  • 11. Data: 2009-07-06 19:31:10
    Temat: Re: Czym skleić polietylen?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jul 2009 20:04:17 +0200, badworm wrote:

    >Jarku, a z pistoletu to raczej nie jest polipropylen?

    Tez klei :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-07-07 11:05:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    kogutek napisał(a) :
    > Przed usmarowaniem tego silikonem miałeś szansę na sklejenie Cyjanopanem E, po
    > uprzednim aktywowaniu powierzchni za pomocą chociażby płomienia z zapalniczki.
    > Nie podgrzania a liźnięcia płomieniem.

    Spróbuję tym Cyj.E. Z podgrzaniem może być problem.
    Mam 2 rzeczy do sklejenia. Jedna bardzo cienkościenna. Druga da
    się podgrzać. Więc glutownicę mam w odwodzie.

    Oczywiście klejone rzeczy związane z elektroniką :-)
    Np. to drugie, to zbiorniczek odpowietrzający do wodnego
    chłodzenia PC-ta. Skąd się tam bierze powietrze, to zupełnie inna
    bajka.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 13. Data: 2009-07-07 12:49:05
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-07 13:05:39 +0200, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> said:

    > Np. to drugie, to zbiorniczek odpowietrzający do wodnego chłodzenia
    > PC-ta. Skąd się tam bierze powietrze, to zupełnie inna bajka.

    To zmień wodę na inne medium pozbędziesz się problemu powietrza, lub
    przynajmniej mocno go zmniejszysz.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2009-07-07 13:18:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 06 Jul 2009 11:33:19 +0200 "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    >Za ChRL nie mogę znaleźć kleju do PE, czyli najgorszej z
    >możliwych powierzchni.

    Nieprawda, mogłeś jeszcze trafić teflon :->

    > Nic się tego nie trzyma.

    A epoksyd (Poxipol, Epidian)? A cyjanoakryl (Kropelka, Cyjanopan)?
    Po uprzednim zrysowaniu powierzchni średnio grubym papierem ściernym
    oczywiście.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 15. Data: 2009-07-07 13:31:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    DJ napisał(a) :

    > To zmień wodę na inne medium pozbędziesz się problemu powietrza, lub
    > przynajmniej mocno go zmniejszysz.

    Żeby życie było takie proste :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 16. Data: 2009-07-07 15:25:41
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zmień wodę na inne medium pozbędziesz się problemu powietrza, lub
    > przynajmniej mocno go zmniejszysz.

    wodę destylowaną przed użyciem należy przynajmniej przez 15 - 20 minut
    gotować, a następnie szybko schłodzić im szybcziej tym lepiej ,taką radę
    otrzymał mój znajomy który
    miał również problemy z powietrzem pojawiającym się jak z nieba w szczelnie
    zamkniętym zbiotniczku testowego urządzenia ,które budował.
    Ja nie sprawdzałem ale znajomy powiedział ,że pomogło.

    jhr

  • 17. Data: 2009-07-07 16:04:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Czym skleić polietylen?

    A ja się zapytam czym skleić PP.

    Czy mam podobny problem co z PE jeśli chodzi o kleje? Na razie zgrzewam
    bo żaden z testowanych nie chciał złapać solidnie, ale to jest mocno
    upierdliwe i wychodzi bylejak.

    Żeby było na temat: kombinuje nad wytrawiarką ;)

  • 18. Data: 2009-07-07 17:34:23
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-07 17:25:41 +0200, <j...@g...pl> said:

    > wodę destylowaną przed użyciem należy przynajmniej przez 15 - 20 minut gotować,

    Jeśli układ ma kontakt z powietrzem, gdziekolwiek - np. wewnątrz
    zbiornika nad lustrem wody, to spowrotem woda rozpusci sobie powietrza
    ile trzeba, a w miejscach ciepłych je wydzieli.

    --
    DJ

  • 19. Data: 2009-07-07 17:35:33
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-07 15:31:11 +0200, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> said:

    > Żeby życie było takie proste :-P

    być może luserzy niepotrzebne je komplikują? :-p

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-07-07 20:14:09
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    >
    > Czym skleić polietylen?
    > Za ChRL nie mogę znaleźć kleju do PE, czyli najgorszej z możliwych
    > powierzchni. Nic się tego nie trzyma. Udało mi się tylko uzyskać jako
    > tako dobre złączenie 2 warstw PE za pomocą... taśmy dwustronnej.
    > Najlepsza z testowanych możliwość. Ale też nie przeznaczona do
    > silniejszych naprężeń. Także silikony szklarskie czy do akwarium
    > trzymają tak, że wręcz przeciąg :-) rozrywa spoinę. W zasadzie szukam
    > kleju wodoodpornego. W ilościach mniej niż hurtowych. Malutkie
    > opakowanie. Od biedy i duże, może się kiedyś przyda.

    klejarka? jest też klej do pontonów, materacy itp firmy loctite. jednak
    tam jest jeszcze w zestawie taka specjalna łatka, moze ona ułatwia
    uszczelnienie, a moze to sam klej. nazwy nie pamietam, ale dostaneisz w
    każdym praktikerze, za mniej niż 20zł. na opakowaniu jest ponton, koło
    ratunkowe i kaczuszka dmuchana.
    inny pomysł. Taki zestaw do klejenia rur wodnych. jest
    aktywator(zmywacz) i klej. po tym zmywaczu plastik robi sie taki bardzie
    miekki, potem dopiero klej..
    ostatnio przerobiłem stare plastikowe listwy kablowe na trase dla autek
    hot wheels. kropelka wytrzymała 3 przejazdy, klej do rur juz 2miesiac.

    ToMasz