  • 11. Data: 2021-05-14 05:56:29
    Temat: Re: Czujnik zalania
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-05-13 o 22:33, heby pisze:

    > Zadziałaja w sytuacji przeciętnego Kowalskiego, który nie ruszał go od
    > 10 lat i obecnie da się go odkręcić tylko młotkiem?
    >
    > Mój zawór do wody wymaga uzycia *znacznej* siły po zaledwie kilku
    > miesiącach bycia otwartym.
    >
    > Trzeba by tym ruszać chyba raz na jakiś czas. A to znowu spowoduje że
    > zacznie przeciekać... a może są jakies "przemysłowe, do zamykania i
    > otwierania tysiace razy"?
    >
    > Czekam na zawór bez częsci ruchomych ;)

    Triak to się nazywa :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2021-05-14 07:54:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.05.2021 o 20:20, Mirek pisze:

    > To już lepsze czujniki (...) bo wyrwało
    > redukcję przed zaworem i wodomierzem.

    spróbuj się zastanowić nad tym co napisałeś

    zdecydowanie LEPSZE jest połączenie zalet tego co ja wymyśliłem i ty
    wymyśliłeś. Ale jesteśmy tak wychowani, że domyślnie nie szukamy zgody,
    tylko chcemy aby moje było na wierzchu.

    ToMasz

    PS
    Trafił mi sie przypadek, gdzie wężyk za zlewem pękł w taki sposób, że
    "sikał" w górę cieniutką strużką, za kuchenką na sufit. rezultat: mokry
    sufit, woda leci z sufitu po ścianie. najpierw zakręcili wodę w budynku,
    potem szukali u sąsiada wyżej. nie znaleźli skąd, po 2 godzinach zaczęli
    wierzyć w cuda. odkręcili wodę pewni ze właścicielowi mieszkania bije na
    dekiel i sam sobie podlewa sufit. po 15 minutach leje się po ścianie.
    ale teraz szukali na załączonej wodzie i znaleźli.
    na 100% nie postawiłbyś tam czujnika zalania.

  • 13. Data: 2021-05-14 09:37:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 22:33:06 +0200, heby wrote:

    > Zadziałaja w sytuacji przeciętnego Kowalskiego, który nie ruszał go od
    > 10 lat i obecnie da się go odkręcić tylko młotkiem?

    Dlatego moj pomysl - automatyka zakreca sama co miesiac :-)

    Sa. Ale cena przemyslowa :-)

    J.

  • 14. Data: 2021-05-14 09:57:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/05/2021 05:56, PeJot wrote:
    > Triak to się nazywa :)

    A półprzewodzące rury i złacza z barierą ciśnienia już wynaleziono ;)?

    Całkiem serio, to kilka lat temu widziałem na filmie zawór który nie
    miał częsci ruchomej przechodzącej przez obudowę. Bimetal, rozgrzewany
    prądem, zamykał klapę, sam bimetal nie był w strumieniu wody, przez co
    nie oddawał ciepła. Z tego co pamiętam był "silniejszy" niż
    elektrozawór, ale obecnie nie potrafie znaleźć tego filmiku z yt, więc
    mogłem coś pokręcić.

  • 15. Data: 2021-05-14 10:07:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W baterii umywalkowej Schell (fotokomórka) jest to raz na dobę.
    Tak swoją drogą w opisach pojawia się słowo solenoid.
    Solenoid valve na wejściu do mieszkania (przy liczniku)? A pstryczek np. gdzieś w
    przedpokoju przy drzwiach.

    Natomiast akwarium (pęknięcie zbiornika, rozszczelnienie silikonu/kleju,
    rozszczelnienie filtra/orurowania, pęknięcie wężyka,
    wypadnięcie jakiejś rurki co to nagle się jej pamięć kształtu przypomniała) to
    wdzięczny temat do sygnalizacji elektronicznej.

    -----

  • 16. Data: 2021-05-14 10:13:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 10:07:19 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Tak swoją drogą w opisach pojawia się słowo solenoid.
    > Solenoid valve na wejściu do mieszkania (przy liczniku)? A pstryczek np. gdzieś w

    Wymaga stalego zasilania.
    A przeciez zawor na wejsciu juz jest ... tylko ze zapewne kulowy.

  • 17. Data: 2021-05-14 10:14:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 09:57:55 +0200, heby wrote:

    > A półprzewodzące rury i złacza z barierą ciśnienia już wynaleziono ;)?
    >
    > Całkiem serio, to kilka lat temu widziałem na filmie zawór który nie
    > miał częsci ruchomej przechodzącej przez obudowę. Bimetal, rozgrzewany

    Ale masa elektrozaworow z solenoidami tez ma szczelna obudowe.
    Gorzej, jak obudowa peknie.

    J.

  • 18. Data: 2021-05-14 16:47:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-05-14 o 09:57, heby pisze:

> [...]
    > nie oddawał ciepła. Z tego co pamiętam był "silniejszy" niż
    > elektrozawór, ale obecnie nie potrafie znaleźć tego filmiku z yt, więc

    Całkiem serio to takie coś stosuje się w pralkach jako zawór 2 drożny:

    https://hurt-agd.bazarek.pl/opis/45431/amica-zawor-p
    rzesterowania-pralki-amica.html

    Tyle że:

    1) bimetal jest mało trwały i puchnie po kilku latach eksploatacji

    2) za szczelne toto nie jest

    3) wolno działa - przesterowanie trwa kilka minut.

    Ale, jako awaryjny zawór odcinający można by użyć typowy przemysłowy
    elektrozawór NO. Bo takie e.z. NC mają chyba za niską żywotność, aby
    nimi kłapać jak się użytkownikowi się zamarzy spuścić wodę w WC.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 19. Data: 2021-05-14 16:48:37
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-05-14 o 10:14, J.F pisze:

    > Ale masa elektrozaworow z solenoidami tez ma szczelna obudowe.
    > Gorzej, jak obudowa peknie.

    I na to jest rada ostateczna - ubezpieczenie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 20. Data: 2021-05-14 17:24:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-05-13 o 12:57, J.F pisze:
    > Hi hi - kiedys przemyslalem home automation, i mi wyszlo:
    > -trzeba sie spiac z wodomierzem,
    > -oraz zaworem glownym,
    > -automatyka w trybie "wyszlismy z domu" ma sprawdzac przeplyw wody ...
    > i zamykac zawor w razie potrzeby.
    > -moze miec tryb "nastawiona pralka/zmywarka" i limit wody.
    > -raz na miesiac powinna zawor zamknac, aby nie zakamienil sie na
    > dobre.

    Są takie.
    https://allegro.pl/oferta/system-antyzalaniowy-przec
    iwzalaniowy-radiowy-8498672318?utm_feed=aa34192d-eee
    2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_mediu
    m=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_wyposazenie&ev_adgr=
    Decor_1&gclid=CjwKCAjwv_iEBhASEiwARoemvIjfr3uxamlfLR
    on6GEjkkHz3kPT_dKa10aSnzYv2zXhjjwQ5130BBoCnXYQAvD_Bw

    I są te proste, mechaniczne, które liczą litry. Po przekroczeniu
    odcinają i trzeba "resetować:.

    Robert