  • 31. Data: 2023-06-09 00:32:39
    Temat: Re: Czy ktoś potrafi podłaczyć male routery WiFi LTE jako modemy USB ?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 8 June 2023 at 22:09:13 UTC+2, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Po pierwsze taka ustawa nie istnieje. Jest Interoperable Europe Act,
    > dotycząca interoperacyjności w systemach realizujących usługi publiczne. Po
    > drugie interoperacyjność polega na używaniu otwartych, powszechnie znanych
    > standardów, protokołów i formatów aby systemy mogły wygodnie wymieniać dane.
    > Więc to nie ma związku z nakładaniem na producenta sprzętu jakichś wymogów
    > odnośnie USB w routerze.
    > --
    > Grzegorz Niemirowski
    > https://www.grzegorz.net/

    Interoperability Act to generalna agenda, obowiązująca na światowym rynku IT od 30+
    lat

    Kupujesz sprzęt, oprogramowanie i one mają działać, współdziałać z istniejącymi
    systemami IT, oferowanymi na rynku i posiadane interfejsy mają być opisane i aktywne

    I posiadam 3 mobilne routery WiFi 4G LTE
    wyposażone w złącze USB
    i złącze USB ma oferować tak ładowanie aku w routerze, jak i transfer danych

    i na podstawie Interoperability Act
    transfer danych przez złacze USB nie może byc zablokowany, utrudniony, skomplikowany,
    jak
    wynika z opisu na stronie operatora Orange,
    że złącze USB w routerze się uaktywni do transferu danych, po przyłączeniu do routera
    15 użytkowników przez WiFi

    Gdyż powyższa klauzula narusza
    Interoperability Act,

    czyli blokuje korzystanie z istniejącego interfejsu USB, do transferu danych,
    czyli promuje monopole

    gdyz użytkownik, typu ja, jest zmuszony do szukania obejścia tego utrudnienia,
    np. zakupując dodatkowy router mikrotik, aby wygenerował 15 adresów MAC
    do połaczenia z routerem,
    aby ten odblokował złacze USB do transferu danych
    dla 16. użytkownika, czyli mnie

    Stanowi to formę wykorzystania pozycji monopolisty, czyli jest to penalizowana
    procedura
    i sam Orange powinien ją ścigać od 1.dnia kiedy się o niej dowiedział.

    Jak widać (ze strony operatora) Orange nie jest zainteresowany aby sprzedawane przez
    niego produkty były zgodne
    z Interoperability Act

    ===
    Interoperability is a characteristic of a product or system to work with other
    products or systems.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Interoperability

    SEC. 4. Interoperability.

    (a) In general.--A covered platform shall maintain a set of transparent,
    third-party-accessible interfaces (including application programming interfaces) to
    facilitate and maintain interoperability with a competing business or a potential
    competing business that complies with the standards issued pursuant to section 6(c).

    https://www.congress.gov/bill/117th-congress/house-b
    ill/3849/text

    Home > Legislation > 117th Congress > H.R.3849
    H.R.3849 - ACCESS Act of 2021 117th Congress (2021-2022)

  • 32. Data: 2023-06-09 10:33:36
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    a a <m...@g...com> napisał(a):
    > Interoperability Act to generalna agenda, obowiązująca na światowym
    > rynku IT od 30+ lat

    Nie ma agendy o takiej nazwie.

> [...]
    > Gdyż powyższa klauzula narusza
    > Interoperability Act,
    > czyli blokuje korzystanie z istniejącego interfejsu USB, do transferu

    Ciągle opisujesz wymyślone prawo, które nie istnieje.

> [...]
    > 15 adresów MAC do połaczenia z routerem,
    > aby ten odblokował złacze USB do transferu danych

    To jest wymyślone przez Ciebie zachowanie. W instrukcji urządzenia nie ma
    nic o odblokowywaniu USB. Jest tylko bełkotliwy opis, który Ty drążysz
    zamiast zignorować.

    > Stanowi to formę wykorzystania pozycji monopolisty, czyli jest to
    > penalizowana procedura i sam Orange powinien ją ścigać od 1.dnia kiedy
    > się o niej dowiedział.

    Jakiego monopolisty? Ani Orange ani Alcatel (producent urządzenia) nie są
    monopolistami.

    > Jak widać (ze strony operatora) Orange nie jest zainteresowany aby
    > sprzedawane przez niego produkty były zgodne z Interoperability Act

    Trudno żeby Orange interesowało wymyślone prawo.

    > ===
    > Interoperability is a characteristic of a product or system to work with
    > other products or systems.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Interoperability

    No właśnie. Rzeczone routery korzystają ze standardu WiFi a nie jakiegoś
    wymyślonego przez producenta, dlatego są interoperacyjne.

> [...]
    ill/3849/text
    > Home > Legislation > 117th Congress > H.R.3849
    > H.R.3849 - ACCESS Act of 2021 117th Congress (2021-2022)

    To jest ACCESS Act a nie Interoperability Act i jest ustawą obowiązującą w
    USA. Poza tym chyba w ogóle nie przeczytałeś tego co tutaj wkleiłeś. Tu jest
    napisane, że ma działać z konkurencyjnymi urządzeniami.

