albo mierzyć ciśnienie słupa cieczy tensometrem na dnie zbiornika...?

    Może głupie, ale jak wymyśliłem, to napisałem ;-)

    --
    Artur Stachura

  • 14. Data: 2021-11-14 16:50:41
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 14.11.2021 o 15:06, Astralny Rębajło pisze:

    > https://youtu.be/UTazKW05t5M resztę po symbolu sam znajdziesz.
    > Ciekawe jak tam z osadzaniem kamienia na takim czujniku?

    Do dupy implementacja, po co przechodzić przez ściankę?
    Dać go na zewnątrz. Jak ścianka gruba, to większy czujnik zastosować i
    tyle. :)
    Żadnego kamienia czy styku z cieczą nie trzeba. Do pojemnościowego
    wystarczy zbliżyć palec, metal, gumę, drewno, wodę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2021-11-14 16:57:34
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Może podejdzie czujnik pojemnościowy? Trzeba się wczytać w noty katalogowe
    > tych oferowanych na all. Te z TME w kosmicznej cenie nadają się do mat.
    sypkich/wody.
    > Może i te tańsze również się nadają?
    >
    > Z rur i tak żelazo przechodzi do wody. Woda chemicznie czysta nie nadaje się do
    picia,
    > tu bym nie tragizował z zanieczyszczeniami.

    Pojemnościowy nie musi mieć styku z wodą. Jeden jedyny problem jaki
    widzę to fakt, że jak na ściankach zbiornika zostanie trochę wody (np:
    krople), to czujnik może je widzieć. Jak by było wiadomo z czego jest
    zbiornik, to można przewidzieć czy hydrofobowość ścianek zbiornika
    będzie wystarczającą i problemu z pozostającymi kroplami nie będzie.

    Darował bym sobie dziurawienie zbiornika i przekładanie czegokolwiek.

    A z hardkorowych rozwiązań:
    System wizyjny z kamerą i obiektywem telecentrycznym, oświetlaczem z
    obiektywem telecentrycznym w przypadku detekcji poziomu w butelkach
    przeźroczystych.
    System za...80kPLN? i tak, takie rzeczy też się robi czasami, bo nie ma
    jak inaczej.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2021-11-14 17:04:33
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Wystarczy detekcja poziomu maksymalnego, a na wyjściu przekaźnik NC/NO.

    Naprawdę w Twoim przypadku nie ma to chyba znaczenia, jakikolwiek
    dobrego producenta. Pojemnościowe najczęściej chyba Balluffa stosuję,
    ale nie upieram się przy nim.
    Tutaj masz z IFM-a jak toto działa.
    https://www.youtube.com/watch?v=bW-kOVOGLQc

    A tutaj masz przykład (pod koniec) o co mi chodzi.
    https://www.youtube.com/watch?v=Gy9kbsmV3nQ

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2021-11-14 17:05:41
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    A tutaj przykład jak to spieprzyć koncertowo :)

    https://www.youtube.com/watch?v=gH7eXcV-6Dc

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2021-11-14 19:28:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >przeźroczystych.
    >System za...80kPLN? i tak, takie rzeczy też się robi czasami, bo nie

    Pytanie, czy sie nie da go zrobic za 800zl.

    tylko ... jak zbiornik zmatowieje , kamien sie osadzi, itp ?

    J.

  • 19. Data: 2021-11-14 19:32:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 14 listopada 2021 o 03:47:12 UTC-6 PeJot napisał(a):
> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne. Jakieś pomysły, dostępne dla

    Moj zawor plywakowy w spluczce zawodny nie jest.
    Dodasz do niego mikrostyk i gotowe. Jak nie chcesz mikrostyka to halotron i magnes.

    Albo tak jak reszta prawi, ultradzwieki na arduino lub pasek alufolii i czujnik
    pojemnosciowy zrobic.

  • 20. Data: 2021-11-14 21:26:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 10:47, PeJot pisze:
> [...]
    > z elektrod czujników, lub niepotrzebnie nie robić elektrolizy. Czujniki
    > pływakowe wydają się być zbyt zawodne.  Jakieś pomysły, dostępne dla

    Czujnik pływakowy z magnesem chodzący góra-dół na rurce pcv, w rurce
    kontaktron na odpowiedniej wysokości.

    --
    Janusz