  • 1. Data: 2009-07-05 09:12:06
    Temat: najprostrzy sygnalizator słabej baterii
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Najprostrzy sygnalizator słabej bateri jak w komórkach. Ma męczyć
    usera o interwencję aż do ręcznego skasowania resetem. Taki
    generator o małym wypełnieniu. Flip flop z wyjsciem np melodyjki
    8 nóżkowy ;)

    Na czym zrobić?

    --
    mariusz

  • 2. Data: 2009-07-05 12:06:30
    Temat: Re: najprostrzy sygnalizator słabej baterii
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 5.07.09 (niedziela), 'mariusz' napisał(a):

    > Na czym zrobić?

    Jakie napięcie baterii? Układ zasilany ma być z tej baterii, czy są
    dostępne inne napięcia zasilania?
    Jeśli to aku Li-Ion to można by ATtiny (1.8-5.5V). :) Tylko wyzwalać
    próbkowanie watchdogiem, albo dodatkowy mikromocowy komparator zewnętrzny
    dla ciągłego próbkowania... Podstawowa "wada" - trzeba napisać program. :)

    Ja chętnie przyjrzałbym się odnodze wątku dotyczącej podłączenia buzzera do
    portu uC. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2009-07-05 13:59:08
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    Dykus pisze tak:

    > Jakie napięcie baterii? Układ zasilany ma być z tej baterii, czy są
    > dostępne inne napięcia zasilania?

    Może temat baterii zostawmy koncentrując się na sygnalizatorze.
    Potrzebuję zatrzask wyzwalający jakąś melodyjkę (piszczyk co minutę),
    nagabująca usera do interwencji. Coś jak w komórce albo pralce.

    Z czego można wykorzystać układ i nie narobić się na piechotę
    (zatrzask stanu awaryjnego plus generator przypomnień)

    --
    mariusz

  • 4. Data: 2009-07-05 19:38:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    mariusz pisze:

> [...]
    > usera o interwencję aż do ręcznego skasowania resetem. Taki
    > generator o małym wypełnieniu. Flip flop z wyjsciem np melodyjki

    ATtiny10.
    6-nóżkowy rozmiaru tranzystora SOT23.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-07-05 21:38:49
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 5.07.09 (niedziela), 'Adam Dybkowski' napisał(a):

    > ATtiny10.
    > 6-nóżkowy rozmiaru tranzystora SOT23.

    Ale brak w nim źródła referencyjnego...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2009-07-05 21:48:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Dykus pisze:

    > Ale brak w nim źródła referencyjnego...

    Fakt, dziwne rzeczywiście.
    Czyli po dołożeniu referencji całość robi się większa niż inne ATtiny
    8-nóżkowe. :(

    No to może pojechać po bandzie i od razu wejść w serię HVA/HVD do
    dokładniejszego śledzenia stanu baterii:
    http://www.atmel.com/products/avr/bm/product/default
    .asp?family_id=607

    ATmega4HVD wygląda smakowicie. Oczywiście nie jako głupi mrugacz/bipczek...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-07-07 19:38:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 5 Jul 2009 23:38:49 +0200 Dykus <d...@s...wp.pl> napisał:

    >Ale brak w nim źródła referencyjnego...

    Żeby Cię jeszcze pognębić :-> dodam że potrzeba jeszcze jakieś złącze
    do programowania umieścić. Obudowy SO można chwycić takim klipsem 3M-a
    i nie trzeba umieszczać na płytce nic więcej do zaprogramowania, ale
    SOT23 to niestety...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 8. Data: 2009-07-07 20:11:11
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 7.07.09 (wtorek), '__Maciek' napisał(a):

    > Żeby Cię jeszcze pognębić :-> dodam że potrzeba jeszcze jakieś złącze
    > do programowania umieścić. (...)

    Spoko, ten procek omawialiśmy na grupie jakiś miesiąc temu - patrz tytuł
    wątku "6-pinowe procki Atmela". ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2009-07-08 01:19:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    __Maciek pisze:

> [...]
    > do programowania umieścić. Obudowy SO można chwycić takim klipsem 3M-a
    > i nie trzeba umieszczać na płytce nic więcej do zaprogramowania, ale

    Nie widzę problemu, aby zestawem szpilek testowych (z odpowiedniego typu
    końcami) dojechać do SOT23-6. Ma je w ofercie m.in. Semicon. Z takich
    szpilek robimy z firmie testery produkcyjne.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-07-08 18:17:30
    Od: "Andrzej" <szuwar_ek_wywal@to_wp.pl>

    Użytkownik "mariusz" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może temat baterii zostawmy koncentrując się na sygnalizatorze.
    > Potrzebuję zatrzask wyzwalający jakąś melodyjkę (piszczyk co minutę),
    > nagabująca usera do interwencji. Coś jak w komórce albo pralce.

    pralki na baterie to jeszcze nie widziałem (MSPANC)

    --
    Pozdrv!
    Andrzej