    I nie chce mi się już tego pisać, ale powtórzę: to, że istnieje w tym
    routerze jakaś blokada, to tylko Twój wymysł na razie. Nie przedstawiłeś
    żadnych dowodów na jej istnienie. Nawet nie wiesz czy linie danych USB są w
    tym routerze z czymkolwiek połączone.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2023-06-10 04:57:43
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nieoto. Win 10+11 jest ZA DARMO czyli masz pełną obsługę włącznie ze
    > sterownikami w AUTOMACIE obecnie. Linuks na desktopie znacznie odstaje i
    > to coraz bardzo :-) Nie chce mi się rozpisywać ale wygląda, że jusz
    > zdziadziałeś/odstajesz:) OK rozumiem przegapienie ale nie na poziomie
    > różnicy < II technologii to niebardzo :P

    Raczej zakopałem się w swojej niszy, w której mi dobrze :) Choć trochę się
    odtapiam, ostatnio dowiedziałem się że istnieje coś takiego jak language
    server i u nas tego używają (clangd). Trzeba będzie się przyjrzeć, jak
    tego używać i czy da się zintegrować z Eclipse (z którym też mi dobrze,
    ale nie na tyle, żeby nie zmienić, jak zobaczę, że jest coś lepszego).

    https://clangd.llvm.org/

    Są rzeczy, które mam potrzebę zmieniać i takie, których nie mam. OS należy
    do tych drugich. No działa mi wszystko i co ja na to poradzę :D Wynalazki
    MS nie były mi potrzebne przez tyle lat, więc już raczej nie będą (a jak
    będę bardzo potrzebował odpalić jakiś program, to sobie XP na wirtualce
    postawię) :)

    --
    Dwa koguty chodzą po mieście i strasznie się nudzą. Jeden z nich w
    końcu mówi:

  • 34. Data: 2023-06-10 05:06:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Dzięki za wyjaśnienia, ale zapłacę za zmianę funkcjonalności tych
    > mobilnych routerów 4G LTE na modemy usb LTE 4G

    To sprzedaj router i kup modem. Będziesz miał łączność przez USB i bez
    WiFi. Na Allegro Lokalnie możesz wystawić router albo na OLX, albo gdzie
    tam wolisz. Co sprawia, że jeszcze tego nie zrobiłeś?

    > Placisz 100 zielonych to doastajesz różową chmurkę i dostajesz odpowiedź na tłita
    >
    > Nie wyrzucasz 100 zielonych na g... chmurke to odpowiedzi żadnej nie dostajesz
    > i tak to chyba działa od początku roku, bo wielokrotnie sprawdzalem

    Na Twitterze? Widzisz, nawet nie wiedziałem (nie mam tam konta) ani nie
    wiedziałem, że mówiąc Melon masz na myśli Elona Muska. Pisz jaśniej o co
    ci chodzi.

    > Kilka lat temu wszystko zalatwiałem przez Tłitera na calym świecie, bo
    > działało i odpowioedź byla za godzinę

    Ja nigdy, przez tyle lat wiedzy o istnieniu Twittera, nie znalazłem dla
    niego zastosowania.

    > Księga twarzy też wiecznie miesza danymi użytkowników i planuje oplaty,
    > bo Góra Cukru szuka kasy.

    To się tam ładnie widzę pozmieniało :D Niech planuje i niech zdycha, byle
    szybciej.

    > Zatem kto potrafi niech powie ile mam kasy zaplacić, bo tylko to mnie
    > interesuje, a 15 sąsiadów na wifi nie znajde aby odblokować usb data
    > jako 16.user

    Już ci przecież powiedziałem. Dałem w innym wątku dokładny model modemu,
    który kupiłem z dokładnie takim założeniem, jakie ty masz (ma być łączność
    LTE przez USB, a WiFi mnie nie interesuje) i który działa stabilnie i
    nieprzerwanie mniej więcej odkąd T-Mobile wyłączyło 3G (bo wtedy musiałem
    zmienić modem, kamery na 2G nie chodziły).

    > Bo ktoś kupił routerka do laptopa a z pecetem nie działa, bo nie ma w
    > pececie wifi, ale ma gniazdo usb, czyli powinien fungować.

    Może powinien, może nie powinien. Dostałeś już odpowiedzi w tym wątku, jak
    sprawdzić, czy to USB jest w ogóle do czegoś podłączone, ale z jakiegoś
    powodu ignorujesz je.

    > i jak mi się tylko uda, to się podzielę info ze wszystkimi, bo miliony
    > czekają na świecie na to rozwiązanie, aby zredukowac 24h/31/ 365
    > ekspozycję na mikrofale WiFi,

    Miliony na świecie mają to centralnie w otworach i podałyby ci swoje hasło
    do maila jakbyś dał im batonika (był taki albo podobny eksperyment).

    --
    Słoń i mrówka postanowili wybrać się na wiśnie. Przez płot przeszli do
    ogródka sąsiada, nagle słyszą czyjeś kroki. Mrówka mówi:

  • 35. Data: 2023-06-10 05:09:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    a a <m...@g...com> wrote:

    > Kupujesz sprzęt, oprogramowanie i one mają działać, współdziałać z
    > istniejącymi systemami IT, oferowanymi na rynku i posiadane interfejsy
    > mają być opisane i aktywne

    No i twój router współpracuje. Przez WiFi. Być może (tego nie wiemy) też
    przez USB. A nie współpracuje np. przez port RS-232. Ani przez port HDMI
    nie współpracuje. A powinien przecież.

> [...]
    > stronie operatora Orange, że złącze USB w routerze się uaktywni do
    > transferu danych, po przyłączeniu do routera 15 użytkowników przez WiFi

    Nie, nic takiego nie wynika. Wynika tylko tyle, że WiFi obsługuje do 15
    użytkowników.

    > czyli blokuje korzystanie z istniejącego interfejsu USB, do transferu danych,
    > czyli promuje monopole

    A co dopiero telefon, który uniemożliwia mi zalogowanie się na roota.

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?