  • 21. Data: 2020-10-21 21:02:00
    Temat: Re: Czy Wasze zegarki w samochodach działają poprawnie?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.
    Ja już wiem u mnie które urządzenia w kuchni lubią się spieszyć (większość, ale
    bardzo mało), a które opóźniać (mikrofala coś 1
    min/miesiąc).

    Za komuny radio z budzikiem (kapitalistyczne Ingersoll przywiezione z Londynu)
    potrafiło się spóźniać ze 2-3 min/dobę.
    Z tym radiem to najbardziej sobie pluję w brodę, że zleciłem przestrojenie z
    zachodniego FM na polskie, a gdy za kilka lat u nas
    wprowadzili zachodnie pasmo, to facio stwierdził że już z powrotem nie zestroi.

    -----

  • 22. Data: 2020-10-22 15:39:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Chyba coraz rzadziej są sterowane częstotliwością sieci.

    Nie tak znowu rzadko, skoro Europejczycy zauwazyli problem pare lat
    temu.

    Ewentualnie - zegarki na kwarcu, a kuchenki, pralki zmywarki - na
> [...]

    >Za komuny radio z budzikiem (kapitalistyczne Ingersoll przywiezione z
    >Londynu) potrafiło się spóźniać ze 2-3 min/dobę.

    Hm, ja tam pamietam, ze sie raczej spieszylo, ale bywaly takie dni,
    gdzie i 20 minut potrafilo sie spoznic.

    J.

  • 23. Data: 2020-10-23 21:04:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-18 19:35, _Master_ wrote:
    > Już w drugim aucie zauważyłem (wcześniej a Yarisie, Almerze Corsie jakoś
    > mnie to nie ubodło) że zegar wyświetlający godzinę albo się spóźnia albo
    > przyśpiesza.
    > I nie są to małe wartości. Po tygodniu może to być 10 minut.
    > Chodzi o fiata Sedici (czyli japończyka SX4) a teraz Daitatsu Sirion.
    > W jednym i drugim były problemy z napięciem co skończyło się naprawą
    > alternatora. Po roku od naprawy zegar dalej się spóźnia.
    > Czy elektronika użyta w tych zegarkach jest wrażliwa na napięcie?
    >
    > PS. zauważyłem też że kilkuletnie radio Sony nie trzyma czasu. A np.
> [...]

    Zegar ... z GPS albo radia czas ma. Jak nie ma to ... od częstotliwości
    kwarcu zależy. 32kHz jest niedokładny.

  • 24. Data: 2020-10-23 21:06:49
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-19 20:18, PiteR wrote:
    > in <news:5f8dbab2$0$519$65785112@news.neostrada.pl>

    > żyła wodna jak nic

    A nie złota?

  • 25. Data: 2020-10-28 18:55:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Minął tydzień i fiat sedici się spieszy o 10 minut.

    PS. Czy powodem może być "kończący" się akumulator?

    Przed odpaleniem napięcie ok 10V.

  • 26. Data: 2020-10-29 12:40:19
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-10-2020 o 18:55, _Master_ pisze:
    > Minął tydzień i fiat sedici się spieszy o 10 minut.
    >
    > PS. Czy powodem może być "kończący" się akumulator?
    >
    > Przed odpaleniem napięcie ok 10V.

    Masz zepsuty zegarek.

    yabba

  • 27. Data: 2020-10-29 21:00:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Sirion 2005 rok.

    Po takim samym czasie spieszy się 7 minut.
    nowy akumulator i alternator.

    Napięcie 12V z hakiem przed odpaleniem

  • 28. Data: 2020-10-29 21:01:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    PS. To wygląda jak to przekłamanie o 7 km/h na prędkościomierzu.

    XXI wiek W MORDĘ ;-)

  • 29. Data: 2020-11-18 13:33:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Nie jest dobrze.*
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g
    >
    > *
    > - także > również, też
    > - tak że > tak więc, zatem

    Hmm. "Tak że" wygląda nienaturalnie, ale wygląda na to, że masz rację.
    Dzięki, postaram się zapamiętać.

    --
    Student z biednego afrykanskiego panstwa przychodzi do hydraulika:
    - Prose pan. Sedes mi zle pracowac. Woda sybko leciec i nie sdasyc