  • 11. Data: 2023-03-14 17:32:38
    Temat: Re: Czy się zatrzymać?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 13:00, J.F pisze:

    > A tu widzisz - nie ma linii zatrzymania przed sygnalizatorami.
    > Tzn jest - ale inna.
    >
    > Tzn - ta, o którą OP pyta, tez jest "przed sygnalizatorami".
    > I przed torami :-)

    Racja - głupio jak dla mnie narysowane, ale masz racje - linia
    zatrzymania przed sygnalizatorem jest z prostokątów i jest przed torami.

    W takim razie nieprawidłowo oznakowane skrzyżowanie - znaczy kodeksowo
    może i dobrze, ale bez sensu i wprowadzające w błąd.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-03-14 17:38:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 17:32:38 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > W takim razie nieprawidłowo oznakowane skrzyżowanie - znaczy kodeksowo
    > może i dobrze, ale bez sensu i wprowadzające w błąd.

    Nie nie - linia P-14 moze byc przed sygnalizatorem, przed torowiskiem
    i jeszcze przed paroma innymi rzeczami.

    Glupi przepis/opis, bo co to jest "linia warunkowego zatrzymania sie"
    ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-03-14 17:48:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 17:38, J.F pisze:

    > Nie nie - linia P-14 moze byc przed sygnalizatorem, przed torowiskiem
    > i jeszcze przed paroma innymi rzeczami.

    Może - ale skoro ma być przed sygnalizatorem a najbliższa linia
    zatrzymania jest we wrocł^H^H przed torowiskiem...

    > Glupi przepis/opis, bo co to jest "linia warunkowego zatrzymania sie"
    > ? :-)

    Do tego znaku... ustąp pierwszeństwa - wychodzi że... do tego;)

    https://www.google.com/maps/@54.4158059,18.5862073,3
    a,15y,104.03h,88.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1slOPKGqECCFW
    KzQZh1dwC2Q!2e0!7i16384!8i8192

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-03-14 17:59:21
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-03-14 o 10:41, pueblo pisze:
> [...]
    a,75y,75.63h,77.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZaEouB_wH-yy
    sgggPTmVnQ!2e0!7i16384!8i8192

    > Według mnie, nie.

    Chociaż teraz skłaniam się do stwierdzenia, że mógłbym dostać za to
    mandat - jeśli działa sygnalizacja św.

    To musi być "ciasne" skrzyżowanie, jeśli kierowcy zatrzymują się na
    prostokątach. Ta linia została namalowana przed torami, żeby nikt nie
    przegapił torów oraz żeby nie doszło do sytuacji, że 3 auta czekające na
    czerwonym blokują tor.
    Klasyczne w naszym kraju - jacyś durnie piszą prawo i przepisy dla ludzi
    których uważają za jeszcze większych durniów.

  • 15. Data: 2023-03-14 18:03:33
    Od: pueblo <n...@n...pl>

  • 16. Data: 2023-03-14 18:08:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 17:59, pueblo pisze:

> [...]
    > Klasyczne w naszym kraju - jacyś durnie piszą prawo i przepisy dla ludzi
    > których uważają za jeszcze większych durniów.

    Tutaj durniami byli projektanci albo malarze - że sami nie wiedzieli co
    mają na myśli świadczy o tym, że narysowali linię z trójkątów przed
    sygnaliazatorem a bez znaku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-03-14 19:17:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Mar 2023 17:48:35 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > https://www.google.com/maps/@54.4158059,18.5862073,3
    a,15y,104.03h,88.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1slOPKGqECCFW

    trojkaty to P-13, i chyba w miare dobrze namalowane, bo przed drugą
    jezdnią z pierwszenstwem. Pytanie, czemu nie przed pierwszą.
    I co będzie, jak snieg spadnie i swiatla wyłączą.

    Natomiast P-14 jest znakomity:

    3. Znak P-14 ,,linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów"
    wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu:
    1) na skrzyżowaniu na wlotach dróg równorzędnych;
    2) przed przejściem dla pieszych;
    3) przed przystankami tramwajowymi bez wysepek;
    4) przed przejazdami tramwajowymi i kolejowymi;
    5) przed przejazdem dla rowerzystów;
    6) przed śluzą dla rowerów;
    7) przed sygnałem świetlnym.

    3a. Obowiązek zatrzymania pojazdu w miejscu, o którym mowa w ust. 3,
    nie dotyczy kierującego rowerem wjeżdżającego do śluzy dla rowerów.

    Widać słusznie kurs na PJ jest wymagany, i to w atestowanej szkole.

    J.

  • 18. Data: 2023-03-14 19:35:57
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > To nie jest forum. To jest grupa dyskusyjna.

    Czyli forum. Miejsce, gdzie się dyskutuje.

  • 19. Data: 2023-03-14 19:42:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2023 o 19:35, io pisze:

    > Czyli forum. Miejsce, gdzie się dyskutuje.

    Taa, a pod krzakiem jest kibel, bo sie też tam sra :>
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 20. Data: 2023-03-14 19:56:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2023 o 19:17, J.F pisze:

    a,15y,104.03h,88.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1slOPKGqECCFW
    KzQZh1dwC2Q!2e0!7i16384!8i8192

    > trojkaty to P-13, i chyba w miare dobrze namalowane, bo przed drugą
    > jezdnią z pierwszenstwem.

    Może i same trójkąty dobrze, tylko znaku brak.

    > Pytanie, czemu nie przed pierwszą.
    > I co będzie, jak snieg spadnie i swiatla wyłączą.

    To samo co bez śniegu - teoretycznie sama linia bez znaku jest... bez
    znaczenia.

> [...]
    > 2) przed przejściem dla pieszych;
    > 3) przed przystankami tramwajowymi bez wysepek;
    > 4) przed przejazdami tramwajowymi i kolejowymi;

    Ale brakuje "przed znakiem" więc jak światła właczą...?

    PJ to nic - dopiero rozporządzenie o długiej nazwie. Ale potem w sądzie
    mówią że ono kierowców nie dotyczy, jak się powołują na nie że źle
    umieszczone znaki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!