  • 1. Data: 2023-06-05 12:07:24
    Temat: Rurki termokurczliwe
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Czy materiałem rurek termokurczliwych są poliolefiny, czy mogą być wykonane z różnych
    innych materiałów (np. polietylen)?
    Nie zawsze wierzę w info podawane na stronach sprzedawców.
    Szukam materiału, który miałby najmniejszy współczynnik tarcia z.. no właśnie nie do
    końca wiem z czym, ale chyba z poliamidem.

  • 2. Data: 2023-06-05 15:30:13
    Temat: Re: Rurki termokurczliwe
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 05.06.2023 o 12:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy materiałem rurek termokurczliwych są poliolefiny, czy mogą być
    > wykonane z różnych innych materiałów (np. polietylen)?

    Polietylen to poliolefina.

    P.P.

  • 3. Data: 2023-06-05 15:44:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Jun 2023 15:30:13 +0200, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Polietylen to poliolefina.

    Ale te rurki to chyba nie polietylen.

    J.

  • 4. Data: 2023-06-05 16:19:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 05.06.2023 o 15:44, J.F pisze:

    > Ale te rurki to chyba nie polietylen.

    "Base polymer materials include polyethylene and olefin copolymers"

    P.P.

  • 5. Data: 2023-06-05 23:48:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale te rurki to chyba nie polietylen.

    Jak najbardziej polietylen. Jeszcze są termokurczliwe PCW, ale przy
    rórkach nie spotkałem.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-06-06 02:00:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale te rurki to chyba nie polietylen.

    Jak najbardziej polietylen. Jeszcze są termokurczliwe PCW, ale przy
    rurkach nie spotkałem.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-06-06 13:01:31
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A jakiś link do PCW?
    Ten polietylen ta raczej małej gęstości (LDPE), sprawia wrażenie niestety dużego
    współczynnika tarcia (jak to miękki materiał).

    -----

  • 8. Data: 2023-06-06 13:24:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-06, ąćęłńóśźż <c...@b...pl> wrote:
    > A jakiś link do PCW? Ten polietylen ta raczej małej gęstości (LDPE),
    > sprawia wrażenie niestety dużego współczynnika tarcia (jak to miękki
    > materiał).

    Teflon jest bardziej miękki. Miękki nie przeszkadza, ale to co trze ma
    trzeć, a nie rozmlaskiwać plastycznie.

    > -----

    Z PCW nie robi się rurek. Robi się opakowania.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-06-06 14:31:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 06 Jun 2023 11:24:01 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Teflon jest bardziej miękki. Miękki nie przeszkadza, ale to co trze ma
    > trzeć, a nie rozmlaskiwać plastycznie.

    > Z PCW nie robi się rurek. Robi się opakowania.

    Jesli nie liczyc kanalizacyjnych, wodociągowych, itp.

    A opakowania ... jak to sie potem utylizuje?

    J.

  • 10. Data: 2023-06-06 14:43:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jesli nie liczyc kanalizacyjnych, wodociągowych, itp.

    Mówimy zadaje się o termokurczliwych.

    > A opakowania ... jak to sie potem utylizuje?

    To w miare normalne PCW bez zmiękczaczy.
    Tak samo PE na rurki to też normalne PE.

    --
    Marcin