  • 1. Data: 2009-03-12 08:46:23
    Temat: Czy n6300 pojdzie z 4GB i jaka SD daja w Plusie?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Czy Nokia 6300 pojdzie z karta microSD 4 GB?

    Na stronie Nokii pisza, ze max to niby 2 GB,
    ale cholera wie czy to prawda -
    - w opisie E51 pisza, ze max dla niej to 4GB,
    gdy tymczasem dzialaja w niej karty > 4GB.

    W zestawie do n6300 niby daja
    karte "microSD 512 MB MU-26":
    http://www.nokia.pl/produkty/telefony/nokia-6300/cec
    hy-i-funkcje-telefonu
    tymczasem mojemu ojcu w PlusGSM dali jakas 128 MB.

    Czy na stronie Nokii pisza prawde
    czy PlusGSM se leci w kulki?

  • 2. Data: 2009-03-12 09:13:05
    Temat: Re: Czy n6300 pojdzie z 4GB i jaka SD daja w Plusie?
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > Czy Nokia 6300 pojdzie z karta microSD 4 GB?
    nie powinna bo SD konczy sie na 2GB a ta nokia nie obsluguje SDHC (4GB-32GB)- ja
    probowalem osobiscie z 8GB SDHC i nie poszla (nie widzi), wiec kupilem sobie max
    czyli 2GB zwykla SD. urban legends mowia ze 4GB komu gdzies tam poszla (byla
    widoczna? niekoniecznie cala?) ale ja tego na oczy nie widzalem...
    pozdro.
    m.

  • 3. Data: 2009-03-12 09:26:33
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > - w opisie E51 pisza, ze max dla niej to 4GB,
    > gdy tymczasem dzialaja w niej karty > 4GB.
    nie wiem co obsluguje E51

    > tymczasem mojemu ojcu w PlusGSM dali jakas 128 MB.
    w erze standardowo wciskali 128MB (np w mojej taka byla) wiec w plusie pewnie
    tez - w koncu to ten sam kartel (trojprzymierze)

  • 4. Data: 2009-03-12 10:47:38
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 10:13:05 +0100, michaça <t...@p...pl> wrote:

    >nie powinna bo SD konczy sie na 2GB

    Nie jest to prawda. Jest dośc dużo kart SD 4GB. SD - nie SDHC. Mam 3
    sztuki do użytku w aparacie i palmtopie które nie obsługują SDHC.
    Natomiast nie znam żadnej karty microSD większj niż 2GB która jest SD
    a nie SDHC.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-03-12 12:00:22
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > Nie jest to prawda. Jest dośc dużo kart SD 4GB. SD - nie SDHC. Mam 3
    > sztuki do użytku w aparacie i palmtopie które nie obsługują SDHC.
    OK nie bede sie klocil - dane mam z malo wiarygodnych stron internetowych typu
    fora , wikipedie - miejsca gdzia kazdy moze napisac dowolna bzdure wyssana z palca

    > Natomiast nie znam żadnej karty microSD większj niż 2GB która jest SD
    > a nie SDHC.
    oczywiscie watek jest bardziej o microSD a nie o duzych SD bo te i tak nie wejda
    do komorki ;-) (np ja mam xD w aparacie a nigdy nie mialem pelnej SD w rece -
    tylko kilka micro, i przez adapter)

    pozdr.
    m.

  • 6. Data: 2009-03-12 12:19:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 12 Mar 2009 13:00:22 +0100, michaça <t...@p...pl> wrote:

    >OK nie bede sie klocil - dane mam z malo wiarygodnych stron internetowych typu
    >fora , wikipedie - miejsca gdzia kazdy moze napisac dowolna bzdure wyssana z palca

    Zerknij tu:
    http://www.proline.pl/sklep.php?prodid=PLATINUM+SD+4
    GB
    To tylko przykład. To akurat 4GB karata SD Platinum ale robi/robił
    takie Transcend i parę innych mniejszych firm.

    Niestety można sie czasmi naciąć bo mimo ze karat SDHC to często ma
    tylko logo SD. Tak jest np. z 4GB microSD Mu-41 Nokii. Niby jest SD a
    po włożeniu do urządzneia nei działa bo to SDHC.

    Zdrówko\

  • 7. Data: 2009-03-12 20:58:58
    Od: "Wojciech Rymer" <wrymer[wytnij]@o2.pl>

    Użytkownik "michaça" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > w erze standardowo wciskali 128MB (np w mojej taka byla) wiec w plusie
    > pewnie tez - w koncu to ten sam kartel (trojprzymierze)

    niekoniecznie, teraz dają 512MB :) technologiczny przeskok

    Pozdrawiam

    Wojtek

  • 8. Data: 2009-03-13 10:15:26
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > niekoniecznie, teraz dają 512MB :) technologiczny przeskok

    czyli plus znowu w tyle? :(

  • 9. Data: 2009-03-13 12:18:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał
    w wiadomości news:r7phr45j0ubo67h07ird6k7ro2hkcrtj28@4ax.com...
    > Nie jest to prawda. Jest dośc dużo kart SD 4GB. SD - nie SDHC.
    > Mam 3
    > sztuki do użytku w aparacie i palmtopie które nie obsługują SDHC.

    A problem w samej karcie SDHC czy w jej sformatowniu na vfat32 ?

    J.

  • 10. Data: 2009-03-13 13:05:29
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 13 Mar 2009 13:18:06 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał
    >w wiadomości news:r7phr45j0ubo67h07ird6k7ro2hkcrtj28@4ax.com...
    >
    >A problem w samej karcie SDHC czy w jej sformatowniu na vfat32 ?

    W karcie. Dokładnie to SDHC musi spełniac sepcyfikacje Physical Layer
    Simplified Specification Version 2.00. Możesz ja sobie ściągnąć stąd
    http://www.sdcard.org/home Poza tym po sformatowaniu na fat32 a nei
    vfat32. vfat to oznaczenie virtual fat i pozwala na użycie nazw
    dłuższych niż 8+3 znaki. Kartę SD możesz sformatowac na fat16 albo
    fat32. Tak samo kartę SDHC - choć nie formatem Windowsowym.

    Zdrówko